hallo dames ik ben vandaag 37+4 weken zwanger van ons 2de kindje. ze ligt de hele zwangerschap al in stuit en we hebben gister een keizersnede gepland. nu hebben ze die pas bij 39+6 weken gepland terwijl ze zeiden met 39 weken.. maargoed ik zou dus natuurlijk al rond 39 weken een kz willen om een bevalling die zelf begint voor te zijn. helaas wil het ziekenhuis daar niet in mee werken. wel willen ze me 3 dagen naar voren plaatsen mocht er een kz weg vallen. dus k vroeg me af hoevaak zal het voorkomen dat een kz vervalt of dat er een plek vrij komt op een andere dag?.
Ik weet niet hoe vaak het gebeurt, maar als jij of een andere vrouw gepland staat voor een keizersnede en eerder weeeen krijgt wordt er op dat moment een keizersnede gedaan. Kans is er dus wel.
Je moet er ook altijd rekening mee houden dat het wordt uitgesteld. Als er een spoedoperatie tussendoor komt, wordt je als geplande keizersnede toch echt 'doorgeschoven' naar het volgende plekje. Niet zo leuk, maar ik begrijp het wel. Ik hoop voor jullie dat jullie eerder aan de beurt zijn! Wat duurt dat wachten lang he..
Ik zou een geplande ks met 39,4 krijgen, maar de vliezen braken met 38,5. Ik moest naar het ziekenhuis komen en dan zou de ks vervroegd worden. Dus ons plekje voor de geplande ks zes dagen later is inderdaad vrijgekomen.
Maar waarom is een eerder begin van de bevalling erg dan? Vanaf 37 kun je eigenlijk ieder moment wel bevallen, je kunt net zo goed met 39 + 0 een ks plannen en met 38 + 6 weeën krijgen. Ik snap dat een geplande ks makkelijker is maar een ongeplande ks door eerder begin van weeën is toch ook gewoon ok? (Lijkt me dat het niet zoals bij een noodks heel veel stress en haast bij komt kijken) Misschien zelfs fijner omdat je weet dat je kindje er echt klaar voor is.
Ja ik snap dat jij de KS eerder wil. Maar er moet wel plek zijn toch? En als je kindje eerder komt, heb je mazzel...
Ik kreeg een geplande keizersnede bij 37.0 weken. De weeen begonnen bij 36.0 weken. Deze bevalling was erg risicovol dus een keizersnede was noodzaak. Keizersnede dus een week vervroegd en is prima soepeltjes verlopen. Ik zal me er niet te druk om maken.
Ik ben het met bovenstaande wel eens. Maak je er niet te druk om. Mocht het eerder nodig zijn dan kom je er sowieso tussendoor. Maar wel apart dat ze hem bij jou zo laat plannen. Is het zo vol en wegens zomer/vakantiedrukte? Rond de 39 weken ks is hier in het ziekenhuis tussen de 38.4 en 39.2/39.3 met als reden spontane begin van de bevalling voor te zijn. Dus vind ook wel dat het laat gepland is. Maar goed, zoals gezegd, maak je niet te druk. Als je de reden van het late plannen niet weet laat het je dan uitleggen, dat frustreert misschien minder en mocht de baby anders bepalen dan ben je simpelweg eerder aan de beurt! Veel succes!!