Geen eten verdragen en daarom zoveel afvallen :(

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Susanna, 15 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Ik ben nu een paar weken zwanger en sinds 3 dagen zo ziek, dat ik alles wat ik eet eruit gooi. Ik ben 1.74 en weeg normaal 55 kilo (erg dun van mezelf), nu nog maar 52. Ik maak me vreselijk druk of de baby wel genoeg krijgt. Er is niet iets wat ik nog lekker vind en reclames met eten doen me al overgeven. Ik zie lijkbleek. Mijn dokter is de hele week afwezig. Zijn er meerdere die zo extreem afvallen? Ik keek er juist zo naar uit om flink aan te komen. :(

2. Baby25

Baby25 Niet meer actief

Hey meid,

we zijn even ver, toevallig dat ik je bericht lees. Ik heb het zelf niet meegemaakt wat je allemaal vertelt maar mijn collega is nu ook zwanger en ze was ook 3 weken echt ziek, niks eten en zelfs van water overgeven. En toen ik aan haar vroeg of het niet slecht is voor de baby, zei ze nee, de baby merkt er niks van. Maar ik maak me toch zorgen voor je. Als ik jou was zou ik naar de assistente spreken en vragen met welke verloskundige ze werken en zo snel mogelijk contact met de verloskundige nemen. Want toe ik naar de huisarts was, zei ze we werken met deze verloskundige( ze noemden namen) en moest ik zelf afspraak bij mijn verloskundige maken. Verder doet de huisarts niks.

Ik hoor het meid

3. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    Dank je voor je reactie. Ja, ook al zou het niet erg zijn voor de baby dan nog ben ik er zelf ook nog. Ik zal maandag ff wat pressie op de assistente zetten. Hier in de VS werkt het allemaal wat anders dan in NL. Idd toevallig dat we precies gelijk lopen!

4. Baby25

Baby25 Niet meer actief

Hey Susanne,

ik zou het zeker doen, we kunnen ook contact met elkar houden, en ervaringen uitwisselen, lijkt me leuk. mijn e-mail is baby25@live.nl. Je kan ook mij gewoon e-mailen.

veel stekte en beterschap

groetjes baby25

5. Niet meer actief

Hi Susanna,

Ik begrijp dat je GP dus op vakantie ofzo is? Inderdaad druk zetten op de receptioniste / assistente en je anders melden bij een ziekenhuis (je bent verzekerd neem ik aan). Je kindje kan een heleboel hebben (neemt namelijk dat beetje wat je wel binnen krijgt :) ) maar je moet zelf natuurlijk wel overeind blijven.

Om druk te zetten wat dacht je van "It would be a shame if this pregnancy fails due to lack of healthcare from your firm..."

GOOD LUCK!

6. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

2 nov 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik heb dat ook gehad. Het begon met 6 weken en duurde bij mij tot 13 weken en ik was totaal 4 kilo afgevallen. Kon ook niets verdragen. Je "leert" er op een gegeven moment beter mee om te gaan.
    Probeer kleine beetjes te eten. Je kindje merkt er idd niets van. Iedere keer dat je iets eet en daarna overgeeft, hou je wel iets binnen.
    Sterkte!

7. Susanna

Susanna Bekend lid

17 jan 2008
    698
    0
    0
    stay@homemum
    USA
    meiden bedankt voor de reacties. helaas ben ik nu zo ziek dat ik niet eens rechtop kan zitten. Baby25 ja lijkt me leuk contact te houden, zeker als ik me straks beter voel.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi Susanna,

Klinkt niet echt fijn zeg! Ik heb het ook zo erg gehad, kon op een gegeven moment echt niets meer.
    Het is wel heel belangrijk dat je genoeg vocht binnen krijgt, gewoon in de vorm van lauwig water. Dat is het vriendelijkst voor je maag. Als je dat ook niet binnen kunt houden, zou ik even langs de dokter gaan. Je kunt dan namelijk uitgedroogd zijn/raken.

Suc6!

Groetjes Rosa

9. Kiezeltje

Kiezeltje Bekend lid

11 feb 2008
    655
    1
    0
    Veenendaal
    Ik ben ook zo naar de hele tijd, ben deze week minstens 2 kilo afgevallen... hoop wel dat het snel overgaat... Ik maakte me ook wel wat zorgen, maar mijn huisarts zei idd ook dat de baby er niks van merkt, die pakt zn energie wel (wat volgens de huisarts de reden is dat ik bijna van mn stokje ga steeds). Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik eigenlijk wat overgewicht heb, dus misschien dat dat ook nog scheelt?

Deel Deze Pagina