Sterretjes (vuurwerk) vast laten houden door kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door hanna76, 23 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    We vieren altijd oud&nieuw met een hele groep.. en dus ook een hele groep kinderen.. ;) Mijne is 3 en sliep vorig jaar nog gewoon door het vuurwerk heen :p

Als mijn zoontje dit jaar wakker wordt en een sterretje vast durft te houden (samen met mij) dan mag dat wel :)

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier slapen ze ook altijd door het vuurwerk heen (sinds vorig jaar maken we ze wakker om even een kwartiertje te kijken door het raam) maar wij steken ons 'vuurwerk' af voordat ze gaan slapen.

3. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Ja mijn zoon mocht vanaf 3 al een sterretje vast houden. Wel alleen onder strikte begeleiding van ons en met vuurwerk bril op. Dit jaar weer hetzelfde.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Laat hem lachen dan.
    Ik heb zat letsel gezien bij kinderen en volwassenen doodat mensen niet voorzichtig zijn.

Ooit een vonkje van een sterretje in je oog gehad of op je ooglid?

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Zoon steekt al vuurwerk af nog steeds onder begeleiding. al vind hij dat maar stom nu!
    Zijn zusje mag enkel een sterretje vast houden ik hou haar arm dan ook nog vast. En ver van haar af.

Ben er niet dol op maar met al een groot kind ben ik het helaas al gewent.

6. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier geen sterretjes, we gaan ook niet naar buiten, als we kijken dan binnen achter een gesloten raam. Oudste is bijna 4.
    Ik ben misschien wat overdreven, maar heb totaal niks met vuurwerk en icm kinderen al helemaal niet. Heb zelf de vuurwerkramp meegemaakt, daarna was ik echt klaar met alle soorten vuurwerk.

7. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Hier mag dochter best een sterretje vast houden. Natuurlijk met een volwassenen ernaast. Zonder vuurwerkbril.
    Ze durft wel, heeft ze tijdens het kerstdiner ook mogen doen. (en ze was er alleen om te wennen :) )
    Maar tijdens oud& nieuw wil ze veel liever vuurwerk kijken.

8. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Die grote sterretjes zou ik ook niet door een kind vast laten houden. Die dingen zijn echt groot.

Zo'n kleintje, ligt aan je kinderen.
    Het is vuur dus er kan van alles mis gaan.

9. Supi

Supi Fanatiek lid

12 sep 2011
    1.523
    8
    38
    Noord-Holland
    Mijn zoon van bijna 4 zal voorlopig echt geen vuurwerk afsteken.

Over lange sterretjes word toch altijd gezegd dat die juist gevaarlijk zijn? Dat ze zo lang zijn dat ze om je arm heen kunnen krullen of? Dat staat mij bij in ieder geval.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

11. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Hier mag de oudste bijna 6 het wel meer dan sterretjes en knalerwten mag die niet doen trektouwtjes dan nog, maar de jongste niet, wij steken er gewoon een aantal in de grond en dan aansteken na 5 minuten is de lol er ook vanaf en om 00.00 uur mag de oudtste in het raamkozijn kijken naar het vuurwerk, de jongste ligt eraan of ze wakker wordt.

12. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tuurlijk mogen ze een sterretje vasthouden. Doen ze al jaaaren. Vuurwerkbrilletje op en klaar.

13. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb mezelf eens flink gebrand aan een stokje van de sterretjes, door het verkeerde punt vast te pakken toen hij uit was gegaan. Je kunt je er dus zeker aan bezeren!

We hielden ze altijd samen vast, een oude niet brandbare jas aan, met gestrekte arm en een vuurwerkbril op voor onze meid. Kleine kinderen hebben korte armpjes, waardoor de vonken zeker in het gezicht terecht kunnen komen! Ze hebben er ook geen besef van dat het stokje heet is.

Vorig jaar mocht onze meid ze voor het eerst zelf vast houden (toen was ze zes), maar we bleven er zeker naast staan en hielden het nauwlettend in de gaten.

We steken ze trouwens 's avonds na het eten in de achtertuin af. We gaan niet de straat op om twaalf uur.

14. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Mijn dochter pakte vorig jaar (ondanks de waarschuwing) het stokje over toen het bijna beneden was. Dat was janken uiteraard

15. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Ik ben echt altijd voorzichtig met vuurwerk, maar zo panisch over sterretjes vind ik wel overdreven.
    Er zelf bijblijven en zorgen dat ze niet in de buurt van de kern komen, die is namelijk wel heet. Uit de link die gegeven wordt blijkt ook dat de ongelukken daardoor gebeuren. Als je erbij blijft moet dat niet kunnen gebeuren. Vonkjes zelf kunnen niet veel kwaad. Bril is wel handig en ook zorgen voor niet te brandbare kleding.

16. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Helemaal mee eens

17. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Hier ook, vanaf 2 jaar al, vinden kinderen geweldig.

Vanaf 6 jaar ook zonder bril met gestrekte armen. Dan snappen ze zelf ook dat ze het hete gedeelte niet aan moeten raken.

18. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    In dit geval zijn de sterretjes niet datgene wat gevaarlijk is.
    Een kind kan immers ook een hete pan aanraken of een hete ovendeur, bakplaat enz.
    Ik laat de kinderen ook niet met ovenwanten in de keuken rondlopen...

19. tuc

tuc Niet meer actief

Natuurlijk mag dat...de jongste vorig jaar met 2 jaar ook hoor. Vuurwerkbrilletje op en gaan...

20. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier niet maar hij gaat nu 3 worden. Hopelijk slaapt hij lekker door.
    ik vind er niks aan. Een vuurwerkshow is leuk vanop een afstand maar verder begrijp ik dus echt niet wat mensen daar leuk aan vinden. Hopelijk is onze zoon hetzelfde als ons qua vuurwerk.

Mocht hij het ooit willen dan is het met skipak, handschoenen, vuurwerkbril en carnavalmasker op:D
    Nee, ik zie dan wel hoe of wat :)

Deel Deze Pagina