Hallo dromer, Helaas welkom hier. Het is niet niets een mk. Ook wij zijn weer volop bezig met zwanger worden maar dat valt niet altijd mee. Ik kan me er nog steeds erg verdrietig door voelen, met name als ik ermee geconfronteerd word. Zwangere vrouwen zie, weer ongi word, kwam laatst de eerste echo foto tegen (dacht dat ik alles had opgeruimd..) Mijn vriend wilde het er ook niet echt over hebben, had ik het gevoel dat hij me helemaal niet begreep. Steeds vaker blijkt dat hij z'n eigen gevoelens aan de kant zette omdat hij die minder erg vond tov mij. Complete onzin natuurlijk. Gelukkig hebben we er inmiddels wel over kunnen praten, al is dat niet veel. Ook hij heeft er nog steeds af en toe moeilijk mee. Hier kan je altijd je hart luchten. Heel veel sterkte met het verwerken van je verlies en natuurlijk ook met opnieuw zwanger worden. Knuffel, Sil
Sterkte meiden, voor mannen voelt het toch vaak anders dan voor vrouwen, ik hoop echt dat jullie snel een wondertje in je buik hebben die blijft plakken. Hier gaat alles goed, ben wel een stuk zekerder geworden na de eerste echo, over een week heb ik weer een echo.
Ha Sandra, Oei spannend! Fijn dat het goed met je gaat en dat ze je zo goed in de gaten houden. Het mag ons vast ook een gegund zijn. We wachten maar weer af. Liefs, Sil
Oei ik lees nu pas jouw stukje van hiervoor, verkeerd geklust, nou je weet het nooit misschien gebeurd er wel een wondertje. Ik hoop zo dat je gewoon zwanger wordt en de hele MMM niet nodig hebt.
Ha Sandra, Weet het niet zeker, of ff heeft gelijk, dan hebben we wel goed geklust maar had ik een posi test op de dag van de eisprong en de dag erna, wat wel een beetje vreemd is. Of ik had m'n eisprong een paar dagen later, dan hebben we verkeerd geklust, maar die dag ervoor had ik een spierwitte ovu test. Op de dag zelf niet getest, en daarna ook niet meer. Achteraf stom. Hoe dan ook is het een beetje rare combi van temp en ovutesten en word het gewoon afwachten. Liefs, Sil
Ha Sandra, is inderdaad weer heel stil hier. Vandaag helaas weer ongi geworden... Hoe is het bij jou? Voel je je goed? Bijna alweer tweede echo toch? Liefs, Sil
Hoi hoi Balen dat je weer ongesteld ben geworden Morgen om 11.40 weer een echo, vind het wel weer spannend hoor.
Ha Sandra, Wow beebje goed gegroeid lees ik in je handtekening. Wat onwijs fijn! Verder alles goed? Hoe is het met de andere meiden? Hier is ongi weer over, laat dat eitje maar komen... Fijn weekend! Liefs, Sil
Hoi hoi Nog 10 dagen tot je ei Silsa, ga duimen voor je dat je eind van deze maand een positieve test hebt. de echo was supermooi, de foto staat in mijn album. Heb vandaag voor het eerst het hartje gehoord met de angel sound.
Oh wat gaaf Sandra! Heb hem ook liggen, helaas kwam ie binnen na de mk. Nog niet gebruikt dus. Lijkt me zo fijn dat je thuis het hartje op kan zoeken. Geniet ervan! Alweer dag 6 hier, gaat hard. Hoop ook hard dat het raak mag zijn. Liefs, Sil
Hoi dames, Hoe is het met jullie? @Sandra Wat fijn dat je weer een mooie echo hebt gehad! Hoe voel je je? @Silsa Ik duim voor je dat deze ronde een beepje mee mag gaan brengen. @Juul en Antares Succes dames met jullie onderzoeken. Hier nu bijna op de helft en ik voel me gelukkig weer een stuk beter. Jeetje wist niet dat je zooo beroerd kon zijn! Maar de 2e helft doen we even anders
Hoi Meiden, Ik heb me toch aangemeld.. Ons sterretje was ook van de maand Januari (12 wkn) en helaas nu ook weer eentje in de maand Juni.. (6 wkn). Ik wist niet dat het zoveel verdriet met zich meebracht en kan het er ook moeilijk overhebben in mijn omgeving. Heb me zelf veel afgevraagd, wat ik nou fout doe, maar goed dat is iets waar niemand me antwoord op kan geven, want de natuur bepaald. Hoe houden jullie de moed erin? Wat hebben jullie gedaan na de miskramen?? Bij mij waren de miskramen totaal niet te vergelijken.
Hoi Jill, wat erg voor je zeg! Bij mij waren ze ook niet te vergelijken. De eerste (die van waar ik in jan was uitgerekend) was spontaan en met 7 wk. De tweede (waar ik in mei was uitgerekend) was een MA die int otaal 3 weken heeft geduurd, waarvan 2 weken heftig bloeden, een laparoscopie en daarna een curettage. Ik ga volgende week naar de gyn voor nacontrole na de curettage en we hebben het al gehad over onderzoeken. Volgende week daar dus maar wat def afspraken over maken.
