Nu ik zwanger ben, loop ik sowieso al om de haverklap naar het toilet.. Maar nu is het echt heel vaak, en hele ini mini plasjes.. beetje drukkerig gevoel erbij.. Nu ben ik heel de dag al meer gaan drinken.. ik hoop dat het snel overgaat.. Wil echt geen kuurtje nu ik zwanger ben.. Iemand nog tips.. ik weet dat vitamine C en cranberry's niet helpen.. Ik bedoel op korte termijn dan he.. dus water drinken is geloof ik het beste toch?
Inderdaad veel drinken. Als cranberry niet helpt misschien kijken naar andere zure dingen. Je zou ook probiotica (yakult etc)kunnen proberen die kreeg ik als tip van de verloskundige. Tijdens plassen bekken kantelen om iets meer te kunnen uitplassen.(van horen zeggen) Verder zou ik bij twijfel laten controleren
Volgens mij helpen cranberries en vitamine C wel op korte termijn. Als je bijvoorbeeld die capsules pakt van beide, dan neem je dat op en wordt vervolgens diezelfde dag je plas toch nog een stuk zuurder enzo? Dus ga er vanuit dat dat direct werkt. Dus ik zou zeggen, veel drinken, cranberrie en vitamine C tabletjes en goed in de gaten houden of je klachten over gaan. Zo niet, urine laten testen.
Ik dacht het ook altijd hoor, maar de assistente zei dat het niet zoveel nut had.. tjah, de een zegt dit de andere dat.. Ik heb iig veel water gedronken en vitamine C genomen..gisteren ging het goed.. Ik voel het nu weer..maar heb gelukkig alweer genoeg gedronken net.. Ga gewoon door met veel drinken.. meteen plassen als ik moet.. Hoop dat het snel weer verdwijnt.. bedankt voor de reacties..
Blijf niet lopen met een blaasontsteking!! Beter een AB kuur dan doorlopen en denken dat t zich oplost door extra te drinken. Cranberry pillen werken maar tegen een soort bacterie. Hier al twee keer blaasontsteking gehad helaas. Met een AB kuur die mag tijdens zwangerschap er na die week ook vanaf. Mijn tip. Breng t even naar de HA om te laten checken.
Oh raar, ik 'hik' ook tegen een blaasontsteking aan volgens de uitslag. Geen bacterie, maar wel witte bloedcellen enzo. En klachten van blaasontsteking. Mijn gyn zei juist meteen 'veel drinken en cranberries!'. Dacht dat dat gewoon direct door ging naar je urine. Nou goed, is in ieder geval nooit erg om mee te beginnen want in het ergste geval werkt het over een paar dagen wel En inderdaad echt laten testen als je het niet vertrouwd. Blaasontsteking wil je liever niet natuurlijk.
Beginnende blaasontsteking kun je idd wegdrinken. Cranberry capsules kunnen daarbij helpen. De cranberry sap van bijv ocean springs heb je niks aan. Teveel suiker en dus niet zuur genoeg. Als je 1a2dagen echt goed water gedronken hebt en de klachten zijn er nog, dan terug naar de h.a. voor een kuurtje. Dat kan geen kwaad voor de kleine als de huisarts je t juiste voorschrijft (altijd ff melden dat je zwanger bent natuurlijk)
Vannacht was het idd niet meer te houden... Manlief naar de dokters dienst.. kuurtje.. pfff... Nou heb toch mijn best gedaan, heb volgens mij nog nooit zoveel water weg weten te werken .. Wat gaat het je dan tegenstaan zeg!! Nou hopen dat het kuurtje snel aanslaat.. Voor mijn gevoel kan ik het beste op het toilet blijven zitten
.... minder!! Bij mij slaan de kuurtjes laat aan. Bij mn laatste pil denk ik nog bah plassen gaat niet geheel prettig. Pas paar dagen na laatste pil had ik het idee dat ik nergens meer last van had. Mn urineleider voelde wat geïrriteerd. Breng iig 3 dagen na je laatste pil je urine weer even langs om te checken of t schoon is. Scheelt ook een hoop tussen de oren, bij mij dan haha! Sterkte en lekker veel blijven drinken. Beetje aanmaaklimonda in je water doet wonderen.
Ja ga ik zeker doen.. ik ben echt vatbaar voor blaasontsteking.. Toch doen ze altijd heel moeilijk bij mijn eigen huisarts.. Duurt me veel te lang altijd met al die plasjes elke keer heenbrengen.. Ik ken mijn lichaam toch het beste.. weet precies hoe laat het is.. Maar nee, dan moet er eerst weer wat op kweek worden gezet.. dan kun je pas later die dag of erger nog een dag later bellen.. Dan pas na een halve dag ligt er een kuur klaar.. *zuchttttt* Vandaar dat ik het nu eerst maar probeer weg te drinken.. kunnen ze daar iig niet meer over zeuren..
Op kweek zetten doen ze tijdens zwangerschap sowieso vaker, dat is op zich heel goed. En tijdens zwangerschap zouden ze blaasontsteking toch sneller moeten behandelen /serieus nemen.
Doordat ik nu voor de tweede keer blaasontsteking heb neemt de verloskundige in week 35 een wattenstaafje af bij mijn plasbuis vanwege een bepaald soort bacterie die aanwezig kan zijn. Als deze er inderdaad zit krijg ik met de bevalling een dosis AB via infuus, zodat de baby beschermt is als hij ter wereld komt. En idd ze zetten het nu sneller op kweek vanwege je zwangerschap. Dit deden ze de eerste keer bij mij ook. Volgens mij de laatste keer niet gedaan.
Ja een kweek duurt meestal 5 werk dagen. Ik kreeg al wel een AB kuur en als er uit de kweek wat anders zou komen zou de ab hierop aangepast worden. Gelukkig gelijk steeds de goede ab.