Hallo allemaal, Zouden jullie deze papa willen steunen in zijn strijd om zijn zoon na bijna 2 jaar weer in zijn armen te mogen sluiten? http://wijsteunenrichard.hyves.nl/ Meld je aub aan op deze hyves en steek hem een hart onder de riem Liefs
Ben ik heel nieuwsgierig als ik vraag wat het verhaal is (ik bedoel waarom ziet hij zijn zoontje niet)? Wil hem zeker wel steunen, maar vraag me af met wat ik hem precies moet steunen?
Ehm, wij kennen hem toch helemaal niet? Wie weet is er wel een heel goede reden waarom hij z'n kind niet ziet. Het ligt zogenaamd altijd aan "die moeilijke ex" maar wie weet is hij wel niet zo'n lieverdje en is het er zo één die lekker met een blowtje bij z'n kind gaat zitten, of gewoon dronken in de auto stapt, voorwaardelijk heeft wegens mishandeling of weet ik wat voor no-lifers je nog meer hebt.
Hoi Dreames en anderen, Deze vader heeft een zoon uit een vorige relatie, moeder kan en wil het niet verkroppen dat haar ex ( de vader dus) verder is gegaan met zijn leven, toen zij hem verliet. Ze hebben samen een zoontje en nu houd ze zijn zoon bij hem weg, omdat het zoontje dol enthousiast was dat hij grote broer werd. Nu heeft hij inmiddels 2 halfzusjes gekregen, die hij dus ook nog niet eens kent en waarschijnlijk het bestaan van niet eens weet.. Richard, de vader waar alles om draait is nu al bijna 2 jaar bezig om in contact te komen met zijn zoontje en heeft veel verdriet van het gemis van zijn zoontje... Vandaar deze hyves zodat hij de moed niet laat zakken en weet dat er mensen zijn die met hem meeleven
Nou san79, geloof me, ik ken deze vader, blowt dus niet, drinkt niet, heeft geen auto geen voorwaardelijke straffen of wat dan ook..
Ja inderdaad we kennen hem NIET dus oordeel er dan ook niet over! Jezus wat een boosheid.. ik zou al bijna denken dat jij de ex bent
Niet lullig bedoeld, voor mij is dat niet genoeg. Misschien voor anderen wel, maar ik heb toch nog wel enig vertrouwen in het Nederlandse rechtsysteem. (niet veel, dat geef ik toe...) Edit: wil je wel sterkte wensen, als het om iemand om je eigen kring gaat en het is echt onterecht dan lijkt me dat heel erg naar!
Als deze vader 'niets verkeerd' doet dan kan hij een omgangsregeling eisen. Dus ik zie het probleem niet? Daarbij komt: Wat heeft hij eraan dat er een hyves voor hem is waar mensen hem steunen? Ik bedoel het niet verkeerd hoor maar ik zie het nut gewoon niet?
ooh wauw... elk topic lijkt wel binnen 1 pagina in een discussie te kunnen veranderen. Als je niet aardigs te zeggen hebt, kun je er ook voor kiezen om niets te zeggen of in ieder geval na te denken over de manier waarop je het zegt Overigens bedoel ik dit in het algemeen niet specifiek alleen bij dit topic of voor een bepaald iemand!
Nederlands rechtsysteem heb je helemaal gelijk in! Maar het duurt allemaal wel erg lang. En nee hij is geen "no lifer"zoals jij hem noemt. Als dat het geval was had ik echt niet 2 mooie dochters met hem gekregen. Het is een geweldige pappa, en ik zie er erg tegenop om weer de december maanden in te gaan en dan mijn kanjer huilend in mijn armen te hebben omdat hij zijn zoontje WEER geen verjaardags/sinterklaas/kerstcadeau mag geven. En tuurlijk ben ik bevooroordeelt maar als je de blogs leest in de hyves waarin dus ook staat dat MIJN DOCHTERS met de dood worden bedreigt door zijn ex en familie alleen om het feit dat hij de strijd niet wil opgeven... dat zegt mij al genoeg en ik denk anderen toch ook.
Nou geloof me als zijn ex een bitch is dan kan hij naar zjin zoontje fluiten.. ze kan van alles erbij verzinnen en de rechter gelooft toch meestal de moeder!
Wie weet heeft hij het kindje niet mogen erkennen en kan hij dat dus niet zomaar. Of zijn er andere omstandigheden waardoor hij dat niet kan. Als je de details niet kent kun je daar niet zo snel over oordelen!
Zie geen boosheid hoor...alleen een vraag met uitleg waarom dit gevraagt wordt. Ik geef ook niet zomaar mn steun etc omdat iemand dat vraagt. Dan wil ik ook weten waarom dat nodig is. Helemaal niet vreemd.
Ik geloof best dat zijn ex een rotmens is maar toch zal een rechter niet zo makkelijk alleen op haar 'woord' afgaan hoor. Een rechter zal nooit zomaar beslissen dat de vader zijn eigen zoon helemaal niet meer mag zien ook al gelooft hij de moeder wel.
helaas is dit idd het geval, zo zou ik een slechte moeder zijn, onze rottweilers zouden vals zijn en hem (zoontje) aanvallen (terwijl hij met 1 van hun is opgegroeid) We hebben zelfs 2 hondengedragsdeskundigen laten komen en hebben dus ook rapporten dat er geen greintje agressie in die beesten zit. Maar zodra wij diet aanvoeren komt er weer iets anders waarvan wij weer het tegendeel moeten bewijzen (gelukkig kunnen wij dit, maar op deze wijze gaat het erg lang duren)