Mijn mannetje is eigenlijk heel erg bezorgd, hij belt meerdere keren op een dag hoe het met mij gaat, wel heel lief. Ook krijg ik veel telefoontjes enz en dat doet me goed. Ik kan er goed met mijn schoonmoeder over praten, die heeft ook twee keer een miskraam gehad. Verder ben ik er eigenlijk heel de dag mee bezig, en ik kan het ook niet laten om elke keer te lezen bij de februari mama's en dan ben ik best wel een beetje jaloers. Eigenlijk wil ik wel weer gelijk proberen zwanger te worden, en dan voel ik me gelijk weer schuldig, maar de wens is er. en de drang om weer zwanger te zijn is heel groot, maar ook heel eng, want als je eenmaal weer zwanger bent, is het extra spannend. Voor iedereen hier heel veel sterkte, en onze mannen bedoelen het vast allemaal heel goed, maar vinden het gewoon moeilijk om hier mee om te gaan, en dat is het ook, het is gewoon heel verdrietig.
Vandaag een vlindertje gekocht voor mijn pandora armband, hij ligt nu nog even bij de juwelier, want mijn armband moet nog kleiner gemaakt worden. Ons vlindertje krijgt het mooiste plekje van de armband, in het midden tussen de bedeltjes van mijn twee kleine mannetjes in.
@Silsa Jammer zeg dat je vriendje je niet echt kan steunen...snap dat je daar best een beetje boos om bent. Maar misschien bedoelt hij het niet zo en weet hij gewoon even niet zo goed er mee om te gaan? Ik hoop dat jullie snel weer wat steun bij elkaar vinden. Je kan hier iig altijd je hart luchten! @Aankomendemama Ik kan je helaas niet helpen, ik ben nooit gecuretteerd... Hopelijk komt je nieuwe cyclus snel! @Sandra Wat mooi die armband zeg! Idd het mooiste plekje. Hopelijk geeft hij je veel rust. @Karin Ja, het lijkt idd voor de omgeving allemaal moeilijk te begrijpen...Echt lastig als je vrienden om je heen je niet kunnen troosten en begrip kunnen tonen. En 7 wkn al, duurt lang zeg! Hopelijk komt het dit weekend nog en anders hoop ik dat je afspraak as dinsdag goed zal verlopen.
@Sandra, heel veel sterkte met dit gemis. Tranen in mijn ogen van je gedichtje want het is zooo waar!!! Wij hebben gehoord dat het vruchtje ook door kan groeien zonder kloppend hartje, omdat de celdeling door gaat. Ook ik heb mijzelf vragen gesteld, of het mijn schuld was enzo, maar ik ben vanaf dag 1 gezond gaan leven, 6 boterhammen per dag, 2 stuks fruit, 200 gram groente etc. Maar het heeft geen zin. Sommige dingen "moeten zo zijn" helaas. Wij hebben ons vruchtje ook door het toilet gespoeld en vonden het ook erg moeilijk. Wij hebben wel alle twee op de knop gedrukt. Huil maar goed uit, dat lucht op! @Faith, gefeliciteerd met je zwangerschap! Ook wij zijn weer zwanger, in plaats van een troebele baarmoeder vorige keer rond deze tijd, zagen we dit keer een 0,6 cm. kindje met kloppend hartje. We zijn er nog beduusd van, maar erg blij mee. De VK zei dat het dit keer allemaal goed ging komen! Ik vertrouw daarop! @Silsa, ik heb een ring gekocht welke mij symbolisch erg aantrok. Er zit bij toeval geen diamantje maar een zirkonia in, deze steen brengt "vruchtbaarheid" en dat hebben wij gezien! Ik blijf deze dragen, als herinnering aan onze allereerste zwangerschap en dat voelt erg goed. Ook wij hebben die opmerking: het komt wel goed, je wordt vast weer zwanger vaak gehoord en NEE! Daar zit je niet op te wachten. Zelfs nu ben ik daar nog boos over! Ja, ik ben weer zwanger, maar mijn