@maja ik ga dat idd eens bespreken van die echo.... Dan weet ik het tenminste Baarkruk zak ik het ook eens over gaan hebben! Hier had ik bij de tweede ook een andere positie aangehouden...op handen en knieën en dat ging al een stuk beter.
Mijn twee dochters waren ook sterrrenkijkertjes. Gelukkig allebei tijdens de bevalling gedraaid. Tijdens mijn tweede zwangerschap heb ik ook aan de vk gevraagd of er een verhoogde kans was dat mijn jongste ook een sterrenkijker was. Geen verhoogde kans. Tijdens de bevalling werd het ontdekt en lag ik ook op mijn zij.
Mijn zoontje was ook een sterrenkijkertje, moest op mijn zij gaan liggen en de persweeen wegpuffen.. Hij is uit zichzelf gedraait en zonder knip of pomp ter wereld gekomen. Succes!
Ook onze dochter was een sterrenkijkertje..! Daar kwamen ze, geloof ik, achter tijdens de niet-vorderende uitdrijving. Ik vond de ontsluiting goed te doen (binnen 4 uurtjes van 2-10 cm) al had ik pijnlijke rugweeen en al heel vroeg persweeen.. Na een uur persen toch per ambulance naar het ziekenhuis waar ze uiteindelijk met een flinke knip en mbv vacuum is geboren.. Ik begrijp dat ik blij mag zijn dat het geen keizersnede is geworden.. Ik vond met name ook het herstel pittig.. Veel last gehad van de hechtingen en me lang vermoeid en zwak gevoeld. Nu ben ik ook erg benieuwd, en een klein beetje angstig, naar de geboorte van ons tweede meisje.. Overigens heeft niemand mij toen gezegd op m'n zij te gaan liggen.. Is dit een aanrader? Ik lees ook op handen en knieën? Mocht het weer een sterrenkijkertje zijn dan zal ik toch proberen haar nog te laten draaien.. (voor zover ik er iets aan zal kunnen doen..). Sterkte Lov23!
Hier was het idd ook bijna een keizersnede geworden bij de eerste... Toen dus ook flink ingeknipt en dat herstel was ook minder fijn. Tweede keer dacht ik nog, zo erg kan het niet meer worden... Niet dat het weer net zo zwaar was want uiteindelijk heb ik haar er zelf uitgeperst. Maar alleen die vervelende weeen tegenhouden... Die persweeen die je al vroeg krijgt. Ik heb dus idd de tweede keer op handen en knieën gedaan en dat zou ik nu weer doen. Ik vond zelf op de zij verschrikkelijk. Maar dit moest van het personeel, de tweede keer konden ze me wat hahaaha. Ik ben eens benieuwd hier.... Jullie ook sterkte meide!
Mijn zoontje was ook een sterrenkijker, hij is tijdens het persen gedraaid door volgens mij de gyn. geen idee precies, heb wel 2 uur moeten persen, maar of dat door het sterrenkijken kwam geen idee.. Ik had wel iets een scheur geen knip of totaal ruptuur. 3 hechtingen maar.
@aloha ik heb 2,5 uur geperst en bij mij was dat omdat ze steeds weer terug floepte zeg maar.... Volgens mijn gyn had dat er wel mee te maken dat ze een sterrekijker was
Onze dochter was een sterrenkijker en hierdoor is het een hele zware bevalling geworden. Ik ben gewoon thuis begonnen en zat binnen en half uur na binnenkomst van de verloskundige al op 10 centimeter ontsluiting. Met volledig ontsluiting en goeie persdrang had de verloskundige nog de goeie hoop dat dit wel eens een super snelle bevalling zou kunnen worden. Dit heeft ze ook nog geroepen tijdens het persen. Ik ben om 7.30 uur begonnen met persen in bed en uiteindelijk alle rare posities gehad. Zittend op de wc, hurkend op de grond, op mijn zij etc. Uiteindelijk om 10.00 uur is de ambulance gebeld en was ik om 10.50 uur in het ziekenhuis. Ik kan je wel zeggen dat met volledig ontsluiting en persdrang in de ambulance liggen geen pretje is. Aangekomen in het ziekenhuis hadden ze het zo gezien en hebben ze met de pomp en knip onze dochter ter wereld geholpen. Ze is om 11.13 uur geboren. Dus reken maar uit, ik heb bijna 4 uur geperst. Hierdoor heeft ze veel problemen gehad met haar nek en hebben we lang gelopen bij de osteopaat. Dus hier slechte ervaringen met een sterrenkijker. Ik ben enorm bang dat het bij deze bevalling ook weer zo gaat lopen.
Pfff heftig kletskoek .... Ik hoop voor je dat je deze keer anders gaat bevallen. Je zal wel nu in het zk bevallen denk ik of niet?
De heftige bevalling van onze dochter is voor onze verloskundige geen reden een indicatie af te geven voor een ziekenhuisbevalling. Daarbij zijn ze bang, dat als dit geen sterrenkijker is, ik zo enorm snel ga bevallen ik het ziekenhuis niet eens haal. Maar we hebben nog een gesprek met de gynaecoloog die toen mijn tweede bevalling heeft gedaan en dan wil ik haar advies hierin graag horen. Gelukkig gaat het met onze dochter nu wel goed. Wel blijft ze nog soms een pijnlijke nek hebben en kan ze minder ver naar rechts en links kijken als wij. Hier gaat ze nog fysiotherapie voor krijgen.
