Kalendermethode

Discussion in 'Anticonceptie' started by MiSsTiek, Mar 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MiSsTiek

MiSsTiek Actief lid

Aug 29, 2008
    221
    0
    0
    Hoi meiden,

Inmiddels ben ik gestopt met de evra pleister (de anticonceptiepleister )
    .
    Op zich is de pleister aan te raden. Hij heeft al die maanden dat ik hem gebruikt heb goed z'n werk gedaan. Helaas kreeg ik, ik vermoed door de hormonen, vaak erge hoofdpijn en migraine aanvallen! Dat heeft mij doen besluiten om er mee te stoppen.

Aangezien ik geen hormonen of metalen in mijn lichaam meer wil, hebben mijn vriend en ik besloten om te vrijen volgens de kalendermethode. Dus dat is vrijen om de vruchtbare dagen heen (Anticonceptie methoden .nl - Kalender Methode).

We weten dat het erg risky is vooral als je niet weet hoe je cyclus verloopt en/of hoe lang deze is..
    Toch durven we het wel aan. Dit hebben we van te voren natuurlijk goed overwogen ..

- Mijn vriend er ik hebben 1 (hooguit 2) keer in de maand sex. Meer zit er gewoon niet in (van mijn kant).
    - Mijn vriend vind condooms niet prettig (en ik kan hem er niet toe dwingen aangezien ik ook elke vorm van anti conceptie weiger.).
    - We hebben geen sex tot ik weet hoe mijn cyclus verloopt. Voordat ik de pleister gebruikte was hij redelijk het zelfde (tussen de 28 en 31 dagen; geen uitschieters)
    - Ik ga ovulatie testen gebruiken om beter te kunnen inschatten wanneer ik een eisprong heb.

We weten dat het al raak kan zijn na maar één vrijpartij.
    Maar aangezien wij het dus niet zo vaak doen (als het aan mij ligt helemaal niet meer :) ) zijn we niet zo 'bang' voor een eventuele zwangerschap.
    Mochten we dan toch, ondanks alles, zwanger raken .. dan zal het kindje van harte welkom zijn hoor ..

Mijn vraag is, zijn er hier meer mensen die bekend zijn met de kalendermethode en nog eventueel tips hebben voor mij?

Alvast bedankt!

2. MiSsTiek

MiSsTiek Actief lid

Aug 29, 2008
    221
    0
    0
    Helemaal niemand? :)

3. Drophy

Drophy Actief lid

Feb 23, 2009
    335
    0
    0
    Nederland!!
    Er staat mij iets bij dat "Hanna Mom" ook volgens die manier "werkten". Anders even aan haar vragen. Succes in ieder geval.

4. Duimelijn

Duimelijn Bekend lid

Oct 23, 2008
    532
    7
    18
    ver weg
    Hey, ik heb het ook een poos gedaan omdat ik geen hormonen wilde en manlief geen zin had in een rubbertje.
    Ik moet zeggen dat ik zelf getemperatuurd heb om een beter inzicht in mn cyslus te krijgen en daarna pas deze methode heb toegepast (ben wel steeds door blijven temperaturen).
    Misschien is dat ook wat voor jou? en het kost niets, ovultatietesten wel..

Liefs

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben het gedaan... maar veel minder uitgebreid dan jullie... Mijn cyclus was heel strak, 28 dagen. Dus tussen dag 12-16 gebruikten wij condooms.
    Maar deed m'n eisprong toch wat anders dan ik logischerwijs dacht.. Na één of 2 maanden was ik onverwachts zwanger.

Bij de 1e duurde het 1,5 jaar... met een paar keer ovutesten + op het laatste tempen.. Dus we hadden niet verwacht dat het zo'n vaart zou lopen.

Maar oke, een 2e was zéker gewenst, alleen hadden we nog een jaartje willen wachten ;) dan waren we nu ws weer 'begonnen' . En nu ligt er dus een 2e dametje in de box :)

--> overigens vond ik zelf de persona ook wel interessant indertijd (staat me iets van bij...)

6. Jiska

Jiska Fanatiek lid

Mar 6, 2007
    1,477
    3
    38
    Overijssel
    Google eens op NFP (= Natural Family Planning). Deze methode combineert de kalendermethode samen met een aantal andere tekenen (vruchtbaar slijm etc.) waardoor de methode een stuk veiliger wordt.

Share This Page