stetoscoop

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rastagirl, 21 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    vraagje

kan je de baby's hartslag ook horen via zo'n stetoscoop? vroeg me dat af nl of kan dat alleen met zo'n apparaat van de vk en gyno dat apparaat versterkt het geluid toch en een stetoscoop niet maar volgens mij kan je het dan toch wel onduidelijk horen of niet ?

help wie weet dit

2. Hester

Hester Niet meer actief

Vanaf een week of 22 moet dit kunnen.
    Ik heb het al even geprobeerd, maar mij is het nog niet gelukt --> je zult wel even de tijd moeten nemen om het hartje te vinden natuurlijk.

(en nog een aantal weekjes wachten, als ik je ticker zie)

3. imke

imke Actief lid

26 sep 2006
    187
    0
    0
    Verpleegkundige
    Uden
    ik ben nu ruim 26 weken zwanger en heb thuis een sthetscoop...maar ik hoor echt niets hoor!Vroeg het laatst aan mijn gyneacoloog en die vertelde dat zelfs zij het hartje met een stethoscoop bijna nooit kan horen. Je moet blijkbaar precies bij het kindje op het ruggetje tussen de schouderbladen luisteren. Dus moet het ruggetje wel naar voren liggen, anders hoor je dus niets!
    Mijn gyn vertelde dat je nog beter met een toeter of wc rolletje kunt proberen, ookal hoor je dat vaak ook moeilijk...

groetjes

4. Hester

Hester Niet meer actief

Je hoort de baby wel rondzwemmen, is ook leuk :D Maar een hartslag heb ik niet gevonden inderdaad, dat zal echt een toevalstreffer zijn als je die zo even vindt met je stethoscoop.

Deel Deze Pagina