Steun de lokale economie

Discussie in 'Corona forum' gestart door Amaranthas, 25 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlinderCN

    vlinderCN Fanatiek lid

    21 mei 2018
    4.841
    1.675
    113
    Vrouw
    Hoe kom je erachter waar je eten kunt bestellen of afhalen? Wij willen wel maar heb geen zin om van alle restaurants de websites na te lopen. Via thuisbezorgd alleen de standaard pizza/shoarma meuk...
     
  2. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Onze favo restaurants volg ik allemaal op insta, dus dan kom ik het tegen :)
    Anders zou het inderdaad via de site moeten vrees ik.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Tante Truus

    Tante Truus Actief lid

    14 jul 2014
    343
    110
    43
    Mag ik een linkje? Wij zijn dol op spellen en altijd op zoek naar nieuwe.
     
  4. Tante Truus

    Tante Truus Actief lid

    14 jul 2014
    343
    110
    43
  5. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.750
    113
    Ik volg de zaken op fb, of ga naar de fb pagina van het betreffende restaurant.
     
    GossipGirlxoxo, Dubbelgeluk en vlinderCN vinden dit leuk.
  6. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik wilde dus de superleuke lokale speelgoedwinkel steunen. Maar dezelfde 2 dozen Lego daar zijn samen €30 duurder dan online (geen Amazon/Bol).. Dus sorry maar in een tijd waarin wij ook goed op onze uitgaven moeten letten, heb ik dat er nou ook weer net niet voor over..
     
  7. bulakgirl

    bulakgirl Fanatiek lid

    4 aug 2013
    2.928
    2.383
    113
    Net de lokale snackboer weer gesponsord ;p

    Begin van de week een groente leverancier geholpen die normaal aan restaurants leverd... Doen we ook niet meer, hij was erg prijzig... En we hebben echt te veel besteld.. We hadden onze hoeveelheden niet echt in de gaten xD
     
  8. Spoetnik

    Spoetnik Fanatiek lid

    8 jun 2013
    4.166
    4.232
    113
    Vrouw
    Tondeuze gekocht bij middenstand in het dorp. Voelt toch toch om zo'n man te "helpen", normaal bestelde ik zoiets gelijk op bol!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.954
    8.765
    113
    https://www.comicasa.nl/

    Wij hebben sushi go gekocht en die speelt lekker weg en eindelijk weer even wat anders. Onze bijna 6 jarige speelt deze ook mee. (3 spelers)

    Camel up is ook hilarisch , totaal onvoorspelbaar (moeite waard om even op YouTube te kijken) (3spelers)

    Onze kast staat vol met spellen maar altijd wel plek voor 1 (of 2) :roflmao:
     
    Tante Truus vindt dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Gisteren online een fiets gekocht omdat dit model nergens meer te krijgen was. Wel bij een eenmanszaak. Belt de ondernemer vandaag dat hij practisch bij ons om de hoek woont. Hij bezorgt morgen na werktijd de fiets thuis. Baalde eigenlijk dat het zo online moest en nu heb ik er toch een beter gevoel bij.
     
    Nummer4, Zara75 en Syane vinden dit leuk.
  11. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.958
    6.076
    113
    Happyland
    Mijn dochter is bijna jarig en ze moet hoognodig een nieuwe fiets. Waar heb jij jouw fiets gekocht?
     
  12. Linda86

    Linda86 VIP lid

    Wij gaan morgen eten bestellen bij een lokaal restaurant, waar je normaal niet af kunt halen.
    En ik had nog een paar kookboeken op mijn verlanglijstje staan, daarvan heb ik er 2 bij de boekenwinkel in het dorp besteld, kan ze van de week ophalen. Normaal zou ik dat online kopen, omdat het dan én iets goedkoper is én ik het sneller heb.
    Brood halen we altijd al bij de bakker en vlees bij de slager, dat blijven we nu ook doen. En ik heb gisteren een flinke bestelling geplaatst bij de landwinkel.
     
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Bij H&H dutch bikes. Heb de popal little miss fiets in het wit gekocht.
     
  14. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Wij doen sowieso iedere zaterdag eten bestellen/halen in de stad.

    Verder vind ik het lastig. Probeer zoveel mogelijk de winkels te vermijden. Sowieso als ik de kinderen bij mij heb.
    Als ik bijv. bij de HEMA bestel en daar ophaal. Steun ik niet de plaatselijke winkel. Maar de grote baas. Dat weerhoudt mij dan weer.
    Zag wel dat de groenteboer en slager nu ook gaat bezorgen. Denk dat ik daar wel gebruik van ga maken. :thumup:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.784
    25.860
    113
    Vrouw
    Is het niet gewoon te vroeg voor verse asperges?
    En voor verse aardbeien trouwens ook.
     
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.784
    25.860
    113
    Vrouw
    Thuisbezorgd moet je sowieso niet doen. Die vragen absurde prijzen aan de restaurants. Altijd via site van restaurant zelf bestellen.

    Lokale campings/hotels steunen vind ik een lastige. Ik weet dat die harde klappen vangen. Meer dan de meeste ondernemingen waar een deel van het werk ook online kan. Maar... Dat is natuurlijk in heel Europa (wereld) zo. Dus als ik straks, wanneer het weer kan naar een camping in Italië ga, dan steun ik een zaak die wellicht nog harder is getroffen dan de campings hier.
     
    Syane vindt dit leuk.
  17. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Nee ;) ze zijn er altijd eind maart al maar nu extra vroeg vanwege het zachte weer.
     
  18. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.784
    25.860
    113
    Vrouw
    Ik heb ze nog niet zien steken.
    Maar ja... Zit ook al weken binnen :|
    Binnenkort maar eens kijken of 'mijn' afhaalplekje ook al open is :)
     
  19. Nummer4

    Nummer4 VIP lid

    14 dec 2019
    5.867
    5.548
    113
    Vrouw
    Gister bij Bolt Amsterdam 200 tulpen besteld. Je kunt zelf je prijs "bepalen". Onder kostprijs, tegen kostprijs of voor iets meer. Heb voor de laatste optie gekozen.
    Belachelijk dat tulpenkwekers de koppen van de velden af moeten hakken om toerisme tegen te gaan, wat een verlies zullen zij nu lijden nu de export stil ligt. Dan steun ik liever de Nederlandse ondernemers, lokaal of niet, dan dat ik bij een speelgoedwinkel spul bestel wat uit het buitenland is gekomen.
    Plus, mijn moeder wordt 65 dus ik overspoel haar met tulpen. Eens zien hoeveel vazen ze heeft :roflmao:

    Hier in het noorden kan je via de streekboer lokale producten bestellen. Ik ken kleinschalige boeren die ook aan hun leveren nu omdat ze normaal gesproken aan horeca leveren en hun afzetmarkt kwijt zijn nu de horeca gesloten is.
    Ik ga volgende week daar een bestelling plaatsen.
     
    Syane en Vero0504 vinden dit leuk.
  20. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113

    Hier groot aandeelhouder van 4yougames (dordrecht). Winkel met uitsluitend bordspellen (en kaartspellen), mn dochter is grote fan van de bewaker daar (wat oudere en ontzettend lieve duitse herder)

    https://www.4yourgames.nl/
     

Deel Deze Pagina