Contributie / opvangkosten betalen tijdens corona

Discussie in 'Corona forum' gestart door vlindermoeder, 18 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindermoeder

    vlindermoeder Fanatiek lid

    30 mrt 2009
    1.991
    533
    113
    Hier
    Hoe gaat het bij jullie.
    Van de sportclub kreeg ik een mail, dat het geld wat we voor deze maand betaald hadden voor hun blijft en dat ze vanaf nu niet meer zouden incasseren. Ik vond dit erg netjes.

    Daarin tegen kreeg ik een mail van de opvang dat ze willen dat we blijven betalen. Als je het contract stop zet dat je plek na corona niet zeker is. En dat we waarschijnlijk door de overheid gecompenseerd worden voor de opvang die we betaald hebben maar niet afgenomen.

    Hebben jullie al iets gehoord over abonnementen of contributies?
     
  2. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.953
    15.258
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Nee nog niks gehoord. Het lijkt me wel zo netjes om alles tot nader order te bevriezen maar ik geloof niet dat dat gaat gebeuren. Kreeg toevallig de factuur voor april binnen ;)
     
  3. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Hier is al vermeld dat als je kind niet kwam zwemmen je het geld kwijt bent. Want inhalen mocht niet. Na de nieuwe regels is er alleen gecommuniceerd dat het dicht is maar verder niks. Terwijl een ander zwembad hier in de buurt heeft aan gegeven niet te incasseren zolang het bad gesloten is.


    Van judo hebben we ook niks gehoord verder. Denk dus dat deze ook blijven incasseren.
     
  4. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij laten het gewoon doorlopen. Zijn gewend om het te betalen en dit is voor de opvangen/clubs ed ook overmacht.
     
    Amy32, Mar76, IkbenTess en 9 anderen vinden dit leuk.
  5. Snoopy1983

    Snoopy1983 VIP lid

    11 feb 2008
    9.512
    4.709
    113
    Vrouw
    Ja zowel van de kinderopvang als de sportclub moeten we blijven betalen. Bij de sportvereniging zeggen ze tot 6 april innen ze gewoon en daarna gaan ze verder kijken. Het voelt natuurlijk oneerlijk om te betalen voor iets wat je niet afneemt maar zij hebben hier ook niet voor gekozen en het is een uitzonderlijke situatie. Wanneer deze inkomsten stoppen is dat ook voor hun nadelig.
     
  6. Spectre

    Spectre VIP lid

    5 nov 2015
    18.033
    17.046
    113
    Vrouw
    Opvang loopt gewoon door, kregen wij ook bericht van. Zullen wel zien na verloop van tijd hoe het opgelost gaat worden.. vind dat op het moment niet het belangrijkste
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Inderdaad voor iedereen is dit overmacht. Hockey betalen we een half jaar vooruit maar verwacht ook geen compensatie.
    Qua opvang, de KOT loopt door en van het gros van de mensen het salaris ook dus dat moet geen probleem zijn.
     
  8. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    wordt jij ook ‘gewoon’ doorbetaald?
     
  9. nelta

    nelta VIP lid

    28 apr 2009
    18.345
    8.804
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Waarom compensatie als je al gewend bent om het te betalen? Of loopt je inkomen niet door?
     
  10. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Dat is nog niet 100% zeker. Vooralsnog gaan wij er vanuit dat we onder dezelfde regeling als een kdv vallen dus dan worden we doorbetaald, maar daar moet vanuit de overheid nog bevestiging van komen.
     
  11. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Niks gehoord maar ik laat het gewoon doorlopen de contributie. Van 1 weet ik dat het zijn enige inkomen is en wij betalen het toch al. Geen probleem. Mijn man krijgt ook gewoon zijn loon.
     
    chrystel73 vindt dit leuk.
  12. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Hier loopt tot nu toe ook gewoon alles door en vind dat voor nu ook eigenlijk terecht. Gaat het allemaal veel langer duren dan denk ik wel dat er misschien regelingen gaan komen of contributies tijdelijk stop gezet gaan worden, maar daar hebben de verenigingen ook gewoon even tijd voor nodig.
    Wij hebben gewoon beide ons salaris nog en zijn ook gewoon nog beide aan het werk, dus heb zelf geen problemen om de kinderopvang e.d. te betalen, want inkomen en uitgave blijven gelijk. Maar kan me voorstellen dat als jij een 0-uren contracht hebt of zzp'er o.d. en nu geen inkomsten hebt, behalve dan de eventuele regelingen, dat het wel veel pijn doet om dan dit soort dingen wel.te moeten blijven betalen.
     
