Commode hoe maak je een logische indeling?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Kimmiej01, 4 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kimmiej01

Kimmiej01 Lid

19 mei 2015
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo Allemaal,

Ik ga bijna beginnen met al mijn spulletjes in de lades te leggen maar nu is mijn vraag;
    Wat is makkelijk? Wat leg je bijv in de bovenste la?
    Gebruiken jullie la verdelers?
    Etc etc...

Ik dacht het wiel hoef je niet steeds opnieuw uit te vinden toch!

Dus laat me weten wat jij fijn vind, post eventueel een foto met de indeling!
    Dan kan ik ideeën opdoen :D en zo mijn eigen weg er in vinden!
    Alvast bedankt!

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.974
    136
    63
    Ik had altijd in de bovenste la de luiers, die had ik tenslotte het meest nodig. Rompers en hydrofielen waren ook vrij snel te pakken. Deze dingen gebruik je het meest als de kleine op de commode ligt, vandaar deze keuze.

3. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Bovenste la: sokjes in een mandje en rompers.
    Tweede la: alle broekjes:
    Derde la: beddengoed

Daarnaast een kastje met de truitjes ed/pyjama's/slaapzakken en zwemluiers en zwembroeken. Nog veel ruimte over trouwens.

Op de commode een mandje met luiers en "poep-zakjes".
    Nog een mandje met wat crème/olie klein speelgoedje ed.

Op het plankje wat voor de leuk en nog een klein mandje met zetpillen/nog wat poepzakjes/neuszuigertje/tandengel ed. De dingen die je niet vaak gebruikt maar wel in de buurt wilt hebben.

Hydrofielen en washandjes liggen in de douche.

4. Daffie12

Daffie12 Actief lid

29 dec 2013
    137
    0
    0
    Hilversum
    Bovenste laatje liggen hier de luiers. Daaronder de hydrofielen en daaronder de sokjes.
    Op het plankje liggen de rompers en billendoekjes.
    Rompers kan je ook in van de eerste laatjes leggen natuurlijk.

Billendoekjes lagen eerst naast het aankleedkussen, maar toen hij eenmaal wat meer kon begon hij naar de doekjes te graaien, dus toen zijn die maar naar het plankje verhuisd.

5. patriez26

patriez26 Actief lid

14 mrt 2013
    216
    1
    0
    Ik heb alle kleren van mijn zoontje in zijn commode (hij is nu 16 maanden). Super handig want je kan je kindje niet alleen op de commode laten dus vraag mij altijd af hoe ouders dat doen als hun kind toch per ongeluk ook zijn romper heeft onder gepoept. Hier kom je vaak pas achter wanneer je hem/haar uitkleed.
    Ik heb in de bovenste lade dus zijn rompers, broeken en shirts. In een mandje rechts zijn sokken.
    In de middelste lade hydrofiele doeken en zijn pyama's en wat kleren die hij minder vaak draagt.
    In de onderste lade altijd een pak luiers en doekjes voor als ze op zijn. En verder zit in de onderste lade van alles en nog wat die gebruik ik eigenlijk weinig.
    Een mandje met luiers staat op de plank boven de commode. De doekjes op de commode. En andere zalfjes enzo staan op de plank boven de commode.
    Ik heb dekens, lakens, badcapes en extra luiers en slaapzakken in zijn gewone kast gedaan. Dit heb ik minder vaak nodig. Ik vind het heel fijn dat ik alles binnen handbereik heb en mijn zoontje nooit hoef te vertillen omdat ik wat vergeet te pakken of hij toch wat kleren vies heeft gemaakt.

6. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Op de commode een mandje met zalf, borstel, olie, wasgel, thermometer, alcohol, watten en billendoekjes. En een lampje.
    Bovenste lade: luiers, doekjes nieuwe pakken, kussenhoezen en voorraad: vit d, wasgel ed.
    middelste lade: washandjes, hydrofiel doeken, badcapes ( voor wassen zeg maar)
    Onderste lade slaap spullen: pyjama, slaapzakken, beddengoed

Kleding kast alle kleertjes, slabben, spuugdoekjes, draagdoeken, speelkleden en dekens. Bovenin overige zooi die ik moet of wil bewaren.

7. Boommm

Boommm Niet meer actief

Heb het bij beide meisjes hetzelde ingedeeld.

Op de commode; projector, aankleedkussen, rammelaartje, billendoekjes en crème.

Bovenste la; mand met luiers, mand met verzorgingsproducten, mand met haarfrutsels en een bakje met zetpillen, thermometer en tandenspul.

Middelste la; badcapes, hydrofieldoeken, washandjes, zwemluiers

Onderste la; pakken luiers en billendoekjes

8. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Bovenste lade: mandje met sokken, mandje haarspullen, mandje met poepzakjes en luierzakken, mandje met verzorging.
    2e lade: hydrofielen, washandjes, rompers
    3e lade: beddengoed en nachtluiers
    4e lade: zwemluiers en baddoeken

Naast de commode een boekenkast met boeken :p op de bovenste plank, knuffeltje en muziekdoosje op de 2e, eronder dagluiers en pyama. De onderste is leeg.

de rest van haar kleertjes liggen in de kleding kastjes

9. Kimmiej01

Kimmiej01 Lid

19 mei 2015
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank jullie allemaal voor jullie reacties leuk om te lezen :)

10. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Hier liggen de spullen van beeb in de commode plus luiers van C.

