meer meiden die acuut gestopt zijn met roken door zwangerschap ?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Kaatje1983, 13 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje1983

13 jul 2014
    32
    0
    0
    Apeldoorn
    Hallo,

ik ben net zwanger en acuut gestopt met roken. Heb het voordat ik zwanger raakte geprobeerd, maar dit lukte echt niet. Nu moet ik dus en vind het eerlijk gezegd best wel moeilijk.. iemand tiips/ervaringen ?

2. foekje

foekje Bekend lid

12 jul 2010
    591
    0
    16
    Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap :)

Ik ben ook zwanger en rookte gemiddeld zo'n 20 sigaretten per dag. Zodra ik wist dat ik zwanger was ben ik METEEN gestopt!

Inmiddels dus al een dikke 2 maanden.

Het is en blijft af en toe lastig, maar ik zeg gewoon tegen mezelf: Roken is geen optie...Die baby vraagt er niet om. Vind het ook een walgelijk idee dat zo'n puur wezentje giftige stoffen binnenkrijgt die IK inadem.

Het is volhouden ,maar je kunt het! Stel je maar een baby voor met een sigaret in de mond. Dat maakt het in mijn beleving een stuk gemakkelijker.

Je kunt het! ;)

3. Me84

Me84 Fanatiek lid

18 mrt 2014
    1.180
    363
    83
    Gefeliciteerd!!
    Ben ook meteen gestopt na positieve test..
    Het gaat nu niet meer alleen om jezelf en ik zou me erg schuldig voelen als ik toch zou roken..
    Daardoor vind ik het stuk makkelijker..
    Kwestie van volhouden!!
    De drang blijft met momenten, maar gaat na een aantal minuten gelukkig ook weer weg!
    Succes

4. Frummel

Frummel Niet meer actief

Hier ook gestopt na de eerste positieve test! Had er ook helemaal geen moeite mee, al moet ik zeggen dat ik de eerste maanden nog wel een pakje in mijn auto had liggen. (Het idee dat ik geen sigaretten had, vond ik erger dan het niet roken) Na een paar maanden het pakje ook weggegeven.. En gelukkig nog steeds rookvrij!

5. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Respect en volhouden! Top dat je die knop meteen hebt kunnen omzetten (ook de andere dames trouwens)

Jammer vind ik de excuses altijd "stress is nog slechter dus een sigaretje mag " als je er helemaal vanaf kunt blijven is super natuurlijk.

Denk dat de beste motivatie je kindje is. Heb je een.moeilijk moment, kijk dan naar de echo of denk aan je kindje dan weet je waarom je t doet.
    En stel je hebt t de 9mnd goed volgehouden, dan is t toch geweldig helemaal niet meer te beginnen en al die centjes aan leuke dingen uit te geven.

6. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ja ik twee keer. Ben na de bevalling van N gelijk weer begonnen, maar toen ik erachter kwam weer zwanger te zijn ook weer gelijk gestopt. Het blijft lastig vind ik, ik kan nu nog steeds echt ontzettend veel zin hebben in een sigaretje. Maar wil geen enkel risico lopen dus wacht braaf tot ze eruit is. Als ik het echt moeilijk heb eet ik een lolly haha, dat helpt hier nog wel eens.

7. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Precies hetzelfde hier.. al dacht ik dat het heel moeilijk zou worden, maar ik ben pas iets meer dn een week gestopt dus kan altijd nog lastig worden

8. Kittje

Kittje Actief lid

28 mrt 2013
    119
    0
    0
    Toen ik een positieve test in mijn handen had ben ik die dag nog meer gaan roken als ik normaal deed. Om daarna te zeggen, prima ik ben zwanger dus max 5 sigaretten per dag. Ik ben nooit van plan geweest om te gaan stoppen omdat ik zwanger was.
    Echter vond ik niet veel later de sigaret zo smerig dat ik gestopt ben. Had toen ook sigaretten in huis liggen voor het geval ik helemaal gek zou worden, maar sinds dien niet meer gerookt. Ook niet na alle ellende die de zwangerschap uit eindelijk met zich mee brengt. Ben nu 1,8 jaar gestopt.
    Indien het zwaar wordt kon ik via de vk contact opnemen met een psycholoog die me zou helpen.
    Dus wie weet is dat ook een oplossing mocht het stoppen erg zwaar blijken.. Succes er mee.

