steun gewenst!!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door wendy2010, 13 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    dank jullie allemaal tot nu toe voor de steun

wat betreft de dingen die ze zeggen over roken tijdens de zwangerschap.. alles waar je kan op hebt bij roken tijdens de zwangerschap had mijn broertje terwijl mijn moeder toen niet gerookt heeft en ik had het geen van allen en bij mij heeft ze wel gerookt.. dus dat is wel een beetje dubbel..

maar toch ben ik van mening dat het beter is om te stoppen hoor! en daar maak ik me sterk voor vanaf vandaag!
    en jullie hulp is zeeeeeeeeeeeeeeeer welkom!

2. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    meid gefeliciteerd met je zwangerschap!
    het is erg moeilijk om te stoppen, ook moeilijk om je tips te geven want alleen je wilskracht kan jou helpen...
    ik rook ook maar ben bij beide zwangerschappen direct gestopt en ben pas weer begonnen nadat ze geboren waren en ik geen bv meer gaf... ik vond het ook wel moeilijk maar ik had het oergevoel dat ik gewoon niet mocht roken en ik wilde het ook niet meer... ik at dan vaak een stuk fruit of ging lekker muziek draaien of andere dingen doen en dan zul je zien dat je naar een paar weken geen behoefte meer aan hebt... en als je dan je kindje voor het eerst in je buik voelt bewegen dan ben je ooh zo blij dat je die keuze hebt gemaakt hoor! je kan je kindje ermee schaden en dat wil je natuurlijk niet...
    ik hoop dat je zo sterk mag zijn om er zowiezo tijden je zwangerschap vanaf te blijven!!! gooi alles weg wat maar met roken te maken heeft dus ook je asbakken en alle pakjes of sigaretten die nog ergens liggen zodat je niet in de verleiding kan komen... en als je in de supermarkt bent en je krijgt het gevoel om sigaretten te kopen, koop dan wat lekkers voor jezelf.... maar geen sigartten...

succes meid je kunt het wel!! denk maar aan dat mooie kindje die in jou groeit!!

3. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Ik ben sinds Aug gestopt met roken.
    Heb in die tijd 1 keer op het punt gestaan een peuk te pakken en dat was vorige week maandag, net nadat ik een operatie achter de rug had en te horen kreeg dat wij voorlopig niet aan een 2e mogen denken. Tóch heb ik het niet gedaan!!!

Tijdens de zwangerschap heb ik 1a2 sigaretten per dag gerookt en dat hebben we moeten bekopen; Joey heeft gevoelige longen waardoor hij nu aan 2 soorten pufmedicatie zit. en ik voel me zo ontzettend schuldig......

4. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    jeetje wat erg zeg.. zou me ook erg schuldig voelen..
    ik kan niet begrijpen hoe je dan een sigaret kan roken terwijl er een kindje in je buik groeit die totaal afhankelijk is van wat jij eet en doet...:(

5. ProudMum

Het was stress of roken. VK was op de hoogte van de situatie en die gaf aan dat het dan beter was om af en toe een sigaret te roken dan 24/7 in de stress te zitten.
    Maarja, als je in de toekomst kan kijken he....

6. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    En Truus, je weet helemaal niet of je zoons longproblemen wel door jou gerook komt. Daarbij gedane zaken nemen geen keer dus laat het los hoe moeilijk ook!

7. ProudMum

@ Draak, daar heb je gelijk in!

8. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook gewoon gerookt,wel is waar niet zo heel veel.
    Bij mijn andere 2 zwangerschappen ben ik direct gestopt en zonder enige moeite.
    Nu rook ik helaas weer ben een 4 mnd na mijn bevalling weer begonnen.
    Stress ed is bij mij de hoofdfactor.

9. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Nou meid...YOU GO GIRL... je kan het, tot nu toe gaat het goed!!
    Nu volhouden en veel afleiding zoeken!
    En alsnog gefeliciteerd met het wondertje in je buik!;)

10. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    ahhh wat zijn jullie lief allemaal!
    heb hier veel aan!
    nou de middag is ook bijna om en we zijn lekker naar de stad geweest... hebben een 9mnd dagboek gekocht en een nieuwe pyama... en plaknagels want ik kan niet zonder maar mag nu (neem ik aan) ook niet meer met die acrylzooi aan de gang..

mn man heeft die sigaret alleen in mn mond gedaan omdat het echt niet meer anders kon.. de ruzie liep op, ik kreeg menstr. pijn, maakte me zorgen, reageerde het op de hond af (als dat laatste gebeurd is het hEEL erg!)... en hij is fel anti roken dus als hij dat doet is het wel ECHT erg.. maar goed..

vandaag is een nieuwe kans en het gaat nog steeds goed!
    wel merk ik dat ik net bij de thee meer koekjes en schuimpjes op heb dan ik normaal doe.. maar goed.. het zij dan maar zo..

is het trouwens waar dat je geen speculaas / kaneel mag hebben tijdens de zwangerschap? normaal ben ik gek op specuclaas maar moet nu, met enige tegenzin, andre koekjes nemen omdat die niet zouden mogen... ?

11. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Knap van je poging! poeh, ik heb bij de eerste wel gerookt. (2 per dag) en bij de tweede niet. En stoppen is gewoon k*t, niet makkelijk en heel erg zwaar das waar. Toch was het waard.. om dat te doen bij nummer 2. Het huis was te klein, ik was een arrogant kreng.. maar toch. Ik rook nu wel weer! (das ook al zo raar) haha. Maar goed, das meer voor de gezelligheid.
    @truusdepier, geef jezelf niet de schuld meid!!! echt niet doen!

12. ProudMum

je mag best een speculaasje maar geen hele pakken in 1 keer wegwerken meis!

13. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    @ts: niet om het één of ander, en je bedoeld het vast goed, maar ik erger mij altijd groen en geel aan dit soort onderwerpen in de lounge.
    Er zijn heel veel koppels die alles opzij moeten zetten voor een kindje, en dan jij, die moeite heeft om te stoppen met roken voor je kind, vraagt dan om steun enz enz.
    Ik zou zeggen, google eens op roken en baby, dan zie je de meest verschrikkelijke filmpjes over wat je een baby aandoet als je rookt.
    Als dat geen motivatie is, dan weet ik het ook niet meer.

14. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)

dat is genoeg motivatie om het te willen ja!!!!!
    maar dat wil niet zeggen dat het ook lukt....willen is nog iets anders dan kunnen...

15. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Nee hoor, in dit geval willen=kunnen, maar dat geldt voor iedere verslaving.

16. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    nee zo makkelijk is het dus niet.. !

17. Liesben

Liesben Niet meer actief

Ik ben het eigenlijk wel met Jingels eens.
    En ja, ik weet absoluut wat het is om te stoppen met roken.
    Maar het gaat nu niet om jou, het gaat om je baby.
    Het is dus eigenlijk geen kwestie van hoe moeilijk het voor jou is, maar hoe moeilijk je kindje het heeft als jij rookt. Dat moet je voor ogen proberen te houden! Dat is het allerbelangrijkste.
    Ik begrijp dus ook niet goed dat mensen met een kinderwens niet eerst stoppen met roken. Dan heb je het hele probleem niet.
    Maar daar heb je nu niets aan.
    Succes ermee!

18. Juli2009

Juli2009 Niet meer actief

En..... de middag is al bijna om! Volhouden meid, je kan het!!! Koop inderdaad een zak lollies zodat je vanavond op de bank in ieder geval iets hebt. Sigaretten de deur uit, kom je ook minder snel in de verleiding.

Makkelijker gezegd dan gedaan allemaal natuurlijk, maar probeer maar aan wat er nu allemaal in je buik gebeurt te denken!

PS misschien ook een goed moment om meteen maar af te kicken van je acrylnagels. Lange nagels en een baby zijn geen goede combinatie! :D (denk maar aan luiers verschonen....)

19. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    tja.. aan de ene kant wil ik jullie graag gelijk geven maar toch is het allemaal nog niet zo makkelijk...

maar goed.. vandaag is bij mij toch dat kwartje gevallen en lukt het goed en de eerdste dag is bij mij meestal de ergste.. en de 11e dag ook.. hihi.. maar ik kan het me nog steeds heel goed voor stellen dat de dames die het niet lukt om helemaal te stoppen. ik weet wat ze voelen en dat is niet tof...

gaat goed ja dat klopt.. maar heb ook geen rookzooi meer in huis hoor.. asbak is weg gezet.. sigaretten restant weg gegooid.. was er vancohtend helemaal klaar voor en gaat nog steeds goed..
    mn man heeft de n8 dus als die straks weg is ga ik gewoon op tijd naar bed (mocht ik het er moeilijk mee krijgen..)

acrylnagels hoef ik niet van af te kicken.. heb ze nooit lang.. (alleen met kerst en trouwen e.d.) puur ter versteviging.. heb nl een soort waterallergie en mn handen gaan er van jeuke + rode bultjes die branden (heb creme voor na het douchen enzo dan trekt het redelijk snel weer weg.. )
    maar nagels die scheuren in als ik naar water wijs dus daarom heb ik er acryl ofzo op, om dat te voorkomen. als ik dat niet doe scheuren mijn nagels zo vaak en erg in dat ik continue met ontstoken vingertoppen rond loop...

20. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

ik heb ook gerookt tijdens mijn zwangerschap. Ik denk zo'n 3 per dag. Het eerste wat ik deed toen rené was geboren en de placenta eruit was gekeken hoe hij eruit zag. Hij zag er ondanks het roken goed uit. Dus dat vond ik wel fijn. Maar this natuurlijk niet goed roken. Als het je lukt om te stoppen zou het helemaal super zijn.

Deel Deze Pagina