Hoi dames, Ik heb sinds een paar weken last van sterretjes zien, net vuurvliegjes die voor mijn ogen vliegen maar er niet zijn! Ook heb ik soms last van hoofdpijn, flauwvallen en overgeven (misselijkheid) Mijn bloeddruk is volgens mijn verloskundige de hele zwangerschap al aan de lage kant en nu ik bijna 36 weken ben is het iets omhoog gegaan, ze zegt dat het mooi laag is. Ook heb ik last gehad van de bovenkant van mijn buik, maar dat ging soms ook gepaard met hardebuiken. Is dit een reden om me zorgen te moeten maken? En wat zou dit kunnen zijn? Wat raden jullie mij aan? Groetjes, Pepje
Hoi pepje, Het is belangrijk dit wel in de gaten te houden als de klachten blijven aanhouden is het goed toch nog even te overleggen met je verloskundige. Heeft ze je urine gecontroleerd? (is nog een optie om een en ander uit te sluiten en anders voor alle zekerheid een bloedonderzoek bij de gyn) Imke
Ben vandaag bij me verloskundige geweest en me urine was goed en mijn bloeddruk was 115/55, ze zei dat er niks aan de hand was, maar ik maak me toch zorgen om die sterretjes en de klachten wat ik allemaal heb, die gaan niet weg Ik heb er geen goed gevoel over en heb dat ook gezegd tegen mijn verloskundige, maar ze bleef alleen maar zeggen dat er niks aan de hand was, terwijl zij en ik nu nog steeds niet weten wat nou de oorzaak is van de klachten die ik heb
hoi, waarschijnlijk komen je klachten door je lage bloeddruk (onderdruk van 55 is erg laag). Daardoor kun je sterretjes zien. Zeker in combinatie met de warmte. Als je je niet lekker blijft voelen zou ik toch nog weer bellen met je verloskundige. Vraag om nogmaals een bloeddrukmeting, een urinecontrole eiwit controle) en evt een Hb controle (klein bloedprikje in je vinger). De kans dat er echt iets aan de hand is is erg klein. Mirjam
Ben vandaag bij de huisarts geweest, heb vinger prikje gehad en heb dus last van bloedarmoede. Staal tabletten gekregen en nu maar hopen dat het overgaat
hoi, dat zal al snel veel helpen denk ik. Je kunt aanvullen met multivitaminen voor zwangeren voor een sneller resultaat. Mirjam