9. JNS25

JNS25 Niet meer actief

Mag ik vragen waarom je nooit van plan was om te stoppen met roken?

Het is geen aanval maar ik kan het echt niet begrijpen :)

10. Kittje

Kittje Actief lid

28 mrt 2013
    119
    0
    0
    Omdat ik het onzin vind/vond om te stoppen.. Kende niemand die gestopt was en ze hadden allemaal gezonden kinderen. Verder was ik bang dat ik er last van zou krijgen op het werk als ik zou stoppen. Dat ik door mijn mijn nicotine behoefte de klanten niet meer netjes te woord zou staan en dat me baan zou kosten.
    Roken was toen mijn middel me rustig te houden.
    Weet nu wel beter. En ben blij dat ik gestopt ben. Maar als een zwanger vrouw zegt niet te willen stoppen ben ik de laatste die er wat van zal zeggen.
    Ja het is beter om te stoppen, maar het is ook een verslaving en zeker niet makkelijk. Ik heb echt geluk gehad dat mijn lichaam me liet weten te moeten stoppen en het dus ook echt vies vond.

11. Lovess

Lovess Actief lid

28 apr 2013
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik was ook acuut gestopt met roken, het was gewoon geen optie meer met een baby in mijn buik...

Wel was ik best wat aangekomen tijdens de zwangerschap en dat zou volgens de vk ook kunnen komen door het stoppen met roken :( Maar alles voor het goede doel!

Ben nu 5 maanden na de bevalling nog steeds rookvrij al blijf je die moeilijke momenten houden... Moet er maar mee leren leven haha

12. ashleyy

ashleyy Actief lid

13 jul 2014
    244
    1
    16
    Bij mij zit er een kans in dat ik zwanger ben, maar kan dit helaas pas over anderhalf week goed testen. Maar door het idee alleen al ben ik al aan het stoppen met roken, ik rook er nu echt van de stuk of 15 per dag nog maar 1 of 2 .Want ik weet dat ik het mezelf wel kwalijk ga nemen als de test daarlijk wel positief is en ik wel een tijdje zo door gerookt heb. Maar het is echt niet makkelijk nee.. het hele huis rookt hier bij mij, maar wel een voordeel; mijn vriend houd goed rekening met me en is zelf ook al aan het stoppen.

13. TanteTietelie

18 okt 2013
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik rookte al vanaf mn 14de ben nu 32 dus rookte meer dan de helft van mn leven :O
    ben nu 5 week zwanger en wist het de 7de dus ik ben meteen gestopt waar ik het echt heel erg moeilijk mee heb mis het zo erg smorgens bij mn eerste kop koffie of na het eten.
    soms draai ik me een shaggie en die stop ik dan weer terug int pakje :p
    mn vriend is zo lief die is ook meteen gestopt samen met mij wat heel erg helpt.
    ik rookte best wel veel een pakje shag in de 4 dagen en nu niks meer maar het verlangen naar een sigaretje blijft toch.
    nu heb ik gevraagt of je dan nico pleisters of zo mag gebruiken maar ja dan krijg je die giftige stoffen nog binnen maar dan via je bloed dus dat is net zo slecht of erger nog.

14. Suzie82

Suzie82 Niet meer actief

Ik ben er vanochtend achter gekomen dat ik zwanger ben en moet eerlijk zijn dat ik vandaag wel nog gerookt heb omdat ik totaal niet het idee had zwanger te zijn na bijna 1,5 jaar en het eventjes als een schok (wel ZEER positief) kwam.
    Heb me wel voorgenomen morgen de dag rookvrij te beginnen en er geen meer aan te raken!