Bovenste la : luiers,doekjes voorraad, spuugdoekjes, slabbetjes en mandje net thermometer sudocreme tandjes spul enz
    Middelste la alle kleertjes van de baby behalve de vestjes/jasjes en boxpakjes
    onderste la hydrofiel doeken,washandjes,badcapes, omslagdoeken en wieg spullen

11. priscil

priscil Bekend lid

22 aug 2011
    713
    1
    18
    Wij hebben / hadden
    Bovenste la: luiers rompers sokjes pyamas
    Middelste la; hydrofiele 'n washandjes slabbers en spuugdoekjes
    Onderste ; beddengoed slaapzakken omslagdoeken

Deze indeling beviel goed dus zo ligt het nu weer klaar voor de kleine

12. VSC

VSC Niet meer actief

Ik heb een commode met 1 grote la en daaronder deurtjes met een plank.
    In de bovensta la heb ik luiers, rompertjes en sokjes. De rest onderin.

Moet trouwens wel zeggen dat het er allemaal veel netter uit zag toen ik nog last had van nesteldrang :D

13. Kimmiej01

Kimmiej01 Lid

19 mei 2015
    59
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nesteldrang daar heb ik nu echt last van hihi :)

14. Jubel

Jubel Lid

12 aug 2014
    37
    0
    0
    Ik heb er een met drie lades en een deurtje met een plank

-bovenste la luiers
    -middelste la alle kleertjes, sokken, rompers etc.
    -onderste la slaapzakken

-deur boven hydrofielen en slab
    -deur onder badcapes en washandjes

Op de commode staat een mandje met alle verzorgingsdingen.

15. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik heb op de commode:
    1 mandje luiers en billendoekjes
    1 mandje verzorgingsspulletjes zoals wasgel, sudocreme, haarlotion maar ook thermometer, zetpilletjes etc.

In de (grote) commode:
    Bovenste 2 lades: rompers, sokjes, hydrofielen
    Middelste 2 lades: kruikzakken, omslagdoeken, aankleedkussenhoezen
    Onderste 2 lades: extra pak luiers en billendoekjes en kleertjes die nog te groot zijn.

Op de plank boven de commode alleen maar dingen ter decoratie van de kamer.

16. veense

veense Niet meer actief

Bovenste la: luiers, luierzakjes, nieuwe pakken doekjes, verzorgingsproducten (Zwitsal, en wat klein spul als thermometer, nagelvijl etc in een klein bakje).
    Tweede la: sokken, rompers en mutsjes in Skubb ladeverdelers
    Derde la: hydrofielen, washandjes, badcapes etc
    Vierde la: slaapzakken, hoeslakentjes kinderwagen

Heb boven en op de commode verder niets staan, alleen de doekjes. Heb wel aan een haakje boven de commode een mandje hangen waarin ik gedragen sokken verzamel. Die doe ik dan eens in de zoveel tijd in een waszak en in de machine.

Lades onder bed: 1 met hoeslakens en moltons, in de andere lakentjes en een reserve deken.

Kleren liggen/hangen allemaal in de kledingkast (kan ik pakken zonder de kleine los te laten). Voorraad luiers staat op de bovenste plank in deze kast.

17. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Ik heb geen commode met lades. Hier is de commode open, hebben de gulliver van ikea met ernaast een lade kast, trofast van ikea.
    Op de onderste plank liggen de voorraad luiers, waskom en een mandje met voorraad aan zakjes voor in de luier emmer.
    op de middelste plank heb ik alleen maar mandjes. 1 mandje met de hydrofiele doeken, washandjes en spuug doekjes, 1 mandje met kleertjes, 1 mandje met rompers, 1 mandje met de luiers en 1 mandje met de voorraad lotion doekjes, wasgel en de bad thermometer.
    Op het ladeblok staat de babyfoon, bureau lampje (handig voor als je in de nacht moet verschonen en je niet het volledige licht wilt gebruiken) en een mandje met zonnebrand, poep zakjes, borstel en kam, 70% alcohol flesje, watten en de thermometer.
    De kraamhulp heeft ons nog mee geholpen om dit zo in te richten ;) ik had een legio mandjes van de xenos klaar staan maar veel dingen lagen in de kast zoals de hydrofiele doeken, is niet zo handig haha

18. konij1989

konij1989 Lid

31 jan 2014
    64
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wij hebben een commode met drie grote lades en een plankje er boven. Op de commode ligt het aankleedkussen, doekjes en en er staat een mandje met verzorgingsspullen. Op het plankje staat een doosje met luiers. In de bovenste lade liggen alle rompers, kleren en slaapzakken. In de middelste lade de hydofielen, badcapes, spuugdoekjes en beddengoed. In de onderste lade liggen restanten van het kraampakket, een extra deken en kleren die te klein of te groot zijn. Op de overloop in een kast ligt de voorraad luiers.

19. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Op de commode een mandje met billendoekjes, geurzakjes en borsteltje (klein frut). linkse kastje hydrofiel gebeuren en luiers. rechtse kastje aankleedkoezen, wikkeldoeken en beddengoed. dan zitten er in het midden kleine lades met (boven naar onder): rompers, sokken, spenen en andere kleine spulletjes (poederbakje, bijtringen etc), boekjes van bijv. de kinderwagen en projector, de kruiken.
    De kleding zit allemaal in de kast.

20. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Voor beide kids heb de volgende indeling:

Bovenste la: luiers, rompers, hydrofieltjes, slabbers en Spuugdoekjes.
    2e la: de meeste kleertjes (shirts, broeken, rokjes, sokjes) en mutsjes. Overhemden en jurkjes ed hangen in de garderobekast
    3e la: voorraad luiers en doekjes, badcapes, Aankleedkussenhoezen.
    Naast de lades nog een leggedeelte met beddengoed, slaapzakken, dekentjes ed

Deel Deze Pagina