Hier de eerste als sterrekijker, (vruchtwater thuis gebroken maar donker dus naar het zh, wèeen werden opgewekt, weeenstorm/rugweeen/kramp in kuiten, geen persdrang, echo, vacuumpomp, spoedkeizersnede.....veel bloedverlies/net geen bloedtransfusie nodig gehad, baarmoeder was gedraaid moest gedraaid worden VEEEEL pijn,...extra verdoving erbij. Wij willen graag een 2de maar ben als de dood voor de bevalling! en niet alleen ik mijn man vondt het net zo vreselijk om te zien wat er allemaal gebeurde en niets kon doen.
Met zo'n voorgeschiedenis mag je en keizersnede op psychische indicatie. Als je het zeker wil weten, vraag dan een (telefonisch?) consult bij de gynaecoloog aan met deze vraag. Ik denk dat niemand je kwalijk kan nemen dat je niet meer gewoon durft te bevallen.
Ik ben vorige week bevallen van een sterrenkijker middels een keizersnede. Bevalling is 'normaal' begonnen, 14 uur weeën en aan de weeënopwekkers, ontsluiting vorderde niet, hartslag daalde en toen een spoedkeizersnede. Navelstreng zat twee keer om het nekje, in combinatie met zijn positie had ie er nooit uit gekund. Al met al geen makkelijke bevalling dus.