Ha meiden, @ Jill en Juul, Was hier even niet geweest. Helaas ook welkom hier Jill. Ook al twee miskramen, jeetje. Sterkte! Hier was het ook echt niet te vergelijken. De eerste mk is op gang geholpen met cytotec omdat ik echt niet langer met een dood beebje in m'n buik wilde lopen. Bij de eerste echo kwamen we erachter dat het kindje niet meer leefde. Daarna ben ik direct weer zwanger geworden, (net als Juul zie ik nu) Alleen had ik geen idee. Ik ben nl 2 keer ongesteld geweest, en heb zelfs een posi ovu test in m'n handen gehad. Na m'n ongi begon ik ineens heftig te bloeden en stolsels te verliezen, mocht met spoed naar het zh. Daar bleek ik opnieuw een mk te hebben. Vruchtzakje was ongeveer 8 wkn. Tja, hoe houd je de moed erin. Soms gaat dat heel goed, andere momenten helemaal niet. Het forum helpt, maar soms heb ik daar juist helemaal geen zin in. Laatste keer hield ik me zelf wel staande na de ongi, maar dat is ook vaak een rot moment, erg confronterend. En zwangere vrouwen en vrienden (die van niets weten) en er grapjes over maken, erg pijnlijk. Nog steeds kan ik erg verdrietig zijn om de mk's, vooral de eerste omdat ik toen bewust zwanger was, maar ook de tweede mis ik natuurlijk. Lijkt soms wel of het ons niet gegund is. We drinken al maanden niet meer op advies van de gyn. Ben 1 1/2 jaar geleden, toen we voor een kleintje gingen, gestopt met roken. Eten extreem gezond, maar niets helpt nog tot nu toe. Erg frustrerend dat je hier gewoon geen invloed op hebt. Gelukkig zien we hier meiden voorbij komen die na een mk of meerdere mk toch in verwachting zijn. Zo houd ik de moed erin. Ook de gyn vertelde dat de kans bij een 3e zwangerschap op een mk 84% is, dit wordt na elke mk ongeveer 4% minder, ook dat geeft moed. Wij mogen als het over 2 maanden nog niet gelukt is de mmm in. Ook dat is een erg fijn vooruitzicht. Nog even zelf proberen, maar niet oneindig lang daarmee doorgaan. Wel heb ik al een aantal onderzoeken gehad vanwege de herhaalde miskraam, allemaal bloedprikken. (chromosoom + partner, vitaminen, bloedstollingswaarden en schildklier) Daar is niets bijzonders uitgekomen. Er zijn nog wel vervolgonderzoeken mogelijk, maar die zijn een stuk ingrijpender en daar wilde de gyn nog mee wachten. Waarschijnlijk hebben we domme pech gehad, wat bijna altijd het geval is. Hopelijk is 3 keer scheepsrecht en mogen we binnenkort een goede zwangerschap hebben. Heel veel sterkte en als je je ei kwijt wilt, dat kan hier he! @Faith, Wow, alweer over de helft, dat gaat hard, wat fijn voor je. Voel je je goed? @Sandra, Hoe is het met jou meis? Je bent de enge 12 wkn gepasseerd, gefeliciteerd!!! Ben heel benieuwd. Liefs, Sil
Hier gaat het heel goed vandaag de 12 weken echo gehad, de foto's staan in mijn album. Ik hoop zo dat jullie binnenkort ook zo'n wonder in jullie buik hebben. @Silsa; je zit weer in de wachtweken heb je er een beetje een goed gevoel over? @Jill en Juul; jeetje meiden, heel veel sterkte @Faith; Wat fijn dat je, je nu wat beter voelt, en je bent al over de helft, jeetje wat is dat snel gegaan.
@Sandra, Wow! Gefeliciteerd!! Wat een mooie foto! Is al heel duidelijk een kindje. Wat fijn. Kan je lekker gaan genieten van je zwangerschap nu je de spannendste weken door bent. Geen idee of ik er een goed gevoel bij heb. Ik durf niets meer te denken. Wat steekjes beneden maar dat heb ik al duizend keer gehad. op 4 en 5 dpo steken in een tepel gehad, maar dat is ook weg. Nog geen rugpijn wat ik vaak wel heb. Maar ik heb me al zo vaak gek laten maken door wel of geen symptonen, is ook elke keer weer net iets anders... Temp doet erg raar deze ronde en was vandaag behoorlijk laag. Dat is geen goed teken dus gaan er maar even vanuit dat het weer niet gelukt is. Wie weet valt het mee... Liefs
Wow Sandra, super mooi die echo! Heel fijn dat je over die 12 weken bent. Hoe voel je je? @Silsa: kan door mijn zwangerschapshormonen zijn maar had helemaal niet door dat je nogmaals een mk hebt gehad... Pfff dikke knuf! Slik je al Vitamine B Forte preventief? Klinkt stom een paar extra vitamientjes, maar bij mij was dat dus echt de reden van onze 3 vlindertjes. Hier voel ik me redelijk. Nog niet aan het werk, want heb zoveel ingeleverd. Kan wel weer normaal eten en drinken dus ben daar al erg blij mee. Kleine schopt behoorlijk dus daarbinnen blijft het feest. Deze week wel een paar keer erg moeilijk gehad met onze vlindertjes. Ineens kwam het boven en heb ik een paar keer heel hard moeten huilen. Ook nu tekst voor geboortekaartje uitzoeken valt niet altijd mee. Wil dat zij er op een of andere manier ook bijhoren... Had trouwens nog wel een stomme reactie van de vpk bij de 20-weken echo: ´Jee al 3 miskramen en allemaal vroege... had je toen al een test gedaan dan?!` Alsof vroege mk nog geen mensjes zijn. Bah dat deed toch wel weer ff zeer.