Ik hoor van alle kanten (vk etc) dat, als de baby eenmaal er is, je elke keer je handen moet steriliseren voordat je de kleine aanraakt. Ook dat je elke dag onder de douche moet, ik douche nu om de dag, zal dat echt te weinig en onhygienisch voor de kleine zijn? Ik denk eerlijk gezegd niet dat we dat redden qua handdoeken om elke dag te douchen en dan ook nog schone handdoeken en schone kleren.. En zo ja, tot welke leeftijd (weken/maanden) moet dit gebeuren? Ook iets anders, we hebben een hond (grote hond) en hij kwijlt enorm en verliest ook veel haar..Kan dit (veel) kwaad voor de kleine? (Ik voel me echt een overbezorgde moeder..Sorry!) en hij (de hond) is zo groot dat hij met z'n kop BIJNA in de wieg kan kijken als deze op een verhoging(!) staat, dus wat moeten we hiermee? Ik bedoel vooral, wat als m'n partner de deur uit is en ik bv naar de wc moet, moet ik de kleine dan meennemen uit voorzorg dat de hond anders misschien bij de kleine komt? Het is een lief beest hoor, maar je weet maar nooit..Ik had niet in de gaten dat de hond bijna met z'n kop in de wieg kan, maar dus wel.. Partner is er nogal makkelijk over maar kom op.. Ik vraag dit vooral omdat de kleine op het punt staat te komen en nou ja, ik dacht zelf altijd dat het goed was als hij/zij een weerstand opbouwt, maar misschien mag dit pas met een bepaald aantal maanden?
steriliseren is volgens mij wat anders maar begrijp je. Ik deed gewoon mijn handen wassen een aantal keer per dag, echt niet constant mn handen ontsmetten. Douchen doe ik sowieso dagelijks en dat is vooral de eerste periode wel fijn ivm je kraambloeding, zweten etc.. daarna zou ik niet weten waarom het dagelijks zou MOETEN. Wat honden betreft kan ik je niet adviseren, ik zou wel oppassen met de baby alleen laten. Edit, overigens bijv bij mijn laatste. Ik had al 2 kleine kinderen die gewoon naar de psz gingen, baby ging ook mee vanaf 1 week oud en waren genoeg peuterhandjes die wilde aaien, mijn kinderen die echt weleens in hun neus peuteren etc. Niet te panisch zijn hoor.
Ik heb mijn handen nooit gesteriliseerd, en ik heb een super gezonde zoon die heel zelden ziek is. Ik denk dat je dat naar je eigen gevoel moet doen. Als je met je vingers in zijn mondje gaat zitten, dan is het logisch dat je je handen wast. Maar als je na elke keer dat je met iets vies in contact komt je handen wast is er geen probleem, naar mijn idee. En elke dag douchen?? Wat een onzin!! Al is dat in het begin wel lekker en even genieten. Ik douche ook om de dag, en die andere dagen was ik me gewoon zodat ik wel fris ben. Het gaat volgens mij vooral om je kleding toch?
Ik wil ook niet te panisch doen, daarom dacht ik het maar voor de zekerheid te vragen. Partner zegt net dat ik dan maar de hond uit de kamer moet doen als ik ga plassen, maar krijgt hij dan niet het gevoel dat de baby iets is waar hij NIETS mee te maken mag hebben en het daarom ziet als een soort van gevaarte?
ik zou mn handen iig niet steriliseren (met een temperatuur a 100 graden) als ze het over steriliseren hebben dan bedoelen ze daarmee de flessen en spenen. dit deed ik alleen de eerste week. vroeger moest dit elke dag. tegenwoordig raden ze dit af. alleen de eerste week omdat kindjes van tegenwoordig snel ziek zijn. weerstand opbouwen dus. handen desinfecteren heb ik nooit gedaan. alleen als kindje een risico factor heeft. wel natuurlijk goed handen wassen. kindjes moeten gewoon weerstand opbouwen. krijgen ze natuurlijk al van jouw mee dus niet teveel druk om maken. behalve als mensen ziek zijn natuurlijk... hond: haren en kwijl is op zich niet zo'n ramp. lekker is het natuurlijk niet. dus gewoon wat vaker stofzuigen en zorgen dat hij kindlief niet onderkwijlt. zowiezo hooirt hij niet met z'n kop boven de wieg te hangen. bij verlaten van een kamer NOOIT hond met kind achter laten. zoals je zelf al zegt, er kan altijd wat gebeuren. hoe lief de hond ook is. het blijft een dier en een kind blijft een kind. kind hoeft per ongeluk maar in z'n oog te prikken en hond kan een reaktie geven. gewoon altijd voorkomen. later gaan ze kruipen en achter de hond aan enz. niet toe laten. hier gaat de hond altijd achter het hekje in de keuken of kind gaat mee. ze blijven nooit alleen samen.
het leuk houden. pak een balletje en gooi die in de gang waar hij in gezet wordt of geef er altijd wat lekkers bij of zo. en je houd de hond toch niet altijd weg bij kind?? gewoon hond er regelmatig bij roepen als je kleine op schoot hebt. of tussendoor ook af en toe in de gang doen als de kleine niet beneden is. zo "koppelt" hij dit niet aan de kleine. je moet de plek waar hij naar toe gestuurd wordt, luek houden.
