Pijn tijdens/na fietsen ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door flowerpower50, 15 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Hoi meiden!

Ik schrok net best wel. De heen weg om mijn zoontje van school te halen ging t fietsen goed. Wel iets zwaarder als normaal ( waar is mijn conditie :p ) alleen toen ik daarna af stapte leek ik even een hard.buik te hebben en een behoorlijk pijnlijke onderbuik. Mijn meisje was ook even druk aan het bewegen.

Tijdens de terug weg, kreeg ik giga steken in mijn rechter zij? Het was in ieder geval aan de zijkant van mijn buik en deed best pijn. Had het vooral als ik aan t trappen was... herkend iemand dit? Is dit iets als bandenpijn.
    Ik moet mijn zoontje van bijna 16 kilo ook 2X per dag in en uit het fietsstoeltje tillen, moet eerlijk zeggen dat dit soms ook een pijnlijke buik geeft..
    Plus wat ik hem thuis nog til, trap op, af, gewoon even op de arm.

Liefs.

2. singlemom23

27 mei 2012
    54
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zal hem niet meer optillen,Je mag ong 5 kg tillen.
    Als je meer tilt kan dit bloedingen veroorzaken, vroeggeboorte en evt miskraam. Dus zekere voor het onzekere probeer een andere oplossing te vinden, misschien een karretje voor achter op de fiets.

Ik zelf ben morgen 39weken zwanger en fiets overal nog heen, soms een steekje in me zij maar verder geen problemen gelukkig.

3. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Ik herken het wel. Schrijf het bij mezelf toe aan mijn banden. Moet ook mijn zoontje in en uit het stoeltje tillen maar die is nu zo'n 10kg dus wel een stukje lichter. Pas in ieder geval goed op jezelf. Een fietskar kan een goede optie zijn, maar fietst wel erg zwaar.

4. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou vooral het tillen drastisch minderen. Hij is toch van 2009? Dus tussen de 2,5 en 3,5 toch?
    Dan kan hij toch zelf de trap op en af lopen?
    Je kunt hem ook prima leren om zelf in het fietsstoeltje te klimmen via de trappers en de stangen. Mijn dochter doet altijd sinds ze 3 is (en had het best eerder gekund als het nodig was geweest) Ze moeten het trucje even doorhebben, maar dan scheelt het veel getil.

Fietsen doe ik nu een standje langzamer, waar ik vroeger iedereen voorbij ging, wordt ik nu steeds ingehaald ;) Dat scheelt veel in klachten en harde buiken tijdens het fietsen merk ik.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Tijdens mijn 2e zwangerschap vond ik fietsen (vooral langere stukken met een vrij korte pauze: naar psz 15 minuten, afzetten en weer terug en 2 uur later nogmaals heen en terug) echt verschrikkelijk vanaf een week of 25. Kreeg om de haverklap harde buiken ed, precies zoals jij omschrijft. Op een gegeven moment kunnen regelen dat iemand anders haar haalde of bracht, want ging gewoon echt niet meer.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik denk dat dat makkelijk praten is als je geen kids rond hebt lopen, maar mijn dochter van 12 kilo word toch ook nog veel getild hoor! Je kan niet de zorg voor je 1e kind opzij zetten omdat je zwanger bent, je kan wel zo veel mogelijk je man laten helpen, maar veel moet je toch nog zelf doen.

@ TS, fietste je in snel tempo, of langzaam? En til je vanuit je knieën of uit je rug/buik? In huis zou ik je zoon zeker veel zelf laten doen, mn dochter loopt zelf trap op, alleen af hoef ik te tillen. Tsja en dan blijf je toch nog met in de kinderstoel, op de commode, in en uit bedje... 't Is lastig hoor! Is je urine gecontroleerd? Bij mij zijn harde buiken vaak een teken van blaasontsteking, die ik heel de zwangerschap door steeds heb.

7. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik probeer mijn zoontje ook zoveel mogelijk niet te tillen, 12kg en drie jaar is hij.

Maar idd je ontkomt er gwoon niet aan. Aankleden kan ik niet bukkend, of zitten (zit baby in de weg als ik laag ga zitten om hem aan te kleden,komik niet overeind), dus op de commode of op tafel.

Schone broek geven hetzelfde, hij is nog niet volledig zindelijk.

Als hij valt moet je m optillen om te troosten, als het meevalt zeg ik wel " sta maar op en kom een kusje halen', maar als hij zich echt pijn doet, raap ik m op van de grond.

Hij had van de week een van onze mopshondjes naar boven laten lopen, ja dan kan k naar boven en de mops naar beneden sjouwen van ong 10kg.

Dus zwanger zijn met een dreumes of peuter ernaast is hartstikke zwaar. Je kan de zorg niet opeens weglaten.

TS, probeer wat hij/zij kan zelf te laten doen. Ik til vanuit mijn armen om mijn buik te ontlasten. Dat werkt wel.
    En ms wandelend ivp fietsend op pad gaan?

Ik kon ook al snel niet meer fietsen, maar dat was meer volgens mij door de beweging die je maakt met je benen.

Weet je kan je ook met niemand vergelijken hoor, de ene heeft een overgevoelige baarmoeder en kan al weining meer rond 20 weken (ik moest toen smiddags al plat), de ander heeft nergens last van 40 weken...mensen verschillen..

8. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens het fietsen klap ik steeds met mijn bovenbenen tegen mijn buik. Lange afstanden fietsen doe ik dus niet meer. Kreeg er ook veel bandenpijn van. Maar om nu alles met de auto te doen, vond ik ook wat ver gaan haha. Dus hooguit naar de stad nu en terug.

9. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik heb deze pijn ook gehad toen ik fietste. Van de dokter kreeg ik te horen dat mijn darmen verstopt waren en de steken daar vandaan kwamen. Daarnaast merk ik dat ik fietsen helemaal niet meer fijn vind, ik loop nu veel liever omdat mijn bovenbenen tegen mijn buik aan komen en mijn buik in de knel lijkt te zitten.
    Als het kan vermijd ik daarom nu maar de fiets.

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik kreeg de tweede zwangerschap ook harde buiken van het fietsen, vanaf 16 weken al. zo irritant! tijdems mijn eerste zwangerschap gewoon blijven fietsen tot dag voor de bevalling (en tot 34 weken naar mijn werk a 45 minuten enkele reis) maar bij de tweede moest ik stoppen van de vk en de auto voortaan pakken.

11. flowerpower50

flowerpower50 Niet meer actief

Kindje niet tillen is inderdaad makkelijker gezegd dan gedaan. Hij loopt als we gaan douchen sowieso zelf de trap op. Alleen met naar bed brengen en 's ochtends naaf beneden tillen we hem meestal omdat hij dan zijn slaapzak aan heeft. En inderdaad, als hij valt of in de stad even moe is til ik hem ook wel eens.
    Zelf in het fietsstoeltje klimmen zie ik hem eerlijk gezegd nog niet zo snel doen. Het was trouwens de eerste keer dat ik dit voelde
    Tijdens het fietsen dus maar iets rustiger aan doen inderdaad :)

12. woezelenpip1980

woezelenpip1980 Actief lid

10 okt 2011
    354
    0
    0
    Hier merk ik ook dat ik daar last van heb met fietsen maar ook met lopen nu heel erg ben nu 33 weken ..
    De jongste tillen doe ik niet die is nu 22 maand en loopt zelf de trap op en af ze klimt zelf ons bed op zodat ik haar kan verschonen dus hoef haar niet op de comode te tillen ideaal ..
    verder moet ik dan wel de 2 kids wat optillen om ze in de fietsstoeltjes te doen vooral de jongste 11 kilo en oudste helpt gelukkig wat mee dus dat scheelt weer

Deel Deze Pagina