doopkleertjes

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nijntje39, 23 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje39

nijntje39 Actief lid

25 nov 2007
    167
    0
    0
    Wat had jullie kindje aan bij de doop?
    Vroeger was het echt de gewoonte van veel kant , doopjurkjes, ...
    Als ik nu zoek vind ik ook gewoon pakjes enz.
    Kopen jullie iets speciaals voor de doop?
    Fotootjes van jullie kindjes tijdens de doop van harte welkom.
    Ik wou graag es zien wat nu zoal de gewoonte is.

2. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Hihi, hier zat ik gisteren ook over na te denken. De doopjurk zoals ik hem ken die is niet meer vanzelfsprekend zag ik al op verschillende site's. Inderdaad pakjes en feestjurkjes. Geloof dat ik toch een 'echte"doopjurk wil straks...

3. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Wij hebben onze zoon laten dopen in een doopjurk. Die jurk is zo'n 31 jaar oud, mijn zus en ik zelf hebben hem ook gedragen toen we zelf gedoopt werden.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wij laten ons kindje dan wel niet dopen, maar het wordt wel opgedragen (evangelische gemeente). Ik denk dta we daar wel een speciaal setje voor kopen, wat hij/zij misschien ook weer aankan met kerst, want dat zal niet zover uit elkaar liggen, :)
    Maar vrienden van ons hebben hun kindjes wel laten dopen. Die hadden wel een doopjurk... maar van m'n ouders hoor ik ook vaak dat bij hun in de kerk de babietjes gewoon extra mooie kleertjes aankrijgen...

5. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mn dochter had een mooie creme-kleurige jurk aan met hele fijne bloempjes opgeborduurd,

mn zoon had een zandkleurige kinnen broek en een wit linnen overhemdje.

Maar alles kan hoor, ken ook dopelingen met een echte doopjurk of dopelingen met en spijkerbroek. Tis net wat jullie willen.

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ik laat mijn kinderen niet dopen, maar ben zelf wel gedoopt in zo'n witte kanten jurk. Vind dat juist wel iets hebben, al is het nu misschien ouderwets. Ik denk dat je gewoon moet doen wat je zelf mooi vindt!

7. Axioma

Axioma Fanatiek lid

13 jun 2008
    1.127
    0
    0
    Gouda
    we zijn pas net zwanger maar wij willen ons kindje ook laten opdragen. Mijn moeder is heel handig met de naaimachine en wil van mijn trouwjurk een "doopjurkje" maken!

8. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Min oudste zoontje is gedoopt en mijn jongste wordt komende zondag gedoopt.

Ze dragen allebei de jurk die ikzelf en mijn zusje ook hebben aangehad.

Zal er een foto bij doen. Ik vind het heel bijzonder om hem te dopen in de jurk die ikzelf ook gedragen heb 28 jaar geleden.

9. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    En nog eentje waar je de jurk beter in ziet.

Dit is trouwens mijn jongste zoontje.

10. jessica1

jessica1 Niet meer actief

wij laten onze oon of dochter dopen in mijn doopjurkje me moeder heeft die laten maken van haar trouwjurk

11. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Wij hebben de doopjurk van mijn schoonvader, hij is daar 64 jaar geleden in gedoopt. Onze zoon is daar ook in gedoopt en nu deze wordt daar ook in gedoopt.
    Onwijs leuk omdat het in de familie blijft.

12. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Ik wilde mijn zoontje eigenlijk laten dopen in de doopjurk van mijn moeder. Ben ik zelf ook in gedoopt. Maar mijn zoontje was al vrij groot bij de geboorte en het was een vrij kleine doopjurk dus die paste niet meer. Uiteindelijk hebben we een paar maanden gewacht met dopen en had ik gewoon leuke kleertjes voor hem gekocht. Wel hebben we de doopdoek gebruikt waarin de oma van mijn vader nog mee is gedoopt. Dat vond ik ook wel speciaal.

Deel Deze Pagina