Steun deze papa in zijn strijd

Discussion in 'De lounge' started by mobielfreak, Oct 28, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,812
    4,050
    113
    Het doel van een forum is niet dat je al je commentaar bot moet formuleren! Daarom zeg ik, denk dan even na over hoe je het formuleert, want sommige mensen zijn niet bepaald tactisch te noemen als zij commentaar geven.

En waarom je iemand zou steunen. Je wordt toch ook niet verplicht dat te doen. Nou jij vind dat je te weinig weet om het te doen dan doe je het niet.
    Persoonlijk vind ik niet dat iemand alle details op een forum hoeft te gooien, maar zij kan best een samenvatting geven en vragen of degene die dat zelf willen, hem willen steunen.

2. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Ehm? Ik oordeel niet, ik ben niet boos, niets. Ik geef aan dat wij (=willekeurige forummers) hem niet kennen en dat het daarom moeilijk is om zomaar aan te vinken dat je lid van die groep wil worden.
    Ik geef daarbij een aantal voorbeelden waarbij ik het héél logisch zou vinden als zo iemand z'n kinderen niet ziet. Ik geef daarbij aan dat hij voor hetzelfde geld zo'n type is.
    Ik zeg niet dat hij dat is, ik zeg "het zou kunnen".
    Ga niet beweren dat mijn reactie vol boosheid of oordelen zit als dat niet zo is alsjeblieft :)

Kvptje: de blogs zijn niet zichtbaar als je geen lid bent, misschien een tip om een gedeelte openbaar te maken? Nogmaals sterkte in elk geval (knuffelsmiley staat niet in de opties, maar bij deze ;) )

3. Niet meer actief

Als je iemand steunt, dan wil je dat toch oprecht doen? Ik vind het nogal raar dat je iemand steunt puur om alleen het 'steunen' terwijl je zelf de feiten helemaal niet kent. Je kunt iemand pas oprecht steunen als je weet waarom je diegene steunt.

En ik zeg niet dat ik hem niet wil steunen maar ik zou wel graag willen weten waarom ik hem precies moet steunen, zodat ik oprecht mijn steun kan betuigen.

4. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

Jan 2, 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Je oordeelt niet?
    aub zeg!

lees je tekst nog maar een keer dan, misschien heb je last van zwangerschapsdementie

5. Nynke

Nynke VIP lid

Sep 30, 2006
    8,087
    0
    0
    Frankrijk
    Als je hem niet wilt steunen prima, maar ga dan ook de discussie niet aan.
    Er word gevraagd wie hem WEL wilt steunen. Ik ga me gelijk aanmelden.

6. kvptje

kvptje Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Voor degene die eerst de inhoudt van de blogs willen weten... hier onder kopie van de blogs... misschien dat het dan wat duidelijker wordt..

Een oneerlijke strijd
    vandaag, 14:10

zondag 18 maart 2007,

Dit is de datum waarop deze oneerlijke strijd is begonnen. Vrijdag 16 maart heeft Richard Joey voor het laatst opgehaald bij zijn mamma, dezelfde avond heeft Richard Joey door middel van babyfoto's (van Joey) voorzichtig laten weten dat er een broertje of zusje aan kwam.

Joey was door het dolle heen, zat vol vragen en had al besloten dat hij wou helpen met de baby! Hij vroeg Richard van wie de baby was. Richard heeft geantwoord dat de baby van pappa, mij (Marlène) en van Joey was.

Joey had al besloten dat het hem niet uitmaakte of hij een broertje of zusje zou krijgen. Want met een broertje kon hij met cars auto's spelen en met een zusje kon hij kroelen en kusjes geven.

zondag 18 maart gingen we langs bij zijn ome Paul. Joey riep toen trots bij binnenkomst "ome Paul, Ik wordt een grote broer!" In de avond bracht Richard Joey weer naar zijn mamma.
    Toen begon de ellende....