eerste kindje ben ik wel verloren. We hopen dat deze als ster over ons nieuwe wonder zal waken en dat het goed komt. En je bent geen aansteller! Je moet je verdriet voelen om het verlies te kunnen verwerken. Beetje bij beetje slijt het dan en kun je makkelijker verder. @aankomendemamma, vervelend dat je nog steeds niet ongesteld bent geworden. Ik heb vanaf 2 weken na de vmk weer getemperatuurd en was blij toen ik een dip (eisprong) zag. Misschien dat je dat ook kunt doen, dan weet je een beetje waar je aan toe bent. Wie weet heb je al een vrij hoge temperatuur en wordt je binnen 2 weken ongesteld. En wat betreft de vrienden: Mijn beste vriendin negeerde het onderwerp toen ik haar voor het eerst zag. Wat voelde ik mij vreselijk! Mijn kindje negeren! Dat voelde zo erg! Nu zijn we weer on speaking terms gelukkig. Een andere goede vriendin toonde daadwerkelijk gemeend begrip, ook al had ze het zelf niet meegemaakt. Ik ga even plat op de bank, want ik ben erg moe de laatste paar dagen. Ik ben ik gedachten nog altijd bij jullie en hoop oprecht dat jullie binnenkort ook weer met goed nieuws kunnen komen! Soms gaat het sneller dan je denkt.
Ha meiden, Ben er weer, beetje druk geweest. Ook wel lekker wat afleiding gelukkig. Nemo wow, wat goed om wat van je te horen en wat een mooi nieuws heb je! Gefeliciteerd!!! Super dat je zo snel weer zwanger bent. (geeft ons ook een beetje hoop) geniet ervan! Ben zo blij voor je. @Sandra, fijn dat je een mooi vlindertje gevonden hebt! En dat het samen bij je andere kindjes aan het armbandje mag. Heel mooi! @aankomendemama, hoe was het bij de controle? @ Karin, hoop dat je dinsdag duidelijkheid krijgt. Laat je het ons weten? Mannetje bedoelde het niet verkeerd hoor. Heb het idee dat hij nu wel begrijpt dat ik nog best wel verdrietig ben over de mk en niet alleen maar vooruit kan kijken. Zat even onwijs met mezelf in de knoop. Gelukkig hier en thuis over gehad. Daarna erg druk geweest. Voel me inmiddels weer ok. Bedankt voor jullie lieve reacties!!! Had ze tussendoor via m'n telefoontje gelezen. Alleen nog niet gereageerd. Ga nu m'n bedje in. Knuffel voor allemaal! Liefs
@ Nemo Jij ook gefeliciteerd! En wat fijn dat je een goede echo hebt gehad. Ik ben ook blij als die bij ons straks goed is, zou de 1e keer zijn dat we iets op een echo zouden mogen zien. Wanneer had jij de 1e echo? 6+1? @Silsa Fijn dat jij en je mannetje even met elkaar hebben kunnen praten! En dat het je heeft opgelucht. Soms is dat gewoon even nodig. Zoals jullie zien, ben ik weer vroeg op... Slaap ´s nachts verschrikkelijk deze week met ontzettend levendige dromen. En overdag lig ik als dood op de bank, zo moe ben ik. Zullen de hormonen wel zijn hahaha. Maar kom maar op hormoontjes, hoe meer hoe beter!
nou meiden, was ik weer! Me man en ik hadden besloten na de miskraam in mei om een maandje rust te houden en weer te proberen. Eergister zou ik ongesteld moeten worden en dom maar 2 dagen van te voren begonnen met testen. De eerste test van nega de dag er voor dus de 2de was heeeeeeeeel licht gister moest ik ongesteld worden, smiddags een test gedaan ook heeeel licht en vanmorgen weer en ook heel licht en ga daarna naar de wc en ben ik aan het vloeien dus volgens mij is me ongesteldheid door gebroken dus is toch weer niet goed!!! OOOOOOOOOOOOOOOOOO baal zo vreselijk!!!!!!!! Kan wel janken!!!!
