En daar is Dagmar Nout!

Discussion in 'De bevalling' started by tjessia, Nov 25, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Een paar uur na de uitgerekende datum van 16 november droom ik dat ik weeen heb en wordt wakker. Bijna direkt daarna krijg ik een heftige wee en ga naar de wc. Ik maak mijn man wakker en vraag of ie vandaag een kadootje wil. De weeen zijn sterk en meteen wil ik dat mijn dochters opgehaald worden, ze moeten gewoon NU weg.. Mijn man belt m'n vriendin en haar man komt ze meteen halen, ze zijn natuurlijk gelijk helemaal wakker! Zodra ze weg zijn proberen we de weeen te timen maar dat lukt niet eens, ze gaan zooo snel! Dit red ik niet 8 uur denk ik nog, bij mijn dochters duurde het nl. 8 a 9 uur voor ze geboren werden. Mijn man belt gelijk de verloskundige en die komt er met een stagiare meteen aan. Ik zeg nog dat ik hoop dat ze opschieten omdat ze elkaar zo snel opvolgen en ik weet dat het niet lang meer duurt. Ze zijn er gelukkig snel, ze komt kijken en zegt: ik ga heel snel m'n spullen pakken, je hebt al 10 cm ontsluiting. En dat binnen 2 uur!!! De stagiaire breekt m'n vliezen en er komt een flinke golf vruchtwater uit, mooi helder. De baby doet het goed, zijn hartslag hersteld zich na elke wee meteen weer. Het persen gaat van start en ik denk nog binnen 10 minuutjes is tie dr. Tenslotte was mijn 2e dochter er binnen 7 minuten persen. Maar nee, na een half uur weet ik dat er iets niet klopt! Waarom duurt het zo lang? Ik pers mee met elke wee en zelfs als ik geen weeen heb pers ik want ik wil dat ie geboren wordt. De verloskundige vraagt zich ook af waarom het zo lang duurt en controleert een paar keer of ie wel goed ligt met zn hoofd, dat is wel het geval. Dan is ie gewoon groot besluit ze en ze duwt op m'n buik om wat mee te helpen. Daar komt z'n hoofd en ik voel dat ik uitscheur, het is een ander gevoel dan bij m'n andere bevallingen, het is veel heftiger allemaal. Als z'n hoofd er is wordt met geweld z'n schouders en z'n rest van z'n lijfje door de verloskundige naar buiten getrokken, ik wordt zelfs een beetje van het bed gelicht! Daar is tie dan, ik ben even van de wereld door al dit geweld aan mijn lijf maar ben snel weer helder. Hij is natuurlijk prachtig, zwart haar, blauwe ogen en maar liefst 4500 gram!! Mijn dochters wogen 2750 en 3000 dus hier had ik niet op gerekend. Ik ben zelf maar net 1.60 dus dit is echt een grote baby voor mij. In totaal heeft alles maar 2,5 uur geduurd. Daarna maar's de schade opnemen, hmmm een subtotaal ruptuur, dus niet helemaal doorgescheurd, de spieren zijn ok, alleen het vlees is kapot, drie kwartier hechten het gevolg. Maar Dagmar doet het goed, huilde meteen en had gelijk een mooie kleur. Ik herstel prima, elke dag een btje meer. Dagmar hapt moeilijk aan maar ik zet de borstvoeding door omdat ik weet dat het zo gemakkelijk zal zijn. Nu gaat dat prima al doe ik er nu nog even een borstontsteking tussendoor en dat terwijl ik overmorgen naar de bruiloft van mijn broer wil, ik mag getuigen. Ik hoop snel nog wat fitter te worden. De kraamhulp heeft 2 extra dagen bijgetekend en ik heb veel aan haar. Dit was mijn bevallingsverhaal. Ik dacht ik doe deze derde er gewoon even bij maar dat is best tegengevallen met de bevalling.. Nu gaat alles weer goed!
    Groetjes, Nathalie

2. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Wow, toch nog redelijk snel gegaan dan !!

Van harte gefeliciteerd, geniet er lekker van !
    hopelijk herstel je snel ;)

3. Jantsjuh

Jantsjuh Niet meer actief

pff wat een verhaal. gefeliciteerd meid, en rust lekker uit samen met het genieten natuurlijk. :)

liefs jannie

4. Ibas

Ibas Bekend lid

Mar 23, 2009
    752
    0
    0
    Zelfstandige Horeca
    Noord Holland
    2,5 uur zeg, das snel! Gefeliciteerd en geniet ervan!

5. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    gefeliciteerd! :D

Share This Page