Steun deze papa in zijn strijd

Discussie in 'De lounge' gestart door mobielfreak, 28 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Oh ok dat heb ik dan even verkeerd begrepen mobielfreak ;)

Zoals gezegd zal eerst die erkenning er door moeten komen, voor je verder kan gaan wbt een omgangsregeling, dus tot zover heeft hij gewoon geen poot om op te staan, zij heeft ook niets om te eisen wat geld betreft, dus van hem is het alleen maar goed als hij het geld achterwege houd maar is niet verplicht het geld aan haar te geven, dat kan hij beter op een op zijn kinds naam geopende rekening zetten waar hij pas over kan beschikken als hij zeg 18 jaar is (rijbewijs ofzo)

Ik snap dat hij het geld niet handje contantje wil geven maar enkel via haar rekening omdat je dan bewijs hebt, maar aan dat bewijs heb je vooralsnog niets als er niets is vastgelegd. En nogmaals geen enkel rechter zal zeggen dat hij pas hoeft te betalen zolang hij zijn kind niet mag zien, maar zoals ik het begreep mocht hij wel zijn kind zien en dat is niet aan de orde, eerst moet vast komen te staan dat hij de vader is en dan pas zal die omgangsregeling er komen dus mijn tip en daarmee ook mijn steun, schakel een andere advocaat in, want dat hoeft echt niet zoals nu het geval is 2 jaar te duren hoor, geloof me. Op het moment dat bekend is (dmv DNA test) dat hij de vader is, kan zij zeggen wat ze wil maar is het de rechter die bepaald of hij wel of niet het gezag krijgt en met de 2 jr dat jullie nu al bezig zijn, zou het 1e allang al geregeld moeten zijn, en is het 2e binnen 10 wkn geregeld met aandrang van advocaat dmv kort geding.

2. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik heb me ook aangemeld. Ik hoop dat Richard z'n zoontje snel weer mag zien.

Zelf heb ik bij een goede vriend van ons hetzelfde meegemaakt, en hij heeft nu gelukkig na 2 jaar weer contact met z'n dochtertje.

3. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen

Ik zal proberen je vragen te beantwoorden.

Nee Richard heeft destijds Joey niet mogen erkennen van zijn ex
    Ja zij heeft inmiddels voor de rechter toegegeven dat Richard de vader is (er is dus vervangende toestemmingvan de rechter om Joey te erkennen)
    Wij zijn nu ds bezig voor de omgang, echter komt bij zijn ex het ene na het andere verhaal boven water wat wij weer met feiten moeten weerleggen (gelukkig kunnen we dit, maar door deze wijze heeft het allemaal erg lang geduurdt allemaal)
    Zijn ex heeft het nu zover gekregen dat de rechtbank een verzoek heeft ingediend bij de Raad van Kinderbescherming om een onderzoek in te stellen naar haar functioneren als moeder zijnde (of zij daadwerkelijk in het belang van Joey handelt of uit egoïsme)
    Dit onderzoek is als het goed is deze mnd afgerond en de uitslag daarvan wordt dan aan de rechter voorgelegd.
    Op basis van de uitslag van het onderzoek en de bevindingen van Joey's curator zal de rechter hopelijk een dezer dagen een uitspraak gaan doen.

Dus als je als mamma zijnde maar lang genoeg blijft tegenwerken duurt een rechtzaak dus ook erg lang.

En nee, Richard steunen helpt hem niet zijn zoon eerder te zien, maar het doet hem goed dat er zowel bekenden als "vreemde" achter hem staan en geeft hem net dat beetje moed en vertrouwen om door te gaan.

Als je je zoon al bijna 2 jr niet hebt mogen zien, en om het feit dat je voor je zoon vecht je dochters met de dood worden bedreigt.... Ik ken zat mensen die allang hadden opgegeven. Maar hij knokt door!

4. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    goh je bent wel erg positief ;)

wil jij de rechters plaatst in nemen? had ons hoop geld aan advocaat kosten gescheeld

5. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Ik wil alleen maar zeggen dat de ik de situatie waarin jullie je bevinden verschrikkelijk vind!
    Mijn steun hebben jullie! Heel veel sterkte!

6. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Het Nederlands Rechtsysteem: :c:

Ik ken iemand die zijn 2 dochters al 2,5 jaar niet heeft gezien. Zijn jongste dochter heeft hij voor het laatst vlak na de bevalling gezien, dus zij weet niet eens wie haar papa is. Zijn oudste dochter kent hem nog maar amper.

Zijn ex was jaloers omdat hij volgens haar te snel verder ging met zijn leven naar hun breuk. Ze heeft hem, terwijl hij zijn kids niet zag, beschuldigd van seksueel misbruik. Na vele rechtzaken en politierapporten is bewezen dat hij dit NIET heeft gedaan. Zijn ex MOET hem bezoekregeling geven, maar weigert dit. Het enige wat hij kan doen, is haar boetes opleggen. Hij mag 250 euro per dag vragen dat hij zijn kinderen niet ziet. Maar hij heeft ervoor gekozen dit niet te doen omdat dit ten koste gaat van zijn kinderen. Over een paar weken komt er weer een rechtzaak, in de hoop dat zij eindelijk gaat toegeven. Maar hij heeft er een hard hoofd in.

Ik kan me dus heel goed voorstellen hoe vreselijk verdrietig en frustrerend dit voor jullie moet zijn!
    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen, en ik hoop echt dat hij snel zijn zoontje weer mag zien.

Liefs Dayenne

7. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Ik ben altijd positief kvptje ;)

Nee ik wil de rechters plaats niet innemen maar ik ben meerdere malen voor andere in de bres gesprongen (advocaat geregeld,brieven schrijven e.d.) waardoor ik uit ervaring kan zeggen dat als je een goede advocaat hebt je dit binnen die periode geregeld kan hebben al ligt ze nog zo dwars. (ervaring neefje pl.minus 5 mnd geleden toen ze uit elkaar gingen)

hij had zijn kind wel erkend en ook de gezagspapieren ingevuld die zij bewust niet had opgestuurd maar waar hij later toen het uit ging dus pas achter kwam. en mede door druk er op te zetten (oa dmv kort geding) en ondanks haar tegenwerkingen was alles binnen mooie tijd geregeld maar ook alleen maar omdat je een goede advocaat hebt, ik ken genoeg gevallen waarbij de advocaat ook niet echt druk is met een en ander waardoor het dus inderdaad wel langer kan duren.

succes in ieder geval.

8. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    @ alle dames die zo lief zijn geweest om zich aan te melden....

Richard is gisteren thuis gekomen en ik heb hem de hyves laten zien waar dus zowel vrienden als onbekenden zich hebben aangemeld.

En hij... hij was sprakeloos, kon niet geloven dat er zoveel mamma's van zp achter hem stonden. Hij vindt het superlief van ons en zei ook voor het slapen gaan "als er zoveel mensen achter me staan, dan is het dus niet fout dat ik zo voor mijn mannetje knok" pffff tranen bij mij... hehe.. eindelijk heeft ie het door!

Het heeft hem volgens mij idd net dat ene beetje moed gegeven om gewoon door te gaan en niet op te geven! Wat ook mijn doel was van de hyves.

Dus dames bedankt! Ik heb me mannetje weer sinds een lange tijd beetje lekker in zijn vel zien zitten en gewoon zien lachen.

Kan niet meer als jullie bedanken, want het lukt me gewoon niet om onder woorden te brengen wat dit voor me betekent.....

thnx

hele dikke knuf voor jullie allemaal

9. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    @kvptje: meid, wat krijg jij een hoop te verduren (en dan niet alleen privé, maar ook hier op zp !) Ik heb het gevoel dat je elke keer in de verdediging schiet, maar dat moet je helemaal niet doen joh.... Jij alleen weet heel erg goed hoe alles in elkaar zit, en wat anderen ervan denken moeten hun zelf weten, maar ik vind dat ze heel erg hard naar jou en Richard toe reageren.

Ik wens jullie ontzettend veel sterkte en ik hoop dat Richard zijn zoontje snel in de armen kan sluiten !

10. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Lieve kvptje,
    je bent niemand verantwoording of uitleg schuldig hoor. Elke zaak is anders en kan je dus ook niet vergelijken met een ander.
    Ik ben blij dta Richard zoveel steun ervaart en dat dat hem de kracht geeft door te gaan. Ik wens jullie heel veel kracht toe en duim voor een goede afloop.

11. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    wat erg zeg....
    vind het gewoon verschrikkelijk je kind 2 jaar al niet mogen zien.. terwijl je een super papa bent

Als ik dan kijk naar me buurman kinderen zijn nu een jaar uit huis maar ze komen einde van november terug! hij is alcoholist, geen geld, huis is goor en stinkt en is zwaar aggressief daar moeten ze de kinderen weg houden!

en niet bij een vader die er alles voor over hebt!

veel succes en hoop dat hij zijn zoontje snel mag zien!

12. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ja zo gaat het helaas maar al te vaak in Nederland, de omgekeerde wereld, misbruikers mogen hun kinderen houden en onschuldige mensen raken hun kinderen kwijt, criminelen krijgen vaak niet eens een straf, hooguit een werkstraf en mensen die inbrekers hun huis uit slaan (ik geef ze groot gelijk) worden achter slot en grendel gezet.

ik heb geen vertrouwen in het Nederlands recht, mijn man is 2 jaar geleden in zijn keel gestoken met een kapot stuk glas door iemand die drugs had gebruikt, hij had een slagaderlijke bloeding en heeft het op het nippertje gehaald, diegene heeft ondanks 15 getuigen een werkstraf van 100 uur gekregen, ik wordt er nog steeds koud van,

ik wil jullie heel veel sterkte wensen en geloof jullie gelijk als ik lees dat dit onrechtvaardig verloopt, het gebeurd helaas te vaak.

13. mvamberenkeenan

mvamberenkeenan Fanatiek lid

29 mrt 2007
    3.135
    0
    0
    Assistent-aangiftemedewerkster
    Assendelft
    :confused: :confused: :confused: :evil: :evil: :evil:

O M G, dat ga je niet menen, 100 uur maar ?

Te ziek voor woorden gewoon !

14. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ja echt, als je de rechter dat hoort uitspreken breekt er iets in je, inderdaad te ziek voor woorden, gelukkig leeft mijn mannetje nog en verwachten we nu ons 1e kindje ;)

15. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

30 sep 2007
    5.584
    2
    38
    hey hey

nou het is eindelijk gelukt heb me aangemeld en gelijk even een hart onder de riem gestoken misschien ook handig als de moeder van Joey het kan lezen wie weet bedenkt ze zich nog

knuffel nathalie ;)

16. LongingToBe

2 nov 2008
    34
    0
    0
    Barendrecht
    Zoals je weet kvptje: Wij steunen jullie onvoorwaardelijk.

Hij is een super-papa!
    En ik hoop echt dat hij Joey nu snel mag zien.

(ohja.. en nu raden wie ik ben hé)

17. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Hey chickies!

natuurlijk weet ik dat jullie ons onvoorwaardelijk steunen

love u!

18. Sheila82

Sheila82 Niet meer actief

Ik heb me ook lid gemaakt!

19. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Zo makkelijk is het niet. Als een moeder gewoon niet wil dat de vader het kind ziet krijgt ze dat vrijwel altijd voor elkaar. Eventueel met wat verzinsels. En tsja, dan wordt meestal de moeder geloofd en krijgt de vader het kind niet te zien. Of als ze de ouderlijke macht nog niet volledig hebben geregeld. Er zijn zat manieren om ervoor te zorgen dat de vader het kind niet meer ziet....helaas.... ik heb het in mijn eigen omgeving gezien bij een vriend van me. Gelukkig is dat contact na 2 jaar weer hersteld, maar het kan ook heel anders gaan.

20. mobielfreak

mobielfreak Fanatiek lid

28 jul 2006
    2.471
    0
    0
    Thuisblijfmama!
    Schiedam
    Up :D

Deel Deze Pagina