Ha faith, ja laat die hormoontjes hun werk maar doen. Strooi je nog wat rond Miranda wat verschrikkelijk balen meis. Helemaal na zo'n licht streepje. Kan goed begrijpen dat wachten tot NOD lastig was. Hopelijk volgende ronde beter. Sterkte! Heb een beetje trekkerig gevoel in m'n buik. Wel iets anders dan bij de zwangerschap. Maar lijkt er ook wel op. Pfff maakt me onzeker... Nog even geduld hebben. Liefs
Oh wat balen Miranda! Hier heb ik vandaag de controlle echo gehad, om te kijken of mijn baarmoeder goed schoon was. Heel raar maar ik hoopte zo, dat er toch een kindje te zien was, terwijl ik het vruchtje verloren was, maar ik dacht misschien was het wel een tweeling, stom he, toch nog hoop blijven houden. Maar goed mijn baarmoeder was goed schoon, die nieuwe eitjes stonden al weer klaar en dit was het definitieve eind van onze zwangerschap pfff. Natuurlijk goed dat mijn lichaam het allemaal zelf heeft gedaan, maar toch wel confronterend. Nu beginnen we weer van voren af aan, maar zo blij dat ik was dat we voor weer een kindje gingen. Zo eng vind ik het nu, pfff. Ik heb trouwens vrijdag nog een testje gedaan en die was nog flink positief, ga zo nog een keer testen kijken of het streepje al lichter wordt, wel handig dat ie negatief is voordat ik weer ga proberen zwanger te worden.
Heej Sandra, Wat fijn dat je bm schoon is en dat er al weer eitjes klaar staan! Kan me voorstellen dat het erg confronterend was en dat je stiekem toch nog een beetje hoop had. Vind het erg positief dat je lichaam het zelf geregeld heeft en nu dus ook weer een nieuwe eisprong aan het voorbereiden is. Ik word ongeduldig en heb testdrang. Borsten beginnen pijn te doen, lage rugpijn al sinds eisprong en van de week wat steekjes gehad en ongikrampjes. Laatste 2 nu niet. Oh wat kan ik mezelf gek maken... Gelukkig had ik geen testen in huis, maar ga ze zo toch echt ff halen. Fijne dag! Liefs, Sil
@Sandra Heel herkenbaar! Ik hoopte ook steeds om toch nog wat te zien, maar helaas. Maar gelukkig dat alles schoon is, hopelijk zijn je testen snel neg en kan je weer voor een volgende zws gaan! @Miranda Wat balen voor je zeg! Dikke knuf. @Silsa Wat spannend, het klinkt goed! 4 augustus was het toch? Misschien kan je vanavond al een testje wagen met de kruidvat? Of morgenvroeg als je jezelf nog kan bedwingen.
sandra, fijn dat alles schoon wsa en er al weer eitjes zaten. Dat is toch mooi. Silsa, spannend. Anderen hoe is het ? Groetjes, Miranda
Oh spannend Silsa, ik zou mezelf niet kunnen beheersen hihi. Zeker met die kruidvat testen die zijn zo goedkoop. Nou succes, mijn duimen draaien voor je.
Silsa, waarom kan het niet positief klinken? Er zijn zat vrouwen direct na een miskraam weer zwanger....eigenlijk heel veel! En met mij, gaat goed hoor. de 25e had ik echt een dip...maar nu gaat het lekker! Ben gewoon weer beetje mezelf, werken helpt ook hahaha (eindelijk baantje na 1,5 jaar weer) En geniet gewoon van het leven, 16 september weer naar de gyn, hopelijk zwanger..maar ben er bang voor dat ik geen eisprong heb toch niet. we zullen zien... Ben wel weer sinds begin zwangerschap 120kg......oeps....4 kg kwijt!! en dat in 5 weken....dus redelijk goed toch?