Ben eerder al eens gestopt maar door omstandigheden weer begonnen maar een kindje is toch wel een hele goede motivatie om het vol te houden. Dus vanaf morgen geen sigaretten meer voor mij!

Mijn man rookt ook maar gelukkig rookten we nooit binnen dus hij zal ook zeker gaan minderen.

15. Charlie11

Charlie11 Actief lid

10 aug 2012
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Wij besloten om te gaan proberen voor een kindje en twee dagen nadat we dit besloten hadden ben ik gestopt met roken. Ik wil het zo goed mogelijk doen en ik vind dat dat niet het geval is als ik bleef roken. Ik zou me denk ik constant schuldig voelen.

Achteraf ben ik blij dat ik al gestopt was met roken toen ik de positieve test in handen had. Het is al spannend genoeg en daar zou ik de 'spanning' van het stoppen met roken niet graag bij willen hebben.

16. Gup

Gup Actief lid

9 jul 2014
    130
    0
    16
    Omgeving Rotterdam
    Ik ben blij dat het mij gelukt is te stoppen voordat ik zwanger werd.
    En heb er nauwelijks problemen mee. Natuurlijk was het af en toe lastig.
    Ik wil alle stoppende dames heel veel succes wensen!

Hierbij een tip wat mij goed geholpen heeft:
    Zorg voor een goede mindset. Wanneer je rondloopt met het idee dat je niet mag roken is het zwaar! Maak jezelf wijs dat je niet meer wilt! De lichamelijke afkickverschijnselen zijn met een paar dagen echt al weg, daarna komt het er op aan wat er tussen je oren gebeurt. Bovendien zijn de afkickverschijnselen heel minimaal en wordt je door iedereen wijs gemaakt dat ze verschrikkelijk zijn. Echt laat ze maar praten, vooral niet naar luisteren!

Heel veel succes en geniet van jullie zwangerschap

17. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    Jep, ook gestopt. Ik heb wel een elektrische sigaret liggen waar ik eens aan trek als ik het erg lastig heb. (Man rookt ook, daar heb ik het moeilijk mee, de sigaretten liggen binnen handbereik)

Maar wat mij ENORM helpt is deze gedachte: als ik rook voel ik me een vieze zwangere... Vies en schuldig tegenover dat kleine frummeltje. Ik wil geen vieze zwangere zijn... Dus die sigaret zou me toch niet smaken.

Ik ga het gewoon doen, en voor altijd. Weg ermee.

18. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Ik ben ook gestopt! Vind net als iemand anders hier dat de baby er niet voor kiest. Dat jij jezelf wilt vergiftigen moet je lekker zelf weten, maar ik vind het niet eerlijk dat wij die keus maken voor een onschuldige baby. Als je perse wilt roken, dan lekker na de zwangerschap/borstvoeding. :)
    Wat voor mij heel erg hielp was dat ik ergens had gelezen dat bij het roken van een sigaret de bloedvaten in de placenta wat samenknijpen en de baby het dus in feite wat benauwd krijgt...
    Ik vond dat zooooo'n naar idee!! Voelde me al schuldig als ik naar een sigaret keek... En het hield mij heel goed van de sigaretten af! :D

19. Bajou

Bajou Fanatiek lid

10 feb 2009
    4.599
    1
    0
    België
    En ik vind als je negen maand (plus langer voor borstvoeding stopt) dat je dan helemaal gek bent als je opnieuw zou beginnen! Zonde toch...

20. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik ben ook direct gestopt toen ik erachter kwam!

Was eerder al eens gestopt maar toen door omstandigheden weer begonnen, mijn man rookt wel nog gewoon.

Het scheelt wel veel dat we nooit binnen in huis hebben gerookt omdat ik dat goor vond! Eerlijk gezegd heb ik er weinig moeite mee omdat ik weet waar ik het voor doe, alleen de ochtendsigaret en die na het avondeten mis ik maar dat gaat ook wel over.

Mijn man roept hard ook te willen stoppen maar zie het hem nog niet doen haha.

Deel Deze Pagina