steun gewenst!!!!

Discussion in 'De lounge' started by wendy2010, Mar 13, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    hihi dat je daar ook meteen naar keek..!

maar na vandaag... ik geloof wel dat ht goed komt... als ik vandaag zo goed doorkom als ik nu doe... dan heb ik er alle vertrouwen in!

zeker met zoveel steun hier!

2. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

Ja. Ik vond het al erg dat het me niet lukte om te stoppen met roken. Maar van 1.5 pakkie naar hooguit 4 siggies per dag was wel een heel verschil. Maar niet goed te praten natuurlijk. Dus vandaar dat ik gelijk de placenta wilde zien om te kijken wat ik had aangericht. Maar hij zag er eigenlijk nog toppie uit. Dus toen maakte ik me ook niet zoveel zorgen meer dat ik zo slecht ben geweest voor mijn kindje.

3. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    gelukkig...

ok stoppen is het beste maar als het niet lukt.. dan is drastisch minderen toch ook al super knap??!

ik krijg het er nu wel een beetje moeilijk mee maar ik ga het wel redden.. enmorgen is mn mannetje er weer! :)

4. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

NEE NIET ROKEN!!!
    Smeer een boterham oid, maar niet roken hoor!

5. hellie

hellie Fanatiek lid

Aug 27, 2009
    1,178
    1
    0
    Noord-Brabant
    Ik wil je heel veel succes wensen met stoppen met roken, het valt niet mee (Ik spreek uit ervaring, rookte ook een pakje per dag ), maar zolang je voor ogen houdt waar je het voor doet is het absoluut te doen. Als je het volhoudt moet je over een week of zo eens boven een asbak gaan hangen... Dan rook je de resterende maanden van je zwangerschap echt niet meer, gadver:D. En hoe erg het stinkt, dat merk je pas als je er zelf vanaf bent.

En ja, drastisch minderen is knap, maar je maakt het jezelf er alleen maar moeilijker mee, want je lichaam blijft dan om nicotine vragen. Als je helemaal stopt, heb je dat probleem na een aantal dagen alvast niet meer...

En ik vind het wel goed dat TS om steun vraagt, als haar dat helpt bij het stoppen met roken is het toch de moeite waard... Ik vind het ook niets te maken hebben met andere koppels die niet of moeilijk zwanger kunnen worden. Natuurlijk is dat verschrikkelijk, maar volgens mij opent TS dit topic omdat ook zij het beste voor haar kindje wil...

6. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)

hihi niet zoveel moeite dat ik me niet in kan houden hoor..

maar de ' moeite ermee hebben ' zoal ik die nu bedoel(de) was eigenlijk van.. "zo.. en nu eenlekker cola'tje met een chipje en een sigje... uhh ohnee.. dat sigje niet meer natuurlijk" met een klein moppertje er achter aan maar tis niet zo dat ik gelijk om sigaretten ga hoor! (en heb niks in huis)

hihi ..en heb nog een pannenkoekje of 2 in huis... ;)

7. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    de vk hier zei het laatst nog tegen een zwangere kennis van me.. die probeerde ook steeds te stoppen met roken maar had plotseling ook een groot verlies te verwerken en stond stijf van de stress... vk zei dat ze een sigje moest pakken op zo'n moment.. wel zo min mogelijk.. maar de stress was volgende vk slechter dan dat sigje waar ze zo naar verlangde..

gelukkig kan ik mn stress (als ik die zou hebben) ook goed weg eten dus heb daar niet perse een sigje voor nodig (nu ik aan het stoppen ben) en het eten wat ik dan pak is vaak ook nog redelijk gezond; cherry tomaatjes of wortels ofzo.. (of een marshmellow reepje., hihi. das dan weer minder.. )

ik heb dit topic idd gestart om steun te krijgen en ik wist ook wel dat de kans er was dat er iemand zou zijn die het niet zou kunnen begrijpen maar dat interesseerde me niet.. ik weet waar ik steun aan heb en dat zijn de meeste reactie's idd wel geweest tot nu toe..