Wat erg voor je dochter Nou bespreek het goed met je gyn idd..... Snap wel dat het misschien geen indicatie is .... De kans dat je kindje weer een sterrenkijker is is klein maar ja kijk naar mij De vorige keer zei de gyn tegen mij dat het best wel eens zo kon zijn dat ze op deze manier gewoon fijn in mijn bekken lagen. Ben eens gaan googlen en kwam het idd een paar keer tegen. Ik ben eens benieuwd
Ik zal het eens navragen aan de gynaecoloog. De verloskundige gaf iig aan dat het een kleine kans zou zijn dat ik nu weer een sterrenkijker zou krijgen. Onze eerste was trouwens geen sterrenkijker. Ik ga mij goed voorlichten in deze en laat mij niet meer zo snel afschepen.
Precies meestal is een gyn niet zo moeilijk ... De vk wel Je wilt gewoon niet weer een risico lopen en dat moeten ze toch begrijpen vindt ik.
Mijn zoontje bleek ook een sterrenkijker te zijn, dit zagen ze tijdens de bevalling met een echo. Ik moest op mijn linker zij gaan liggen en hij is toen wel goed gedraaid. Helaas wel met de vacuumpomp geboren omdat het allemaal te lang duurde voor hem.
Hey lov, Wat heerlijk meid dat je zwanger bent en van een zoon! Heerlijk! Mijn eerste was een sterrenkijker en doe bevalling was moeilijk op het eind. Vacuüm, subtotaalruptuur, knip brrrr... Tweede mannetje lag goed en ging supersnel, zonder al te veel kleerscheuren. Derde meisje ook sterrenkijkerijen, maar verder geen hele grote problemen. 10 minuten persen maar, maar ik moest er wel heel hard voor werken. De gyn zei ook dat het zo relatief makkelijk ging omdat ze de derde was en er genoeg ruimte was. Succes meissie
Hey zeester! Ja dat scheelt dan wel weer dat het een derde is denk ik he. Ach veel kan ik er toch niet aan veranderen dus we zien het wel weer.... Thx allemaal voor jullie reacties iig!
Ik moest aan dit topic denken, omdat mijn zoontje, van wie ik recent bevallen ben, ook net als zijn oudere zus een sterrenkijker was. Ik heb dus ook 2 sterrenkijkers gebaard. Ik was er steeds bang voor en jawel, hoor.... De bevalling van mijn dochter duurde totaal vanaf de eerste wee tot aan de baring 24 uur. Deze bevalling verliep gelukkig voorspoediger. Ik heb deze bevalling ook als veel positiever ervaren. 's Morgens rond 7 uur werd ik wakker met weeën. Ik heb beneden nog wel een boterham gegeten, maar daarna eerst in bad en daarna naar bed gegaan. Op mijn zij liggend en luisterend naar ontspanningsCD (hypnobirthing, regenboogontspanning) heb ik de weeën opgevangen. De hele ochtend, terwijl mijn man onze dochter bezighield. Rond half 1 kwam mijn moeder (om op mijn dochter te passen) en half 2 vond mijn man echt dat we naar het ziekenhuis moesten. Ik dacht dat het nog te vroeg was. Mijn man had door dat de weeën om de 2 minuten kwamen en steeds wel een minuut duurden. Ik vond het zelf al aardig pijn doen, dat viel me tegen. Ik heb geen één keer gepuft, maar steeds diepe, langzame buikademhalingen toegepast. Dit ontspande goed. Toen we om 14.30 in het ziekenhuis kwamen, had ik al 9,5 cm ontsluiting (ik ben nog zelf naar de afdeling gewandeld). Ik was super verbaasd. Die vroege persweeën heb ik dus deze keer NIET gehad. De ontsluiting liep erg soepel. Om 15.00 uur braken de vliezen en had ik volledige ontsluiting. Ik mocht persen, maar kreeg geen goede persweeën. Ze gingen voelen en ja: een sterrenkijker. Ik voelde de moed in mijn schoenen zakken. Goede persweeën heb ik niet gehad (van mezelf). Na enige tijd persen in diverse houdingen, werd ik medisch en kreeg ik een oxytocine infuus. Uiteindelijk heb ik een kwartier "echt" geperst, al kwam het kindje pas rond 17.00 uur. Dus ik heb zo'n 1 uur en 45 minuten volledige ontsluiting zonder goede persweeën gehad. Met uiteindelijk alleen een knip en behoorlijk wat moeite om hem eruit te persen, is mijn zoon geboren! De diepe buikademhalingen kan ik zeker aanraden om een snelle ontsluiting te bevorderen. Voor het persen helaas geen tips.
Bedankt voor je verhaal... Lijkt me idd al heel wat schelen als je die persdrang niet zo vroeg hebt he.... Gefeliciteerd nog met je zoon en fijn dat het deze keer toch beter ging. En thx voor je tip!