Er kwamen allerlei verwijten en verhalen in de wereld maar het gevolg daarvan was dat Joey zijn pappa niet meer mocht zien.
    Dat zijn halfzusje met de dood werdt bedreigd. En er nu al ruim 1 jaar een rechtzaak gaande is om omgang af te dwingen.

Het is een oneerlijke strijd, want ieder kind heeft recht op beide ouders. Het is een oneerlijke strijd omdat Richard het tegen zijn hele ex-schoonfamilie moet opnemen.
    Het is een oneerlijke strijd omdat dit mannetje zoveel moois wordt afgenomen.

Wij steunen hem, maar wij bemoeien ons er niet mee...

Daar zouden mensen van moeten, mogen leren

Hoelang zal het nog duren voordat er een hereniging volgt tussen pappa en zoon en een kennismaking tussen broer en halfzusjes...

Niet mijn strijd!
    vandaag, 14:53

Lieve mensen, het heeft geen zin om een poging te doen om hyvesvriendjes met mij te worden om iets te vinden wat tegen mij of Richard gebruikt kan worden en deze info door te spelen.
    Mijn Hyves gaat over mijn leven met de kids en Richard kortom: MIJN LEVEN!

Nu zullen sommige van jullie denken waar heeft zij het nou weer over?
    Richard is helaas verwikkeld in een rechtzaak met zijn ex om hun (lees HUN!) zoontje, nu het einde nadert krijg ik steeds meer vriendenverzoeken van mensen waarvan ik weet dat ze ook contact met zijn ex hebben.
    In het verleden is er geprobeerd om via mijn hyves op de hyves van mijn vrienden (ja, zowel ik als mijn beste vriendjes/dinnetjes zijn goldmember) belastende uitspraken te vinden mbt de rechtzaak en alles daarom heen.
    Zowel bij vrienden/dinnetjes als bij mij is er gekeken bij krabbels, blogs & foto's of er iets te vinden was.

Nu heb ik niet de behoefte om foto's van mij kinderen voor iedereen openbaar te hebben dus ik heb een aantal mensen geblokkeerd op mijn hyves.
    Wat heb je er per slot van rekening aan om de foto's van de kids van je ex te zien (dat is mijn mening althans)
    Iedereen beweerd in deze met zijn/haar leven door te gaan, maar gaan dat helaas niet...

En ik.... ik ben het nu wel een beetje zat....
    Richard is in een strijd verwikkeld! Niet ik!
    Ik heb me nooit, en ga me ook niet in deze strijd mengen!
    Dit is tussen hem en zijn ex!
    Het is per slot van rekening HUN ZOON! Het mannetje heeft verder niets met mij te maken!
    De enige band die ik met dat mannetje heb (voor zover je het een band kunt noemen) is dat ik de vriendin van zijn pappa ben en de mamma van zijn half-zusjes...
    Dezelfde halfzusjes die met de dood bedreigd zijn omdat er zoveel haat wordt gezaait!

Nu had ik makkelijk aangifte kunnen doen van de bedreiging, de papieren lagen al klaar bij de politie en de getuigen (3 stuks, Richard, een vriend die ik op dat moment aan de telefoon had en een familielid van een oud buurman waren meer dan gewillig om een verklaring af te leggen)
    Zelfs de agenten zaten te springen om de verdachte, die op dat moment ook op het bureau was te arresteren, toch heb ik gekozen om dat niet te doen.
    In plaats daarvan heb ik in het belang van het zoontje van Richard gedacht, hij moet zijn pappa, ome Paul en opa & oma van Doesburg al missen, ik heb toen besloten dat hij niet nog een familie lid moet missen (ik heb zijn zusjes niet meegeteld want die kent hij immers niet, als hij al van hun bestaan af weet) De agenten zeiden al op basis van de getuigenverklaringen (2 ooggetuigen, 1 tel. getuige) dat de verdachte zeker voor 3 jr de cel in zou verdwijnen en een fikse boete opgelegd zou krijgen.

