Sterretjes van in januari 2011 uitgerekende mama's

Discussie in 'Vlindertjes tot 16 weken' gestart door Nemo81, 4 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandra

sandra Fanatiek lid

Hoi hoi
    Hadden jullie na jullie miskraam ook nog steeds buikkrampen, ik heb nu eigenlijk hetzelfde als tijdens de miskraam elke paar minuten een vervelende kramp in mijn buik en rug. Ik lees overal dat die pijn vrijwel direct over moet zijn, maar dat is bij mij dus niet het geval, heb nu maar twee paracetamolletjes ingenomen

2. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Ha Sandra,
    Vervelend dat de krampen nog niet over zijn. Waarschijnlijk is dan toch nog niet alles eruit. Sterkte ermee.
    Sil

3. Faith84

Faith84 Actief lid

5 jul 2009
    174
    0
    0
    Hoi Sandra en Fayy,

Wat vervelend voor jullie. Veel sterkte vanuit hier.

Silsa, ik had me ook even teruggetrokken. Zit in de MMM voor onderzoeken, dus was er ook even een beetje klaar mee. We zijn wel gewoon doorgegaan met proberen, nu over 2 dagen mijn NOD. Dat is wel heel spannend. Ik wil een MK echt niet meer meemaken....

4. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Ha Faith,

Kan me goed voorstellen dat je je even teruggetrokken hebt, heb ik ook gedaan. Na ongi weer veel mee bezig en ook weer hier te vinden. Nu in de mmm. Vervelend al die onderzoeken. Hopelijk blijkt dat er niets is en wordt je snel of ben je al zwanger van een plakbeeb. Is je zeker gegund. Al die 3x mk is gewoon niet eerlijk.
    Zal voor je duimen.
    Liefs,
    Sil

5. Faith84

Faith84 Actief lid

5 jul 2009
    174
    0
    0
    Thnkx meid!

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Faith ik zie een mooie banner!!! Is het echt zonder de MMM?? wow..gefeliciteerd meis. En zo snel weer!

7. Faith84

Faith84 Actief lid

5 jul 2009
    174
    0
    0
    Ja Antares het is echt waar! Bedankt voor je felicitatie.

Afgelopen maand in de MMM voor allerlei onderzoeken (prius) en nog niet eens alle uitslagen van, maar toch weer zwanger :D Dus ik hoop echt dat dit beepje heel goed blijft plakken! Ik voel mij wel echt super zwanger en de test van gisteren was in de middag direct super pos (nog nooit zo duidelijk gezien en dat eigenlijk 1-2 voor nod, 1e keer dat ik vroeger test maar ik kon er eigenlijk niet omheen na alle kwaaltjes). Vanmiddag bel ik mijn gyn om te overleggen over uitslagen, zou eigenlijk pas volgende week alles krijgen. En wil eigenlijk ook progesteron gaan gebruiken. Nu moet ik mijzelf nog zover krijgen om vertrouwen te krijgen en mijzelf niet gek te maken elke keer als ik naar de wc loop... ;)

Ik strooi alvast wat hormoontjes naar jullie allemaal:
    HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG HCG

8. sandra

sandra Fanatiek lid

Hier mijn laatste update, wil dit even opschrijven.
    Ik kwam gisteren voor de echo, maar omdat ik nog teveel bloed verloor kon die niet doorgaan.
    Gistermiddag kreeg ik weer heel veel krampen, en verloor weer iets, omdat ik donderdag niet goed gekeken had, maar iets in mij zei dat ik nu wel moest kijken, en tja daar lag het vruchtje, die zat toch bij mij, en het was heel erg groot, zeker 9 weken. Ik had de gedachte dat het hartje nooit was gaan kloppen, maar dat is dus niet waar. Na gisteren ben ik echt heel erg verdrietig, werd helemaal niet lekker en gelukkig is mijn man naar huis gekomen.

Heb op hyves een gedichtje voor ons vlindertje gezet, niet zelf verzonnen want daar ben ik niet zo goed in, maar wel hoe ik het voel.

Nooit voldragen

Zijn rupsjes geen beestjes
    wanneer ze niet tot vlinders mogen ontpoppen?
    En zijn roosjes geen bloemen meer
    wanneer ze blijven in de knoppen?

Is een herfstblad geen blad meer
    wanneer het valt van de boom?
    En is liefde niet oprecht
    wanneer het niet kan worden getoond?

Is het ijs er nooit geweest
    Alleen omdat het smelt?
    En is een mooi verhaal niet mooi meer
    wanneer het nooit kan worden verteld?

is een kaars geen kaars meer
    wanneer het lichtje is gedoofd?
    En is een leugen geen leugen
    alleen omdat je er in hebt geloofd?

