Sterrenkijkertje

Discussion in 'De bevalling' started by valhalla, Nov 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. valhalla

valhalla Niet meer actief

Thanx Wendy :) Ben bij de vk geweest, die zei dat ie nu wel met zijn hoofd muurvast lag in m'n bekken maar dat zijn rug links lag en zijn armen en voeten rechts. Maar niet scheef meer :(

We gaan het wel merken denk ik... ;)

Iedereen bedankt voor de reacties trouwens.

Snoopy, wel fijn dat jouw bevalling al met al zo goed is verlopen. Zou het een beetje uit de gratie geraakt iets zijn, die baarkruk? In het zh waar ik vorige keer beviel zeiden ze ook al dat ze hem eigenlijk nooit meer gebruiken terwijl wat ik er over gelezen heb, toch heel logisch en handig klinkt! Zeker als het een boel geduw, getrek en gedoe met vacuumpompen kan voorkomen!

2. draaimolen

draaimolen Actief lid

Apr 22, 2007
    479
    0
    0
    Hier ook een sterrekijker die er niet uit wilde na 1,5 uur persen. Omdat het mis dreigde te gaan hebben ze met man en macht staan trekken en duwen en daardoor had ik een totaalruptuur. Ons mannetje had een enorme toeter op zn hoofd en heeft nog weken geduurd tot ie weer helemaal lekker in zn velletje zat. Heb dus ook behoorlijk wat angst voor de aankomende bevalling. Hopelijk dit keer geen sterrekijker, maar gelukkig word ik vanaf 36 wkn goed in de gaten gehouden.

3. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

Oct 21, 2006
    2,308
    0
    0
    hier was er van te voren niets over bekend, ook werd de kleine op 7 pond geschat, maar bleek ruim 9 te zijn.
    kortom na 40 minuten persen stond het hoofdje wel maar hij zat verder aardig vast.
    op een gegeven moment had ik even geen wee en de vlos zei dat hij er nu uit moest.
    echt op een toon dat je weet dat het serieus is en het ook echtmoet, er was geen paniek, maar de boodschap was duidelijk.
    dus ik zonder wee gewoon hard persen en toen heeft ze hem er letterlijk uitgetrokken.
    ze hebben hiervoor zijn sleutelbeen moeten breken want meneer paste er echt niet door anders.
    verder een heel klein scheurtje.
    ook wij kregen te horen dat het best bijzonder was om in 6 uur te bevallen van een ruime 9ponder, die ook nog eens achteraf gezien verkeerd lag en vast zat.

het had anders af kunnen lopen, maar daar sta ik niet bij stil eigenlijk want het is goed verlopen.

de bevalling van de eerste was duizende malen erger.
    na 25 uur, weeen, nog eens anderhalf uur mogen persen zonder dat ik persweeen had, ik had alleen maar rugweeen.
    achteraf gezien gekkenwerk en hadden ze naar mijn mening in moeten grijpen, daar heb ik het dan nog steeds moeilijk mee , af en toe!

maar goed, dat is weer offtopic.

ik wens je alvast veel succes!!

joyce

4. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

Bij mij kwamen ze er helaas pas achter tijdens het persen (wat ik zelf soms wel een betwijfel), en ons meisje zat gewoon muurvast. Elke keer als ik perste hield haar hartje op :$ heel beangstigend. Terwijl de OK werd klaargezet met spoed moest ik eerst de persweeën opvangen en heeft de gyn nog vacuüm geprobeerd. geen resultaat. Dus het werd een keizersnee. Die lieve pop heeft door het zuurstofgebrek nog een paar dagen in de couveuse moeten liggen.

Ik denk dat het wel positief is dat ze het van tevoren weten. Dan wordt er vast ook goed gehandeld :)

Share This Page