Hallo, Ik ben vroeger nogal hard van het paard gevallen,en toen heb ik veel last van me stuitje gekregen.Het is nu twee jaar geleden,en ik dacht dat alles goed was. Toen ik 8 weken zwanger was begonnen de problemen.Kreeg telkens pijn in me rechter zit botje,en heb dagen gehad dat ik gewoon door me benen zakte van de pijn. Ben daarmee naar de dokter gegaan,en heb nu fysiotherapie.moet nu twee keer in de week komen,en dan doen we oefeningen.Volgens haar zit mijn bekken schreef,en krijg ik daardoor die pijn(en dat is dus idd van de val waarschijnlijk) maandagavond ging ik al met pijn naar bed,netjes de oefeningen gedaan,en daarna gaan slapen!Heb de halve nacht wakker gelegen,omdat ik niet uit bed kon komen!Kon me niet eens op de zij draaien,en had zo'n pijn!Mijn benen optillen ging niet,de oefeningen om alles recht te zetten ging niet.... uiteindelijk na bijna 3 kwartier ofzo kon ik eindelijk uit bed komen,heb me echt door de pijn heen moeten zetten!(heb ff lekker een portie gejankt)en kon ik eindelijk gaan plassen. Ik baal hier onmundig van,helemaal omdat ik elke avond kapot ga van de pijn! Kun je zelf een bekkenband aanschaffen?En zou dat in mijn geval goed werken? de vrouw van fysio zegt dat als we zo doorgaan dat ik namelijk aan het eind niks meer kan,en dat wil ik natuurlijk voorkomen! thanx voor het lezen,en ik hoop dat er iemand antwoord heeft! liefs Jolien
hallo, ik had dus vanaf week 12 al klachten aan mijn bekken. heb altijd paard gereden tot week 16 en dacht dat ik dus geen last zou kunnen krijgen van mn bekken, omdat deze spieren goed getraind zijn. niet dus! vanaf week 18 draag ik een bekkenband, dit moest ik ook van de fysio en heb deze gewoon bij babyplanet kunnen halen. ik zou eens gaan kijken als ik jouw was. in het begin mocht ik hem maar max. 3 uur per dag om hebben, i.v.m. evt. spier verslapping. De band zorgt ervoor dat alles bij elkaar komt te zitten en de spieren weinig hoeven te doen. Nu heb ik advies gekregen van fysio dat ik de band mag dragen wanneer ik hem nodig heb, ook al zou het 24 uur zijn. groetjes
vrijdag moet ik weer naar fysio,en heb net met ze gebeld,en dan gaan we proberen en kijken of de band wat voor mij is! mocht dat zo zijn,dan schaf ik me er idd 1 aan! thanx voor je antwoord meis!
Ik heb bekkenklachten sinds week 16, draag ook bij mijn werk en lopen een bekkenband. Ik heb er een van Rafys een speciale bekkenband voor zwangeren. Hij zit heel hoog, hij is 22 cm breed. www.rafys.nl Ik heb m wel via mijn fysio besteld, anders kostte het met 78 euro. Nu 40 euro omdat ik een super fysio heb, die er niets aan wilde verdienen. Ik vind de band echt geweldig..mijn kleintje niet Als ik m om heb, dan schopt ie er tegen aan....eerste opvoedkundige crisis.... Wees voorzichtig, met bekkenklachten kun je in een rolstoel terecht komen.
hey thanx voor de tip!ik zal idd eerst mijn fysio om tips vragen welke ik moet nemen enzo! maar die van jou klinkt goed!
ik heb ook bekkenklachten, heel erg maar er zijn hier al zoveel topics over, misschien moet je even via zoeken kijken, dan kan je veel reacties lezen. wil namelijk wel met je mee praten maar ik heb niet zoveel zin om elke keer als er een topic van bekken komt weer mijn hele verhaal neer te zetten. oja, via google kan je ook veel over bekkenklachten vinden. Als je bij het vorderen van de zwangerschap last hebt van je bekken hoef je echt niet in paniek te raken. Natuurlijk kennen we allemaal de verhalen van vrouwen die na een zwangerschap in een rolstoel terecht zijn gekomen, maar dat zijn gelukkig de grote uitzonderingen. de bekkenklachten zijn niet te verhelepen als je ze eenmaal hebt. maar je moet natuurlijk je bekkenklachten wel serieus nemen en niet over je pijngrenzen heen gaan. door rustig aan te doen, en je te laten begeleiden door bijvoorbeeld een fysio of bekkencentrum kan je veel leed verkomen.
ik weet dat er veel topics over zijn, en heb ook echt wel de zoek functie gebruikt.Loop al een paar weken te zoeken,maar kwam er niet echt uit wat het beste voor mij zou zijn! Maar zie bij niemand dat ze al zo vroeg in de zwangerschap zo'n last hebben dat ze een band willen/moeten gaan dragen! en daarom heb ik dit geopend,om te kijken of er meer meiden zo vroeg in hun zwangerschap al last ervan hebben!
ik denk dat er wel meer dames zijn die zo vroeg bekkenklachten hebben, alleen zal de ene meer pijn hebben dan de ander. ik merk dat ook bij mij in de omgeving. als ik zeg dat ik bekkenpijn heb hoor ik vaak dat zij dat ook hebben of hebben gehad, alleen denk ik dat hun het wel minder hadden. ik kan bijvoorbeeld echt niet meer boodschappen doen of slenteren zonder onwijse pijn. huishouden kan ik niet als ik te lang zit of sta te koken kan ik de tranen in mijn ogen krijgen. nog even smane uieten of ergens heen gaan niet en zo kan ik nog wel even doorgaan. ik heb dit vanaf 29 weken, ik hoop niet dat je het ook zo erg hebt, want zo duurt de zwangerschap wel heeeeel lang. ik heb wel een buikband. bij de prenatal gekocht. hij was 38 euro ik heb hem af en toe om, als ik de hond uitlaat of zoiets. ik doe hem niet te vaak om vanwege verslapping van spieren. maar ik moet toegeven, het geeft wel iets verlichting, nadeel is dat hij drukt op de blaas haha groetjes
Ik had vanaf de 20 weken bekkenklachten. Ook toen een bekkenband aangeschaft op advies van de fysiotherapeut. Vanaf de 32 wkn liep ik met bekkenband en krukken, en de laatste wkn kon ik in en uit de auto, en in het zkh (het enige waar ik nog naar toe ging) in de rolstoel.... Nu is mijn dochter ruim 8 maanden en draag de bekkenband nog steeds. Ondanks dit kan ik nog niet veel. Achteraf vind ik het jammer dat ik zo aan de bekkenband gehecht ben geraakt, het is heel moeilijk er nu af te komen. al denk ik dat mijn klachten toen zo erg waren, dat er niets anders mogelijk was. Wat ik hier mee wil zeggen is, overleg het goed met je fysio. De band neemt wel degelijk je spieren over, en daar kun je straks weer ongemak van hebben. groetjes sandra
hey! Ik kom net bij de fysio vandaan.Gaan toch een bekkenband dragen,maar dan alleen als ik aan het eind van de dag veel last heb.Werk gewoon nog 35 uur in de week,en vooral de laatste twee uurtjes heb ik behoorlijk last elke dag!(schoonmaken enz) Wil hem echt niet te veel gaan gebruiken,maar dit is puur om nu ff te zorgen dat ik me spier niet extra overbelast tijdens me werk! Ga morgen even kijken voor een goeie band.Heb advies gehad van de fysio,dus dat is wel fijn met uitzoeken. thanx voor jullie antwoorden en adviezen!