Maar wat heb ik hier aan? Niets....
    Vindt het al erg genoeg dat er een strijd gaande is tussen 2 volwassenen.
    Twee volwassenen! En nog kan er niet gepraat worden....
    Als er dan toch strijd moet zijn, laat het dan een gelijke strijd zijn, om de mensen om wie het gaat.... zijnde Richard, zijn ex & HUN ZOON!
    Dat mannetje is van HUN! en zij moeten er met z'n 2 uitkomen (met of zonder hulp van de rechter)

Dus... laat mij, maar vooral MIJN kinderen er buiten!
    Want als je jezelf zo stoer vindt om een baby met de dood te bedreigen (en dit geldt voor meerdere personen) heb je de verkeerde voor je...
    Ik zal geen bedreigingen uiten of uitvoeren maar ik zal wel actie ondernemen... Bij de eerstvolgende bedreiging zal ik wel naar het politiebureau gaan om aangifte te doen.. Ook van de eerdere bedreiging!

Dus mensen die mij als vriendje willen op hyves om mij in deze positie te plaatsen... laat het alsjeblieft... ik ga er niet op in..
    Dit is niet mijn strijd, en zeker niet de strijd van mijn kinderen!

ps. ik heb de persoonlijke blokkeringen opgeheven zodat dit gelezen kan worden door de personen aan wie dit gericht is. Dus..... staat tijdens het lezen 't schaamrood op je kaken.... trek daar dan maar je conclusie uit

Nogmaals je moet niets.... maar het zou voor mijn mannetje net ff dat beetje vertrouwen weer geven dat hij de strijd niet opgeeft. Want na de doodsbedreigingen naar onze meiden toe is hij erg gaan twijfelen of hij er goed aan doet om voor zijn zoon te strijden.

liefs,

7. tweeling

tweeling Fanatiek lid

Sep 9, 2006
    3,579
    0
    0
    mama van 2 meiden!

8. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Doe eens dimmen! Er staat "WIE WEET" . De mensen om wie het gaat vinden het normaal dat ik graag meer wil weten voor ik iemand steun, dus leer jij zelf eerst maar eens lezen, of zoek op wat "wie weet' betekent mocht die uitdrukking je onbekend zijn.

Kvptje: dankjewel voor de uitleg en de verduidelijking, dat scheelt voor mij idd een heel eind als ik weet waarom/wie ik steun. Ik sluit me niet zomaar bij groepen aan: het vriendje van mijn stiefdochter is ook best een lieve jongen maar heeft een aantal dingen op zijn kerfstok waardoor ik het heel logisch vind dat hij z'n kind niet ziet. Maar zij vinden zelf dat het allemaal aan z'n ex ligt... Zo zijn er meer mensen, en vandaar dat ik voorzichtig ben met zulke dingen.
    Thanks voor de verduidelijking. Word er altijd verdrietig van dat onschuldige kinderen de dupe worden :(

9. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

Jan 2, 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    ik zou echt geen 1 reden kunnen verzinnen waarom hij een slechte papa zou moeten zijn! ik geloof dit dan ook gelijk!1 tegenwoordig willen vaders hun kinderen niet eens meer zien als ze gescheiden zijn!

een man zoals richard noem ik echt een vader! iemand die zijn zoontje mist! Hij doet al jaren zijn best om hem te zien! Dus waarom zou ik zoiets niet moeten geloven!

Mag ik zo brutaal zijn om te vragen of hij wat betaald voor de opvoeding van de kleine joey?

10. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

Jan 2, 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    Moet ik dimmen? hahah zeg me aub niet wat ik moet doen.

Je moet je schoolgeld terug gaan vragen meid, jij oordeelt over hem! je hoeft niet te zeggen wie weet drinkt hij achter het stuur..DAT IS EEN OORDEEL! wat is dat nou weer voor onzin. Niet iedereen is in zo'n raar wereldje opgevoed ;) Dat is voor mij zeker een oordeel over iemand die JIJ NIET KENT

En nu ksssttt uit de topic waar jij niks aan hebt. :D

11. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

Jul 28, 2006
    2,471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Mensen laten we elkaar niet aanvallen in dit topic ;) Maar blijven bij waar het om draait ;)

12. kvptje

kvptje Fanatiek lid

Dec 31, 2006
    1,156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    thnx ik krijg gewoon in brok in me keel van je woorden....

