Hallo meiden.. Ik moet me helaas hier melden.vanochtend voor de eerste keer in mijn leven een echo gehad. We waren 9 weken zwanger..althans dat hoorde zo te zijn. Op de echo konden ze het vrachtzaken niet Gied vinden en toen inwendige echo gehad.. Helaas was het vruchtje niet ouder dan 6 weken en het hartje klopte dus niet..we moeten nu afwachten... En dat vind ik echt verschrikkelijk.. Als ik jullie verhalen zo lees, kan ik me levendig voorstellen hoe erg jullie verdriet is.. Ergens was ik al bang dat dit zou gebeuren.. Ik had zo'n onderbuik gevoel dat ik het allemaal nog niet zeker wist.. Ergens zat ik me meer voor te bereidden hoe ik negatief nieuws zou moeten brengen dan positief..hadden jullie dat ook? Vind het erg moeilijk.. Sterkte jullie allemaal.
Hoi Corien , wat naar om te lezen! Ik heb toen ook een gevoel gehad van dat er iets niet goed was. Maar men zei dat het kwam omdat ik er eigen ervaring mee had. Achteraf bleek mijn voorgevoel wel te kloppen. Twee weken nadat we een mooie echo hebben gehad met kloppend hartje is het mis gegaan. Ik snap hoe je je voeld en wil je vanuit deze kant veel sterkte wensen en een dikke knuffel geven!
Hi Corien, Lees net je verhaal en wilde je even heel veel sterkte wensen. Ik weet helaas hoe het is ok slecht nieuws bij de echo te krijgen (zelfs na eerder goed nieuws). Ik weet niet of ik het voelde aankomen, was nog nooit zwanger geweest dus ik heb het allemaal over me heen laten komen. Ben wel steeds realistisch gebleven. Je weet dat de kans er in zit dat het mis gaat. Maar een gevoel dat er wat mis was met het kindje dat heb ik nooit gehad. Dat vind ik nu ook wel lastig, daardoor twijfel ik juist aan mijzelf. Hoe dan ook, ik hoop dat je lieve vrienden en familie om je heen hebt die je kunnen steunen. Dat scheelt echt enorm! Knuffel, Stella
Bedankt voor jullie reactie..we hebben idd lieve familie om ons heen en samen zijn we sterk om er doorheen te komen.het was wel even een schok..ik ook was nog nooit eerder zwanger geweest dus wist ook niet goed wat ik voelde.. Maar ergens was het belletje wel gaan rinkelen..vind het afwachten een beetje eng..hadden jullie dat ook?
Het afwachten vond ik het allerergste!!! Je weet niet wat je kan verwachten, mijn werk is een flink eind bij mijn huis vandaan en je kan het verdriet ook nog niet echt een plekje geven zolang het lichamelijk niet is afgerond. Uiteindelijk (of eigenlijk na drie dagen omdat ik het wachten niet trok en er wat controle over wilde hebben) heb ik voor cytotec gekozen. Dat viel me mee, maar het heeft dan ook niet voor 100% gewerkt. Het werd dus toch nog een curretage. Nu heb ik gelezen dat cytotec vaker niet goed werkt als je al langer zwanger bent (in mijn geval 12 weken, hartje met 9,5 gestopt). Mocht je cytotec willen nemen, vraag dan om een extra medicijn erbij waarmee het een grotere kans van slagen heeft. Kan even niet op de naam komen... Mygyfene ofzoiets. Je kan het hier vast terugvinden. Nogmaals sterkte!
Bij mij is het uit zichzelf gegaan twee dagen na de echo combinatie weeën en bloedverlies. Uiteindelijk in het ziekenhuis is het " gekomen" Het afwachten is naar, je leeft op een roze wolk en ineens donder je eraf en weet je niet wat er gaat volgen dat maakte het voor mij frustrerend. Fijn dat je zo'n lieve familie hebt die je kan steunen, hier heb ik zelf heel veel aan gehad. Ook had ik het idee dat ik wat moest doen, ben op zoek gegaan naar een mooie vlinder, uiteindelijk gevonden van ijzer en kralen, deze hangt nu mooi tegen de schutting aan met allemaal mooie planten er omheen. Dat deed mij erg goed. Toch een soort herinnering.
Hou yvon, bedankt voor je reactie. Ik hoop dat het bij mij ook uit zichzelf komt..gewoon de natuurlijke gang. Hoop dat het niet te lang op zich laat wachten..want het voelt toch inderdaad zoals Stella schrijft dat je het geen plekje kan geven zolang het lichamelijk nog niet is afgerond.. Wel een goed idee om een vlinder op te hangen, ik geloof dat ik ook zoiets ga doen.. Bedankt voor je reactie en dat je jullie je eigen ervaringen met me willen delen..het is toch heel wat.. Is het bij jullien recent gebeurd?
Het is heel fijn om zoiets te hebben. Mooi idee ook van die vlinder! Ik heb van mijn man met kerst een ring gehad voor bij onze trouwring (hoe lief!!!!). Verder heb ik de goede echo, een paar foto's en de sterktekaartjes bij elkaar gestopt in een bewaardoosje. Die paar zwangere weken waren fantastisch en wil ik zo blijven herinneren. Is dus niet lang geleden. Curretage was in november, maar het verdriet slijt echt hoor! Weet niet of je al lang bezig was?
zo'n doosje heb ik ook gemaakt. Helpt ook wel wat. Zelf ben ik van mening dat een nieuw wondertje pas de pijn doet verzachten. Helaas gaat het bij ons niet heel snel, na een jaar in juli een mk gehad. Nu weer spannende maanden. Ik kreeg toen van Iemand het idee om toch iets te doen, een plant of een sierraad, ik hè. Uiteindelijk voor de vlinder gekozen.
Stella, dankjewel! Mijn ei is eerder geweest en mocht eigenlijk gister testen, helaas negatief maar geen ongi te bekennen,,,,, ben benieuwd.....
Hoi Yvon, hopelijk Blijft de ongi weg.. En mag jebinnenkort positief testen.. Ik vond het een mooi idee om iets te doen en ga dit weekend een vlinder kopen voor aan mijn trollbeads armband.. Draag ik het toch altijd bij me..
heel veel sterkte Corien. Ik heb een mk gehad met 5 weken,verloor bloed maar baarmoeder was niet schoon, uiteindelijk kwam de rest pas na 3 weken anders had ik een curretage of medicatie moeten hebben. Het afwachten is ook niet fijn maar vooral een curretage kan bijwerkingen hebben waar je niet op zit te wachten dus dat wilde ik per se niet..