huh, zwanger/niet zwanger?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Lynx, Jan 1, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,704
    2,515
    113
    Hallo Imke, Ineke, Brigitte en Mirjam,

Allereerst de beste wensen voor 2011!
    Op 29 nov. heb ik mijn laatste ontrekkingsbloeding gehad. Rond de ovulatietijd heb ik een week heel veel buikpijn gehad. Ik ben er zelfs voor door gestuurd naar de eerste hulp. Er werd niets gevonden.
    28 december had ik mijn 1e menstruatie moeten hebben maar dit was enkel bruin bloed en 2 drupjes rood. De volgende dag heb ik een zwangerschapstest gedaan en deze werd binnen de tijd heeeeeeeeeeeel erg licht roze. Je moest er bijna fantasie voor hebben. Afgelopen vrijdag nog eens samen met mijn vriend en nog steeds dat hele licht roze streepje, hij leek wel iets duidelijker. De clear blue van zaterdag geeft aan niet zwanger. Wat moet ik hier nu van denken? Is het een mislukte zwangerschap of kan het nog komen, zijn de tests verkeerd gegaan? En als het wel een zwangerschap kan worden geeft het dan aan dat er iets niet goed is met het vruchtje?

Alvast bedankt.

Groetjes Bonnie

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Bonnie

misschien is het nog te vroeg om te testen, je eerste cyclus na pilgebruik kan wat langer duren, dus misschien heb je je eisprong later gehad en kleurt je test nu nog niet goed. Het kan ook zijn dat het toch is misgegaan in een heel vroeg stadium.
    Het is even afwachten nu. Ik zou als je over een paar dagen nog steeds niet ongesteld bent nog eens een test doen, het heeft geen zin om elke dag te testen. Kijk het gewoon even aan tot bijvoorbeeld woensdag, dan nog niet ongesteld, dan een test.
    Succes!

Mirjam

3. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,704
    2,515
    113
    Hallo Mirjam,

Bedankt voor je reactie. Helaas ben ik vandaag toch nog ongesteld geworden.

Groetjes Bonnie

Share This Page