Sterretjes zien...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Annedore, 5 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Als je soms wat duizelig bent en sterretjes ziet, is dan je bloeddruk waarschijnlijk aan de hoge kant of aan de lage kant?

Normaal is mijn bloeddruk rond de 130/70. Dus keurig te noemen.
    Hij was begin januari ook een keer aan de lage kant 100/65.

Aangezien ik extreem overgewicht heb hamert iedere gyn erop dat ik gelijk moet bellen bij tekenen van hoge bloeddruk, zoals hoofdpijn, misselijkheid, vocht vasthouden en strakke band gevoel onder borsten.

Nu ben ik dus niet bepaald bekend met veel te hoge tensies ondanks mijn BMI ;)

Ik houd iets vocht vast, maar zeker niet extreem.
    Heb geen hoofdpijn of strakke band gevoel.
    Was gisteravond iets misselijk, maar trok na het avondeten direct weg.
    Heb dus alleen last van de sterretjes zo nu en dan. Meestal als ik bezig ben. Gister was ik bijvoorbeeld driftig aan het toegeven aan mijn nesteldrang :D

Ik ga eigenlijk uit van een bloeddruk die weer wat aan de lage kant is. Of denk ik dan helemaal verkeerd :(

2. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik heb ook vaak last van een lage bloeddruk en ook ik heb regelmatig sterretjes. Vooral als ik te snel op sta.

3. Degoe1982

Degoe1982 Bekend lid

15 apr 2014
    777
    1
    16
    NULL
    NULL
    Sterretjes zien of echt duizelen enzo kan ook liggen aan een te lage bloedsuiker (ook al heb je obesitas) een te laag HB of een tekort aan zouten.

4. Lizanne84

Lizanne84 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.533
    5
    38
    sterretjes zien is toch een alarmsymptoom hoor. ik zou even bellen om zeker te zijn dat alles ok is.

5. Bloem1990

Bloem1990 Actief lid

21 jul 2014
    237
    0
    0
    NULL
    Almere
    Last van duizeligheid en sterretjes/zwarte vlekken zien heb ik bij een lage bloeddruk. Maar ik zou voor de zekerheid ook even bellen.

6. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier veel zwarte vlekken die soms een minuut ofzo rond 'zweven' en sterretjes. soms door lage bloeddruk, maar merk dat ijzertekort ook zoiets kan veroorzaken.

7. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Bloedsuiker is 2 weken terug gecheckt en was prima.

Aankomende maandag moet ik mijn HB laten bepalen.

Maar moet ik echt bellen als ik 2 x per dag even duizel en moet gaan zitten. Het trekt na een paar minuutjes weer weg. Voel me verder ook prima eigenlijk.

8. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Sterretjes zien kan verschillende oorzaken hebben, ook te hoge bloeddruk. Aangezien je 27 weken zwanger bent, ben je waarschijnlijk al voorbij de dip in je bloeddruk, want die ligt meestal eerder. Ik zou toch even bellen, zeker aangezien ze dat hebben aangeraden vanwege je overgewicht, je bloeddruk is zo opgemeten, beter een keer teveel langs de vk, dan te weinig.

9. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Ga naar je verloskundige....

Ik was met 35 weken opgenomen met hoge bloeddruk, symptonen (die ik overigens niet had)
    - sterretjes zien
    - band gevoel in de bovenbuik
    - vocht vast houden
    - hoofdpijn (volgens mij boven in de hoofd)

Ik voelde mezelf vermoeider, slechter en moest ook meer uitrusten. Beetje vage klachten dus!

Tijdens een check up bleek mijn bloeddruk gevaarlijk hoog te zijn en moest ik bedrust houden in het ziekenhuis.

Ik zou het dus zeker even laten checken, zsm!

10. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Heb de poli gebeld en zij dacht idd aan lage bloeddruk.
    Aangezien ik niet onder controle sta in het ziekenhuis in mijn eigen woonplaats, was t advies om de HA te bellen.
    Om 16:00 even bloeddruk meten en eventueel hb bepalen.
    Indien nodig daarna weer contact met t amc.
    Komt goed :)

Bedankt voor jullie reacties! Anders had deze eigenwijs vast (nog) niet gebeld. En dan was mijn man weer boos geworden vanavond enzo ;)

11. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik denk dat ze dit misschien ook meteen willen weten ivm zwangerschapsvergiftiging & hellp (hoofdpijn, band gevoel, bloeddruk, vocht vasthouden en sterretjes zien zijn daar allemaal symptomen van). Sinds je daar met overgewicht meer risico op hebt en ze zo nadrukkelijk vragen om die symptomen in de gaten te houden zal het daar ook wel voor zijn. Denk ik dan.

12. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Succes, laat je even weten wat het was? :)

13. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Nou, dit zag ik niet aankomen. Bloeddruk 165/96.
    Wilde niet zakken.

Straks ziekenhuis voor onderzoeken. Voor nu: rust.

14. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Sterkte en goed dat je bent gegaan!
    Sterretjes kan zo wel hoge als lage bloeddruk betekenen bij mij.

15. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Bloeddruk kan verraderlijk snel stijgen en na het lezen van je bericht dacht ik het stiekem al.
    Heel veel succes straks in het ziekenhuis!

16. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Ik had zwangerschapsvergiftiging.
    Starts bloeddruk 110/65.
    Na 32wk klachten: duizelig, zwarte sterretjes, 135/85, eiwit urine.
    Had bijna elke week KTG. Onder controle ziekenhuis.
    Met 40.3 begonnen ween en bloeddruk 145/95 werd direct op kraamhotel geplaatst en ingeleid.

Ik had dus wel pre-eclampsie maar in milde mate. Deze zwangerschap werd urine in begin gekeken naar eiwit. Was niet, vorige ook niet. Dus is niet wat ik standaart aanmaak. Deze zwangerschap wordt gekeken of ik elke dag pil moet slikken voor bloedverdunning.

Ik zou dus altijd zh bellen inderdaad. Ik had eigen bloeddruk meter en als ik slecht zich voelde meten ik en als dat boven 135 was moest ik direct zich bij KTG melden in ziekenhuis

17. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Zo hoog was het bij mij ook, denk dat ze gaan checken of je eiwitten in de urine hebt.

Lekker de benen omhoog en je laten verwennen, meer kan je niet doen op dit moment :)

18. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Bloeddruk was weer gezakt en bleef zakken terwijl ik aan ctg lag.
    139/68 bleef ie op hangen.
    Geen eiwitten in urine.
    Bloed ook in orde.
    Ctg en echo goed.
    Dus inmiddels weer thuis op de bank.

Waarschijnlijk was t een incident nav te drukke dag gister.

Blij dat het zo is afgelopen! Ik ga mijn activiteiten wat meer doseren en houd mezelf goed in de gaten.

19. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Nee dit klinkt mij toch in de oren als een te hoge bloeddruk. Ik vind 130/70 best heel hoog (ik heb van mezelf juist een hele lage bloeddruk) en misselijk + sterretjes klinkt voor mij niet goed. Ik zou even bellen!

Ik ben de laatste tijd ook veel misselijk en bij mij werd meteen er op gehamerd dat als ik meer symptomen zou krijgen (idd misselijkheid, pijn bovenin mn buik, sterretjes) dat ik dan moest bellen. Zeker met mijn lage bloeddruk (meestal 90/65, soms iets hoger, soms lager) zijn dat al snel tekenen dat het voor mij te hoog is.

Van een 'normale' lage bloeddruk heb je weinig last, alleen inderdaad met opstaan bijvoorbeeld soms even wat wiebelig op je benen, beetje slap/moe gevoel soms. Ik had tijdens de KS van mijn tweede kindje op een gegeven moment een bloeddruk van 60/35, echt extreem laag. Toen kreeg ik daar gelukkig ook wat voor, maar het enige wat ik toen vervelend voelde was dat ik heel slap en duizelig was. Geen sterretjes, geen misselijkheid.

Dus hou het in de gaten, ik zou echt eerder denken aan te hoog!

20. Annedore

Annedore VIP lid

17 feb 2010
    7.338
    836
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Gentle had je mijn laatste update in dit topic ook gelezen?
    Alles gecheckt in zkh en alle uitslagen goed en bloeddruk ook weer in de buurt van mijn normale waarde. Gister ook geen sterretjes gezien :)

Deel Deze Pagina