Hoi meiden Ik had even een vraag Vorige week zat ik gewoon rustig op de bank en toen ik een andere kant op keek zag ik een soort licht sliertjes voor me ogen gaan!? 3 weken daarvoor had ik dit ookal, alleen toen was ik wat aan het opruimen van de grond en stond ik dus op en zag ik dit ook denk 2a3seconden...zou het van het licht kunnen komen? Ze zeggen dat als je sterretjes ziet er iets niet goed is?! Maar wat is sterretjes zien dan ? Me bloeddruk is trouwens goed die was de laatste keer bij de vk 110/75 maar vroeg me toch even af wat je ziet als je *sterretjes* ziet? Liefs
Ik heb dit altijd als ik een migraine aanval heb. Begint met een klein licht puntje dat zich steeds verder uitbreidt totdat ik alleen nog maar sterretjes zie en bijna niks meer kan zien. Na een half uurtje trekt het weer langzaam weg. Bij een migraine aanval noemen ze dit een "Aura". Maar misschien is het iets heel anders als dat jij hebt ervaren. Is ook altijd lastig te omschrijven, dus ik begrijp je vraag. Als je er vaker last van hebt, zou ik eens naar de huisarts gaan.
Het zijn een soort licht sliertjes die echt 2sec voor me ogen zijn en dan weer verdwijnen, Wou graag het verschil weten tussen sterretjes zien en licht flitsen , want sterretjes zien is natuurlijk niet goed...
Daar zit denk ik geen verschil in. Dit bedoelt men als je sterretjes ziet. Is niet direct in de vorm van een ster, maar zijn kleine licht puntjes of sliertjes. Is inderdaad niet goed als je dat vaak hebt...
Ik zie ook wel eens sterretjes de laatste paar weken. Bij mij was het wel een teken dat ik iets teveel hooi op m'n vork neem en ik doe het nu ook wat rustiger aan. Ik had het meestal als ik met iets bezig was maar ook wel in rust! Mijn VK zei dat het niets ernstigs was, maar dat ik dus, zoals gezegd, rustiger aan moest gaan doen. Is best moeilijk voor mij Voor mij zijn het een soort zilveren sliertjes ofzo, klein, die vooral aan de zijkanten van m'n gezichtsveld verschijnen en verdwijnen.
Het kan best goed zijn dat je bloeddruk op het moment dat je de sterretjes ziet, laag is. Of dat je bijvoorbeeld een suikerdip hebt. Dat je bloeddruk op controle bij de verloskundige eens in de zoveel weken goed is, zegt natuurlijk niet dat je bloeddruk tussendoor ook elke seconde van de dag goed is. Ik zie vaak sterretjes als ik te snel opsta, of te lang sta. OF als ik bijvoorbeeld gehurkt heb gezeten en dan opsta. Of traploop. Maar zomaar in rust op de bank is wel apart?
Ja bij mij zijn het echt sliertjes beetje goudkleurig moeilijk uit te leggen, de eerste keer had ik het na het gehurkt zitten en ik stond op, 2de keer had ik het idd even toen ik op de bank zat heel gek! Zou het kunnen komen van lichtsverandering? Dat ik misschien te snel in het licht buiten keek? Dus ook sliertjes zijn sterretjes? Ik ben er voor al eerder naar de ha geweest omdat ik steeds een zwart puntje in me rechteroog voorbij zag komen...zij zei zelf dat dit niet erg is en legde ook uit de sterretjes zien anders is dan slierten? Ik voel me veder goed en heb nergens last van, heb het tot nu ook maar 2 keer gehad, maar hoop dat het door te snel opstaan komt of licht!!?
door snel opstaan kun je inderdaad sterretjes zien , probeer rustig aan te doen , zodra je last krijg van hoofdpijn , een soort buikband gevoel, koorts braken enz neem dan wel even contact met je verloskundige op dan kunnen ze je bloeddruk even nameten en kijken of er eiwit in je urine zit
Oké dankjewel! Zelf heb in daar allemaal geen last van, wel is een keer hoofdpijn omdat ik dan te weinig heb gedronken of gegeten, maat niet in combi met sterretjes zien of hoge bloeddruk ! Ik zal het zoiezo nog een keer aankaarten Bij me vk, maar nu ik dit zo lees denk ik dat het toch misschien met te snel in het felle licht kijken te maken heeft. Ik heb het namelijk ook niet elke week heb het nu 2keer gehad.
Bij mij heeft dat met het evenwichtsorgaan te maken, heb dat vooral als ik verkouden ben of veel moet hoesten..
ik zie regelmatig sterrtjes .. ik noem datdab ook een laag bloeddruk momentje ondat op dat moment mn bloeddruk laag is ff zitten en dan gaat t weer
Ik heb het ook wel eens ,word dan ook een beetje dizzy.... bij mij komt het waarschijnlijk omdat m'n bloeddruk wat aan de lage kant is...
Volgens mij kan je dan ook tekort aan ijzer hebben. Ik heb ook sinds ik zwanger ben, dat ik spontaan ineens witte puntjes zie, (sterretjes) ook gewoon als ik op de bank zit.
Ijzer te kort heb ik niet dat is al gecheckt! Lage bloeddruk weet ik niet, laatste keer was die 110/75 Normaal lijkt me dat. Al schommelt hij soms wel, me onderdruk is zoiezo altijd goed. Gelukkig heb ik het niet vaak of veel, of met andere klachten erbij, Mogt het meer worden dan neem ik meteen contact op met me vk, denk zelf nu dat het door licht komt,merk ook namelijk aan me ogen dat ik niet meer goed tegen fel licht kan.
Heb t wel regelmatig, vanochtend nog in rust. Enige wat ik deed was m'n hoofd draaien. Volgens mij hoeft het niet direct een ernstige oorzaak te hebben, maar komt het meer door een schommeling in de bloeddruk. Zolang je niet extreem vocht vast houdt, knallende hoofdpijn hebt en je helemaal biet lekker voelt, zou k het even afwachten en bij je volge de volgende controle eens vragen.
Ik heb er zovaak last van, vooral naar t opzij kijken en bij.t douchen, bij mij ligt t meestal wel aan n lage bloeddruk, maar is,echt niks om je druk om te maken... Oh ja als ik te weinig eet heb ik t ook wel eens, zeg t ook wel tegen de gyn maar er is bij mij in ieder geval niks aan de hand
Thanks meiden voor de antwoorden, Bij de ha zeiden ze ookal dat het niks ernstigs was! Pas als je het vaker krijgt kan er wat zijn. Gelukkig heb ik het nu niet meer gehad..... Zal evengoed is vragen bij de vk. Ik heb de afgelopen dagen wel hoofdpijn gehad maar dit ging gepaard zonder lichtflitsjes (noem ik het maar) zien of andere klachten. Me bloeddruk is gewoon goed, hij is de ene keer misschien wat hoger geweest dan de andere keer maar volgens mijn vk is die in orde gelukkig