Vragen die niet zijn gesteld
    zijn dat dan geen vragen?
    En mijn kind.....is dat geen kind
    Alleen omdat ik het niet mocht voldragen?

Tien weken bij me gedragen, ik zal je nooit vergeten lief vlindertje

ik heb een pandora armband met twee kindjes, ik ga kijken voor een vlindertje die symbool staat voor mijn vlindertje, die altijd mijn derde wonder zal blijven. en hoop het zo een beetje een plek te kunnen geven.

Hopelijk vinden jullie het goed, dat ik hier mee blijf schrijven, ik kwam hier perongeluk en kwam er pas later achter dat dit de januari mama's waren en geen februari mama's. Heb nu ook bij de
    februari mama's gepost maar volgens mij zijn die niet meer actief.

9. Faith84

Faith84 Actief lid

5 jul 2009
    174
    0
    0
    Sandra wat moeilijk zeg! En wat een mooi gedichtje, tranen in mijn ogen....

Heel mooi dat armbandje. Ik heb zelf een bedelarmbandje met 3 verschillende vlindertjes eraan. Ze passen wel bij elkaar, maar zijn toch net iets anders. Voor mij geeft dat veel rust, alsof ze toch een beetje bij me zijn.

Veel sterkte meid.

Dikke knuf

10. butterfly stars

butterfly stars VIP lid

14 jan 2008
    6.766
    0
    0
    HR
    Zuid-Holland
    faith, Je hebt een hele mooie banner. Wij meiden gaan je snel volgen.

Ik heb ook een vlindertje aan mijn armband.

11. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Ha meiden,
    Wat een goed idee om een vlindertje bij je te dragen. Heel mooi. Misschien moet ik ook iets bij me gaan dragen. Kan me goed voorstellen dat het erg prettig is altijd iets bij je in de buurt te hebben.

@Sandra, Fijn dat het vruchtje nu helemaal eruit is. Ook heel heftig en confronterend natuurlijk. Heel veel sterkte. Je hebt een erg mooi gedicht gevonden. Fijn dat je dat me ons deelt.
    En.. natuurlijk mag je hier mee blijven schrijven. Hier is het ook niet altijd even druk geweest. Volgens mij heeft iedereen zich tussendoor wel even teruggetrokken.

@ Faith, nogmaals gefeliciteerd. Fijn om goed nieuws te horen hier. Blijven plakken he beebje!!!!! Bedankt voor al je hcg. Kunnen we wel gebruiken!

Hier op het wachtbankje. Heel ongeduldig ben ik, pfff. Wel vandaag een pendel ontvangen voor augustus. Das lekker snel. Dan wil ik deze maand nog wel over slaan. (Liever niet natuurlijk)

@Antares, hoe gaat het nu met je?

Fijne dag!
    Liefs

12. sandra

sandra Fanatiek lid

@ Faith, Gefeliciteerd met je zwangerschap!!

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    sandra, tuurlijk ben je welkom hier..het verdriet is hetzelfde...wel prettig dat het helemaal is afgekomen. Hoe heb je nu afscheid genomen ervan? Je wist nog niet wat je ermee ging doen toch? En mooi gedicht hoor.

Silsa...het gaat neit echt geod....maar dat geeft niet...komt wel weer goed!

14. sandra

sandra Fanatiek lid

Ik heb het in het water gezet en goed bekeken pfff, heel confronterend, maar wel goed denk ik. Het lijkt wel of ik nu pas ga beseffen wat er allemaal is gebeurd, en valt me erg zwaar. Ik was ook erg geschrokken dat het vruchtje zo groot was. Zeker de grote van 9 weken. Nu vraag ik me af, groeit een vruchtje nog door als het hartje niet meer klopt?

Ook zit ik me nu te bedenken, was ik niet te stresvol tijdens mijn vakantie, was ik maar niet in het gondeltje de berg op gegaan, daarna is het bloeden begonnen, heb ik wel gezond genoeg geleefd enz. Het slaat nergens op ik weet het, maar die gedachte zijn er wel.

We hebben gisteren de hele dag bedacht wat we met het vruchtje gingen doen, begraven in de tuin gaat niet, want onze hele tuin is betegeld. Begraven in het bos wil ik niet, want dan ligt het daar alleen in het donkere bos. Uiteindelijk toch maar besloten het door de wc te spoelen, mijn man heeft het gedaan. Maar ik kreeg toch een steek in mijn hart toen ik de wc hoorde doorspoelen.

Al was het pas 10 weken oud, het is en blijft mijn derde wondertje, die ik heel mijn leven met me mee draag in mijn hart.

