Hoi, ik vraag me af of ik de kleine al voel. Ben ruim 16 weken nu en tis mn 1e zwangerschap. Regelmatig voel ik een soort plopjes in mn onderbuik, tijdje rechts, dan weer links. Op zelfde plek als dat ik normaal de ongesteldheidskramp voel. Mijn darmen zijn ook beetje op de hobbel, maar dat voelt toch anders... Veel vrouwen hebben het ook wel over soort plopjes, maar ook vaak over een vlindergevoel of een visje dat wegschiet. Wie twijfelde er ook zo in het begin? en wat voelde jij?
Ik denk dat het wel je kindje is hoor.... Ik voelde bij de eerste idd en vlindertje en bij de tweede die popjes.
Ik was 17+3 toen ik voor t eerst echte plopjes voelde. Twijfelde toen ook maar inmiddels is echt wel duidelijk dat het toen de kleine al was. Zo leuk!!
Tegen mij werd gezegd dat het voelde als een onderwaterscheet.. Haha en dat klopt ook nog wel Maar ik voelde ons jochie ook voor het eerst met 15/16 weken, ook eerste kindje dus het zou goed kunnen hoor!
Mag ik me voorstellen: Ik ben degene die met de term "onderwaterscheetje" op de proppen kwam... Ik zag toevallig dit topic! Het begon inderdaad met een onderwaterscheetjes-gevoel, en dat werd bij mij vrij snel gevolgd door een gevoel alsof iemand zachtjes met een vuist langs de binnenkant van mijn onderbuik streek. Dat was waarschijnlijk mijn dochter die zich omdraaide. Ik voelde trouwens met 13 weken al iets, maar dat was ook wel heel vroeg. Houd er rekening mee dat het gevoel in het begin erg laag zit. maar het is dus heel goed mogelijk
kan prima hoor, bij mijn vorige zwangerschap voelde ik hem al met 13 weken. Hij lag erg vooraan en baarmoeder staat erg naar voren gekanteld en placenta lag toen achter. Erg leuk als je het al zo snel voelt! Bij mij zal het nu iets later zijn denk ik, want placenta lijkt nu vooraan te liggen...
Haha, ja, hij is idd goed! Je kan de gekste benamingen verzinnen voor iets wat moeilijk te omschrijven is
Bij de eerste had ik het pas met een week of 22 door Bij de 2e idd al met 15 weken dus het kan makkelijk!
haha onderwaterscheet......ik zit hier soms ook zo van voel ik nou wat of niet... meer soms een veertje die langsstrijkt...ben benieuwd of het vaker voor gaat komen...
Ik voelde de kleine ook rond een week of 16/17. Eerst deed ik het nog af als onmogelijk en daarom vast en zeker darmgerommel, maar het was overduidelijk anders... en achteraf gezien zeker de baby. Met 19 weken ( de 20-weken echo ) bleek mijn placenta ook achter te liggen, dus het klopte wel. Heel bijzonder! Ik hoop het in een volgende zwangerschap ook vlug te voelen... het maakt alles net een beetje minder abstract!
Ik denk dat het je beeb is hoor Hier ook de eerste zwangerschap en voelde met vijftien weken ook al die plopjes.. Omdat iedereen zei dat je de eerste niet al zo snel kan voelen dacht ik dat het mn darmen dan wel geweest moeten zijn. Maar met 17+4 was het echt niet meer te ontkennen hoor.. het waren duidelijk schopjes (dezelfde plopjes maar elke week harder). Leuk hoor dat je het nu al voelt!!
Bij mijn zwangerschap voelde ik het al met 13 weken, ik dacht ook dat kan niet. Maar het werd iedere week heftiger zeg maar en met 17/18 weken voelde ik het echt iedere dag.
Kan wel hoor! Ik voelde het bij de eerste met 15 weken voor het eerst. Ik lag op mijn buik mijn stiefdochter voor te lezen, en voelde heel duidelijk een 'plopje', zo van 'he, maak eens ruimte' . Nu nog een paar weekjes wachten voor mij dus, als ik het weer zo vroeg mag voelen. Jij, lekker genieten!
Vanaf de 13e week voelde ik plots iets, iedereen zei dat dat onmogelijk was dus wou ik er ook niet aan geloven, toen het echter vaker voorkwam, kon ik er niet meer onderuit: het was dus toch baby Ik begon hem ECHT te voelen met 18 weken (schopjes) en nu schopt ie graag in m'n ribben..Heerlijk hoor
kan zeker wel zo zijn hoor! Ik voelde het ook rond de 16 weken, al eerder maar toen leken het nog meer mijn darmen, met 16 weken wist ik zeker dat het de baby was, geniet ervan, dit is een uniek gevoel en een van de dingen die op je lijstje mogen van mooiste dingen! xx
Bij alle drie voelde ik wat rond 13 weken. Dus het kan zeker, ook al zal iedereen om je heen zeggen dat het niet kan..
Hier rond de 13de week, daarvoor zal ik wel spoken hebben gevoelt ofzo. Maar ik had daarvoor ook soms al het idee dat er iets aant rommele was. Tjah, ik zeg altijd maar als jeje eisprong kunt voelen, waarom dan niet zoeen drukke embryo .
Zit hier even te grinniken, onderwaterscheet..... Ik heb een zeer hoog bmi en ondanks dat voelde ik vanaf de 17e week onrust in mn buik. Was bij mij vergelijkbaar met het gevoel van een trillend spiertje/zenuw. Je hebt weleens dat in je gezicht of op je hand zomaar even een stukje huid begint te trekken...dat gevoel had ik in mn buik. Nu is uk duidelijk aanwezig!