Wij hebben twee honden thuis (labradors) dus niet super groot maar zeker ook niet klein. Ze kwijlen welliswaar ook niet zo verschrikkelijk maar haren doen ze wel. Feit is dat je misschien wat vaker zult moeten stofzuigen en je hond gewoon leren dat kop in de wieg niet okay is. Doen wij ook.
Ja, de hond mag er best bij als kind op schoot is enzo De vk raadde aan om de hond helemaal weg te doen (naar asiel) omdat hij zo groot is (kruising tussen Akita en..Een klein paard?) maar dat willen we liever niet
wat een onzin! Sorry hoor maar al ik toch iedere keer mijn handen moet wassen voor ik de baby aanraak dan ben ik de heledag bezig! De hond ja dat is wat lastig maar het beestje mee nemen naar de wc en klaar. En verder tussen een peuter komt ook uit de zandbak en aait de baby. Krijgen ze weerstand van.
Ja ik vond het ook een beetje raar Vandaar dus ook de vraag. Ik kan me ook niet herinneren dat ik elke keer m'n handen moest wassen etc toen m'n broertje 8 jaar geleden geboren was, maar aangezien tijden veranderen en kinderen nu nog net geen helm op moeten tijdens schommelen of wippen..
Dit meen je niet, nou dat had mijn vk niet hoeven te zeggen. Je houdt toch van zo'n dier. Hier 3 katten en een hondje en reken maar dat die niet weggaan. Met de oudste hadden we 5 katten en een hond. Ik waste in het begin met desinfecterende zeep, blijkt dat dat niet alleen de "slechte" bacterien weg haalt maar ook de goede. Resultaat uitgedroogde zeer pijnlijke handen. Nu met de derde op komst is de onwetendheid en paniek weg, die je met een eerste kan hebben. Ik douche ook om de dag en was mijn handen met gewone handzeep en voor de gebruikelijke dingen (na wc en voor eten klaarmaken en zulke dingen) Ik laat de hond niet alleen met de baby, maar dat is gewoon gezond verstand gebruiken Ik geef bv (als het dit keer weer lukt), maar mocht er een fles aan te pas komen een magnetron sterilisator. Werkt goed, snel en makkelijk. Haren hebben we hier natuurlijk ook, met 4 huisdieren. Maar als je elke dag een stofzuiger gebruikt is dat ook niet zo'n ramp.
Nu is de vk goede vrienden met oma van partner en die zei al tegen haar dat de hond het kind bij de kraag zal pakken, door elkaar zal schudden en doorbijten. Heel leuk hoor. Maar ja, ik denk dat we dan niet zo overdreven gaan doen Kleertjes natuurlijk wel wassen enzo, maar dat lijkt me logisch
Hier hebben we een boxer. Hij kwijlt en verhaard wij hebben de hond nooit bij de kleine weggehouden. Vanaf dag 1 is onze hond bij de baby geweest. Hij gaat mee naar boven als ik de kleine uit zijn bedje haal etc. Tegenwoordig knuffelen ze ook echt samen. Wel staat hier nog steeds de box (kleine is nu 19 maanden) waar ik mijn kindje inzet als ik naar de wc ga ofzo. Wat kwijl en haren betreft, vaak stofzuigen en veel oude doeken voor de bek. Zelf mijn zoontje loopt regelmatig met een doek achter de hond aan Ik zou me er niet te druk over maken! Dan maar een keertje kwijl op je kindje... Gaan ze niet dood van hoor hier is mijn zoontje nooit ziek Opzich is douchen om de dag helemaal niet verkeerd hoor. Alleen tijdens de kraamtijd vond ik het persoonlijk fijner om iedere dag te douchen. Ik zweette heel erg de dagen na mijn bevalling. Heel veel succes met je bevalling en geniet nog even van je zwangerschap.
Vrienden van mij hebben ook een kindje en een hond. De twee zijn dikke vriendjes en gaan veel met elkaar om. En de hond is nog nooit ziek geweest!
Wat een onzin!!!!!! Vanaf wanneer mag je dan ongewassen je kind pakken whaha Een hond is vaak schoner dan een mens hihi Mijn dochter ging meteen van hand naar hand nou heb echt nie gevraagd of mensen handen willen wassen Bizar!!! Alleen 2 vriendinnen die in de opvang werkte deden t moest ik ook atijd enoooorm om lachen
Moet aan lady en de vagebond denken. hondje werd ook angstvallig bij kindje weg gehouden terwijl die juist de baby wilde reden. Moest daar gewoon even aandenken. Steriliseren van je handen hoeft niet goed ontsmetten is wel belangrijk. Beetje weerstand zal je kind ook op moeten bouwen.
haha meid.. ik moet je even deze foto delen.. van mn zoontje en de O zo gevaarlijke hond.. waar mensen ons regelmatig voor hebben gewaarschuwd.. het zijn de beste maatjes.. Luuk vraagt nog meer om de hond dan om papa en mama.. en kroelen de hele dag door.. wij hebben gelijk kennis laten maken, en afgesproken dat we de hond extra knuffelen zodat ze niet jaloers zou worden.. Het zijn de beste maatjes!