  13. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.830
    14.158
    113
    Hier loopt de kdv door, ze zijn wel aan t nadenken voor compensatie opties. Zal denk ik een strippenkaart oid worden, helft van de gemiste dagen door noodzakelijke sluiting bijv. Ik heb een goede kdv waar ik in alle rust en vertrouwen mn dochter heen breng, waar zij ook echt naar uitkijkt. Dat is me meer waard dan het geld wat nu ff "down the drain" gaat.

    Wij vallen in de vitale groepen dus in die zin hebben we weinig te klagen. Morgen gaan we voor t eerst, normaliter draait ze andere dagen maar dat durfden we nog niet aan vanwege een reuteltje. Nu 2 dagen op rij kuch en snif vrij dus maar even kijken, kan ik de achterstand hier inhalen met mn werk. Heb nog programmeerwerk liggen wat ik uitgesteld heb maar dat moet deze week klaar, maar dat lukt echt niet met haar in huis. Papa lag te pitten vanmorgen terwijl zij onder zijn hoede de boel blank zette met t wc fonteintje...dus ook met ploegendienst is die rust er niet om te focussen.
     
    Queen vindt dit leuk.
  14. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    BSO: loopt betalen we gewoon door. Ze zijn aan het kijken of ze nog iets kunnen betekenen.
    Zwemles: ook doorbetalen. Geen bericht of ze kijken naar inhaal mogelijkheden. Daar baal ik wel van, vooral omdat zoon al niet zo snel gaat en omdat ze ook in alle vakanties al niet zwemmen. Hij heeft dus net 2 lessen gemist met de voorjaarsvakantie, nu 3 lessen, straks 2 lessen meivakantie die uitvallen.
    Sportles: betalen we ook door. Dit is een jonge ondernemer, dus daar heb ik echt geen moeite mee. Hij kijkt nog of er ergens wat extra lessen gegeven kunnen worden.
    Mijn eigen sportlessen en van man zijn in de vorm van een strippenkaart. Dus niet komen, is niet betalen.
     
  15. Aszz

    Aszz Niet meer actief

    Ik hoop dat ieder de sportschool door blijft betalen, anders ben ik mijn baan kwijt :(
    Hier betalen wij dus idd alles door.
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  16. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Gastouder moet je hier ook doorbetalen ongeacht of je wel of geen opvang afneemt @tuc wij kregen hier bericht over van het gob.
     
  17. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Zolang mijn eigen salaris doorloopt betalen wij allen gewoon door. Mocht bij ons beiden het salaris wegvallen dan wordt t een ander verhaal dan is het voor beide partijen een financieel probleem. Mag hopen dat ze dan ook bereid zijn 50/50 te doen en beiden de helft van de kosten te dragen
     
    Mar76, bosi333 en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  18. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.151
    1.943
    113
    Wij betalen alle facturen die binnenkomen. We hebben al bericht gehad van de zwemschool, de gemiste zwemlessen mogen op een later moment ingehaald worden. Dat vond ik erg netjes.
     
    chrystel73, bosi333 en Jes88 vinden dit leuk.
  19. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Dit. Als iedereen stopt met betalen valt alles om. Sportclubs/opvang enz maken ook gewoon kosten zoals huur en lonen.
    Het is eigenlijk nog niet in mij opgekomen dat dit oneerlijk is. Het is overmacht, voor iedereen.
     
    chrystel73, Linda86, Aszz en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.511
    8.362
    113
    Van bso en 1 sportclub bericht dat we ‘moeten’ blijven betalen, van de andere club geen bericht, maar ga er ook vanuit dat de contributie doorloopt. Ook niet meer dan logisch, vind ik, anders vaktalen om inderdaad. En gezien het feit dat wij ook ‘gewoon’ salaris krijgen (en ook ‘gewoon’ werken trouwens - al is het dan thuis), kan het ook, anders was het inderdaad een ander verhaal.
     

Deel Deze Pagina