Richard houd elke mnd geld apart op een rekening welke hij voor Joey heeft geopend vanaf het moment dat zijn ex de omgang stopte. Zij wilde nl de bijdrage handje contantje ontvangen. En Richard wilde dit gewoon (zoals het hoort) op haar rekening storten. De rechter weet van de rekening en weet ook de hoogte van het bedrag wat erop staat (wat zijn ex dus in 1x krijgt op het moment dat de omgang hervat wordt)

Rechter heeft bepaald zolang er geen omgang is hij niets verschuldigd is, echter houd Rich elke mnd toch een goede 150 euro apart voor Joey

13. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb een pb gestuurd naar jou en kvptje. Ik trek me hieruit terug, ik wilde meer uitleg voor ik iets/iemand evt. zou steunen en die heb ik gekregen, waarvoor mijn dank! Niet iedereen kan dat begrijpen of begrijpt wat "wie weet" betekend, dat kan, ik ga niet verder in discussie hier.
    Nogmaals sterkte.

14. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb me aangemeld voor de Hyve.

Ik hoop dat de rechtzaak snel tot een goed eind mag komen en Richard Joey snel weer in zijn armen mag sluiten.
    Dat hij hopelijk dit jaar of volgend jaar eindelijk een verjaardagskadootje, sinterklaaskadootje én kerstkadootje voor zijn lieve Joey mag kopen! Ik duim voor jullie!

15. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

Jan 2, 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    ooh ja natuurlijk.. wel lekker geld van hem ontvangen maar hij mag zijn eigen zoon niet zien. weetje ik kan hier echt zoooooo boos om worden! laat ik verder maar stil zijn voordat ik een ban krijg omdat ik aan het schelden ben haha

maar ik vind dit echt niet kunnen!

Wees maar trots op je man. Hij is een papa uit duizende hoor! en ik hoop dat hij snel zijn zoontje weer mag zien en dat hij kennis mag maken met de rest van zijn familie. Want het zijn toch zijn half zusjes

succes lieverd!

16. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

17. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

Jul 28, 2006
    2,471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Mag ik nogmaals verzoeken om niet in de aanval op elkaar te gaan en ontopic te blijven bij waar het hier om draait? Het steunen van deze papa ;)

18. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Als iemand schrijft of zegt "wie weet" Dan is dat geen beoordeling of veroordeling dan geeft dat aan dat je er niet zeker van bent/kunt zijn en dus GEEN oordeel velt tot dat je dat wel kunt zijn/bent.

Kan je mensen wel gaan aanvallen die niet willen steunen omdat ze niet zeker zijn.
    Maar taalkundig klopt wat ze zegt en beweert te zeggen hoor.

En als t waar is wat er met deze papa is gebeurt dan hoop ik dat hij op n bepaalde manier toch ooit zn kind weer kan zien.
    Ik ken ook een papa die door slechte informatie nu zo zit dat hij zijn dochter niet mag zien omdat mama liever een chantage punt heeft. Hij heeft dus idd zn dochtertje niet kunnen erkennen helaas (want hij is een enorm leuke papa...hij heeft een paar jaar bij een vriendin gewoont die al n zoontje had dus als ik t al niet wist aan hoe hij met die van mij om ging dan weet ik t daar al door). En dan sta je als vader in nederland nog steeds enorm zwak tegen over de moeder.
    ERG vage manier van wetten maken hebben ze op dat punt in dit land.
    Papa en mama zijn voor de wet tegenwoordig gelijk...tot papa en mama niet meer bij elkaar horen en t niet 100% zeker is dat papa wel echt papa is....vooral als mama er niet aan mee wil werken om de waarheid boven water te krijgen :(

19. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Zo en nu weer terug naar het verhaal.

20. kvptje

kvptje Fanatiek lid

Dec 31, 2006