Pff het gaat echt niet goed met mij vandaag, ik kan alleen maar huilen.
    Ga zo even met de kids naar de grote speeltuin, even wat afleiding, want thuis zitten sippen heeft ook geen zin.
    Gelukkig heb ik heel veel lieve belletjes en mailtjes gehad, ook van mensen van je het totaal niet verwacht.
    Alleen mijn beste vriendin die heeft donderdag een heel kort mailtje gestuurd en daarna niets meer van zich laten horen, ook dat doet pijn.
    Het klopt dus echt, in slechte tijden leer je, je vrienden kennen

@ Antares, een dikke knuffel meid ;)

15. Faith84

Faith84 Actief lid

5 jul 2009
    174
    0
    0
    @Silsa
    Ik hoop voor je dat het voor jou ook raak mag zijn hoor! Ik snap dat je ongeduldig wordt. Hoe lang moet je nu nog wachten voordat je kunt testen?

@Antares
    Een hele dikke knuffel vanuit hier!

@Sandra
    Oe wat moeilijk allemaal vandaag... en dat doorspoelen ow kan het helemaal voorstellen.... En natuurlijk is het jullie wondertje die voor altijd bij jullie zal blijven! Heb je al een vlindertje gehaald?

Dames bedankt voor de felicitaties. Hier gaat tot nu toe alles nog goed dus das erg fijn! Totaal geen bloed te zien, soms wat ongikrampjes maar dat trekt dan ook weer snel weg. Wel al een aantal flinke kwaaltjes haha dus begin voorzichtig wat vertrouwen te krijgen. Heb overmorgen vakantie, dus kan ik het iig lekker rustig aan doen allemaal.

16. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Heel veel knuffels voor jullie!!! Gisteren werd het me allemaal even teveel. ff flink uit zitten huilen bij m'n mannetje. Komt ie voor de zoveelste keer met de opmerking, komt wel weer goed, je wordt wel weer zwanger. Pffff. Ik was verdorie zwanger, mis m'n kindje, prima als het allemaal weer goed gaat komen maar ik zit hier onwijs mee. Kan het gewoon niet los laten. Werk gaat beroerd en ben eigenlijk een wrak. Zit nu ook weer lekker te janken achter de pc. Zo. Dat is eruit. Krijg het ook niet voor elkaar om continu positief te blijven doen al wil ik dat nog zo graag.

ff ademhalen.....

@Sandra, Je kan er echt niets aan doen, dat weet je toch. Er is iets niet goed gegaan. Had geen gezond kindje kunnen worden. HA zei tegen mij voordat ik wist dat ik een mk zou krijgen. Dat je kan liggen, springen op je hoofd kan staan dat het allemaal niet uitmaakt wat je doet of laat, kans zit erin en behalve gezond leven, kan je het helaas niet beïnvloeden.
    Hier inderdaad echte vrienden wel leren kennen. Op 2 wel een beetje afgeknapt. Die ga ik een stuk minder vertellen. 1 was absoluut wel lief, maar heeft zoveel domme opmerkingen gemaakt die mij verdrietig maakten, begreep er totaal geen flikker van. Een andere vriendin die nog van niets wist is zo verschrikkelijk lief voor me geweest. We zijn echt naar elkaar toe gegroeid. Zij zat ook in een stress periode en hebben elkaar kunnen helpen. Erg fijn.

@Faith, vind het zo fijn voor je! Leuke banner ook! M'n NOD is waarschijnlijk over 7 dagen 4 augustus. Dag eerder dan de banner aangeeft. Rekende 48 na posi ovu test. Heb twee dagen erg donkere strepen gehad en hoorde dat ik dan vanaf 2e dag 24 moet rekenen. Scheelt weer een dag.

Ik ga ff met de hondjes een wandeling maken. Kan wel wat frisse lucht gebruiken.

Tot later en sorry voor m'n gespui.
    Liefs,
    Sil

17. sandra

sandra Fanatiek lid

@ Silsa, ik weet wel dat ik er niets aan kan doen maar je zit toch te denken, erg he.
    En het is goed meid, dat je, je verdriet eruit gooit, opkroppen heeft geen zin.

Ik had gisteren een hele slechte dag, heel veel gehuild. Vandaag gaat het wat beter.
    Ik ben lekker met de honden en mijn twee mannetjes het bos ingegaan. Normaal gaan we elke dag in het bos wandelen, maar nu had ik ze een beetje verwaarloosd afgelopen week, ze hebben een week geen boswandeling gehad. Dus die twee gingen flink uit hun plaat hihi. En mijn hoofd is ook weer lekker leeg. Vanmiddag ga ik even plat want ik merk wel dat mijn conditie iets minder is dan normaal.

