Verveling bij een peuter HELPPPPPPPPPPPP

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door sofia1978, 31 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sofia1978

sofia1978 Niet meer actief

Hallo
    Ik heb een zoon van 3,5jaar en nu heb ik het idee dat hij zich verveelt!!!!Hij heeft speelgoed genoeg maar niks boeit meer,lijkt het wel.Zou gauw de tv aan gaat dan is het goed en hoor je niet.

Ik ben zelf in verwachting en heb niet zon puf om de HELE dag hem te moeten vermaken.Kuntselen,kleuren,kleien en als dat andere handerarbeid,vindt hij nog moeilijk.Dat heetft hij mij vorige week vertelt toen ik met hem aan het knutselen was.We hebben een mooi ruime tuin,maar buiten spelen wil hij niet!!!DUH.

Wat moet ik nou toch.Ik vindt die tv maar niks,en zet hem ook echt niet de hele dag aan.Pas vanaf 16:00uur.

Wat voor spelletjes doen jullie met kinderen van deze leeftijd??3,5jaar??

Help me,haha

Groetjes

2. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Hoi sofia1978,

Ik had een beetje het zelfde bij mijn dochter 2,5, de lades met speelgoed kwamen niet meer open en ze wilde alleen maar tv kijken of iets samen met mij doen... leuk, maar niet de hele dag...
    Nu heb ik vrijdag het speelgoed gewisseld, we hebben altijd een deel op zolder staan en een deel beneden(alles beneden gaat niet) .
    Vrijdag toen ze sliep heb ik dus haar speelgoed omgewisseld en ze heeft sindsdien niet meer om tv kijken gevraagd:$ en speelt alsof ze allemaal nieuw speelgoed heeft:D.

Als je dit nou niet hebt(een deel boven en een deel beneden) is het misschien een idee om eens met een neefje (als je die hebt)of vriendje van speelgoed te ruilen voor een tijdje. of misschien is er wel een spelotheek in de buurt waar je speelgoed kunt lenen waardoor het voor hem weer aantrekkelijker is.

of misschien na sinterklaas een deel boven zetten en dat als hij een beetje klaar is met zijn nieuwe speelgoed weer te kunnen ruilen....
    succes meis.....

3. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    idd goeie tip van hier boven!!!!!!!!!!!!!!!!!
    jelle vind knutselen erg leuk, en samen spelletje doen of puzzelen. vooral samen ik lig soms wel even opde bank jelle zit dan voor me en dan omste beurten kaartjes bij elkaar zoeken vind hij geweldig

4. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    *Al het speelgoed naar zolder en 1 of 2 dingen naar beneden, is hij er op uitgekeken, omwisselen, vaak staat er veel te veel, zodat ze het overzicht niet meer hebben!
    * Op gang helpen met spelen, zet al wat dingen in positie en even op gang helpen wil ook nog weleens helpen.
    * Lid worden van de speel o theek, dan heb je wat afwisseling.
    * Bij ons mogen ze 's morgens tijdens de koffie zandkasteel oid kijken (een half uurtje) en daarna gaat hij weer uit. en 's middags vanaf 17.00 tot 17.30
    * Stel vaste tijden dat hij zelf MOET spelen (desnoods met kookwekker, om te beginnen 10 minuten, op gang helpen en dan verplicht 10 minuten spelen, desnoods met beloningssysteem als het gelukt is. Hier dus ook echt dagelijks als je thuis een gewoonte van maken.
    * Bedenken dat hij over een half jaar naar school gaat, scheelt ook al;)

5. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Verveling is best goed voor een kind ;) Niet de hele dag natuurlijk maar juist door hem af en toe in zijn sop gaar te laten koken en gewoon op de bank te gaan zitten met een tijdschrift leert hij om zichzelf te vermaken. Daar creer je creatieve, zelfstandige kinderen mee.

Vind de tip van hierboven over even op weg helpen wel heel goed!

Deel Deze Pagina