Antares, Fijn dat het beter met je gaat! Lekker dat je zo afgevallen bent, was dat nodig? Vind het heel netjes! Ik wil ook graag wat kilotjes kwijt. Nog tips? Ben nog nooit aan het lijnen geweest maar mag nu toch zeker wel 5 tot 10 kilo af. Stoppen met roken en hormonen doen geen goed. Wil alleen geen heftig dieet ivm zwanger worden. Eten hier wel altijd gezond en weinig snoepen. Tja, zit mezelf gek te maken. Voel nu niets... maar ben weg. even de stad in en zeker langs de kv. Heb net ook via internet ovu en zw testen besteld. jullie horen het wel als ik me niet in heb kunnen houden Liefs, Sil
nodig...tsjah....voor mij is het zo dat des te meer ik aankom des te slechter de hormonen werken....dus alle kilo's zijn meegenomen. Voor mijn dochterjte woog ik 118 kilo...en ik wilde absoluut niet over de 120 heen. Tijdens de miskraam heb ik me helaas laten gaan, en ervoor woog ik al 119 ineens....dus er moest gewoon wat af. Na de bevalling woog ik 101 kilo....en ben daarna geleidelijk weer aangekomen door hormonen enz....(verhuizing en verbouwen dus stress en slecht eten omdat we geen keuken hadden eerste 3 maanden in nieuwe huis hahaha) Tot 115 kg...daar heb ik bijna 1 jaar stabiel op gezeten!! En dat wilde ik zo houden. Dus ik wil nog 2 kg eraf...en dan zit ik onder de 115....dan heb ik een beetje speling hahaha. En alles extra is goed. Hoe ik het gedaan heb....tsjah minder eten opscheppen...minder boterhammen eten...en geen frisdrank of snoepgoed of lekkers.... gyn zou het liefst zien dat ik 50kg afval..maar dat lukt gewoon niet...die 4 kg is al kei moeiljk...met lopen en fietsen iedere dag wel een heel eind...en gezond eten...niet snoepen...dus moet er echt enorm veel voor doen en laten. (ook door de pco word het moeilijker...) Maar ik doe mijn best...en zolang ik nu stabiel blijf is het ook goed...wil in ieders geval niet boven de 120 kg komen dus...ook niet met zwangerschap (voornamelijk de eerste 25 weken...) daarna mag ik wel wat aankomen...
Hallo allemaal, ik hoop dat jullie allemaal een fijn weekend gehad hebben! Hier een rustig weekend gehad. @ Miranda: een hele dikke knuffel! @ Sandra: goed dat je baarmoeder helemaal schoon is een er alweer eitjes klaar staan! Oh Silsa, wat spannend. Duim voor je dat je snel een pos. test hebt! Ik wil/ moet eigenlijk ook afvallen. Heb alleen nu weinig motivatie. Eet wel gezond en vervang snoepen de laatste tijd door fruit. Ik heb morgen mijn nacontrole. Ben een beetje zenuwachtig. Hoop dat alles er netjes uitziet en ook mij een eitje gespot wordt. Zijn ondertussen alweer 7,5 weken verder en nog steeds niet ongesteld geweest. xxx
@ Miranda, wow, dan mag je onwijs trots op jezelf zijn dat er een paar kilo af is. Goed hoor! Nu volhouden! @Karin. Laat je weten hoe het is gegaan? Hoop voor je dat je bm lekker schoon is en je snel weer een goede cyclus hebt. Ik was ongeduldig en heb het niet kunnen laten. Helaas spierwit. Ik zie inmiddels, als ik heel goed, onder een bepaalde hoek kijk (na 40 min) wel waar de streep zou horen te staan. Hahah zit met zelf gek te maken aaaarg. Had nog wel de afspraak met mezelf snel 's ochtends te plassen, want testen met middagurine is kansloos. Ik ben af. Toen het de vorige keer raak was kon ik het ook niet laten te testen voor NOD, slechts indroogstreepjes na 12 uur ( toen pas weer gekeken) Op NOD zelf pas een licht streepje binnen de 5 minuten. Zo ff hondje uitlaten en nog wat werken. Liefs, Sil