Morgen ga ik naar de juwelier om te kijken voor een vlinderbedeltje, maar ik weet nu al, elke keer als ik een vlinder zie, denk ik aan mijn kindje die nooit geboren mocht worden en dat vind ik een mooie gedachte

Liefs Sandra

18. aankomendemama

aankomendemama Actief lid

2 aug 2007
    421
    1
    0
    Hee meiden,

Even een vraagje tussendoor... is inmiddels bij mij 35 dagen geleden dat ik ben gecuratteerd en nog niet ongesteld geweest... ben op het moment erg onzeker en ongeduldig. Hoe lang heeft jullie menstruatie op zich laten wachten????
    Ik moet as vrijdag terug voor controle naar de gynaecoloog, dus vraag het daar ook maar eens na, maar ben wel benieuwd naar jullie ervaringen.

@Faith: Meid, gefeliciteerd!! Ik duim voor een plakbeebje voor jullie!!!!

19. silsa

silsa Bekend lid

21 sep 2009
    762
    1
    0
    bouwkundig freelancer
    Randstad
    Ha aankomendemama,

Fijn dat je maandag een controle hebt. Weet je in ieder geval of je bm schoon is. Hier 29 dagen na opwekken miskraam weer ongi. In het mk forum vind je een topic hoe lang duurde het. Daar vind je paar meiden die helaas ook een curettage ondergaan hebben en je misschien meer kunnen vertellen. Succes!

@Sandra, fijn dat het wat beter met je gaat. Waren je hondjes blij? Word altijd wel vrolijk van die beestjes.

Hier heftige dag(en) voel me soms een onwijze aansteller. Ben zoveel aan het janken. Mannetje begrijpt er echt niets van. Is weer doodleuk over z'n zwangere collega's aan het vertellen. Terwijl ik amper slaap en me beroerd voel. Snap dat niet. Voor de verandering weer de opmerking 'komt wel goed'... vind dat echt te makkelijk gedacht. Vooralsnog voel ik me niet goed, en dat heeft weinig met geen vertrouwen in de toekomst te maken maar meer met het verlies. Hij snapt het echt niet. Sorry ben een beetje boos op hem. Voel me best wel alleen. Niemand dichtbij me die dit begrijpt. pffff. Wanneer gaat het weer goed......
    Sil

20. MamaSmurf

MamaSmurf Niet meer actief

Hallo allemaal,

zucht... ook hier een dipje gehad! Had ook een beetje teveel horrorverhaaltjes hier gelezen.

Jammer he dat mensen om je heen het niet begrijpen. Mijn vriend is ook super positief, het komt wel goed maak je geen zorgen zegt ie. Hij bedoelt het goed, maar toch heb ik het er soms best moeilijk mee. En tja vrienden, ik weet het nu ff echt niet meer! Die begrijpen er niets van! Het ergste nog is dat ze niets van zich laten horen... waar zijn ze bang voor??? Ben 2 jaar geleden depressief geweest en toen ben ik er een hoop kwijtgeraakt (ze konden het niet aan dat ik zo verdrietig was.... auw, dat doet nog steeds pijn :( ) Maar goed, heb een lieve collega (die zelf 8 maanden zwanger is) waar ik veel mee afspreek. Shoppen is niet altijd even leuk/ makkelijk. Ik heb een collega die in januari uitgerekend is, ook met haar heb ik vorige week een dagje afgesproken. Als ik haar zie of spreek denk ik toch vaak... zo zou ik er er nu ook ongeveer bijlopen... daar zou ik nu ook last van hebben gehad. Maar goed... het is niet zo.

Ik ben ondertussen ( na 7 weken) nog steeds niet ongi... zucht. Dinsdag voor de 2e keer het ziekenhuis gebeld en eindelijk een afspraak gekregen voor een nacontrole, door miscommunicatie tussen de verpleging en de gyn is dat niet gebeurd. Ik mag as dinsdag langskomen!

@ Silsa: ik begrijp dat je boos bent op je vriend... ze begrijpen het soms echt niet! Jammer is dat he! En NEE... je bent geen aansteller! Hoe voel je je vandaag?

@ aankomendemamma: ik ben nog steeds niet ongi... zucht! Morgen is het 7 weken geleden dat ik een curettage had.

@ Faith: Gefeliciteerd! Duim voor je dat je een goede zwangerschap en over 8 maanden een gezonde baby hebt. Geniet van je vakantie!

@ Sandra en Antares: veel sterkte!

xxx

Deel Deze Pagina