snap het van die persoon misschien ook zelfs wel.. die heeft nooit gerookt of is makkelijk gestopt dus die begrijpt mij/ons niet.. ' dan pak je het toch gewoon niet' ...
    vind die gene echt wel tof omdat die nooit is gaan roken of er makkelijker mee kon stoppen, zou willen dat ik dat kon zeggen, maar dat is nou eenmaal niet zo.. heb er heus wel spijt van dat ik ooit begonnen ben maar goed, dat kan ik niet terug draaien..

ik denk ook dat de mensen niet begrijpen waarom wij zoveel moeite hebben (gehad) met stoppen hier ook beter niet kunnen reageren want dat roept alleen maar frustratie's op .. bij hen en bij de stoppers/gestopten..... en wil hier geen ruzie.. dat levert stress op...

8. hardloper

hardloper Niet meer actief

hallo, niets aantrekken van negatieve reacties hoor, vind het hartstikke knap dat je er voor gaat. nu aan de koffie met wortel?:)

9. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    dank je ;)

nee koffie lust ik niet... dus dan maar thee met een koekje extra
    vanochtend wel weer even wennen maar het gaat nog..,.

10. steenbokje

steenbokje Niet meer actief

Wil je even heel veel succes wensen met het stoppen, en natuurlijk gefeli met de kleine in je buik!

Ik hoop dat je het doorzettingsvermogen vindt om van de peuken af te blijven...

Zelf ben ik er nu ong. 10 weken vanaf na 15 jaar roken (met 1 pauze van 10 maanden)
    Heb 3 dagen zitten shaken van het afkicken (pakje per dag) maar het was het me zeker waard!!

- veel meer lucht
    - schonere handen, adem, kleren!
    - schoner huis!!!
    - meer energie
    - gezonder gevoel
    - veel meer tijd over hahaha :p

succes!!

enne, veel kauwgom, liefst 5 tegelijk in je mond proppen tot je spierpijn krijgt in je kaken :p

11. Female

Female Niet meer actief

Heb je nu gister helemaal volgehouden?!
    SUPER goed van je zeg!
    Op naar dag 2, vandaag lukt jou ook!! :)

12. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    ja die voordelen ken ik ook! (ben al eens eerder gestopt..)
    en nog 1 : je eten gaat veel lekkerder smaken! dat was mijn ervaring toen wel tenminste. (vond de mac trouwens niet meer lekker toen)

ik heb er gelukkig niet zo veel moeite mee. heb ook niet echt vervangers nodig merk ik... denk gewoon even aan de kleine friemel in mijn buik en dan zakt het wel weer als ik zin heb in een ***

na het eten is wel beetje moeilijker maar ook nog goed te overleven.
    nee ik kan best wel trots zeggen dat ik er weinig moeite mee heb.
    (gelukkig!!!! )
    had juist verwacht er veeeeeel moeite mee te krijgen.

(ligt toch aan de steun hier denk;))

13. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Dit werkte bij mij ook heel goed tijdens de zwangerschap. Heel soms kreeg ik zo'n zin in een sigaret, maar dan dacht ik idd aan die kleine in mijn buik en dan was de zin ook echt wel weg.

14. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
  15. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

Apr 6, 2007
    1,797
    1
    38
    you go girl! volhouden he!!!!! ik weet het is moeilijk, ik ben bij mijn eerste ook meteen gestopt met roken en wil dat natuurlijk ook bij de tweede, als die mag komen, maar ik weet wel dat ik het hartstikke zwaar ga krijgen.
    waar ik me dan wel weer aan erger is dat berichtje op dit topic dat jeje niet aan moet stellen als roker tov van mensen die er jaren over doen om zwanger te raken bla bla bla.
    sorry hoor maar daar wordt toch niet naar gevraagd, we zijn hier toch om mekaar te steunen, en als het je niet aanstaat dan kijk of lees je toch niet! ja sorry hoor maar kan er echt pissed om worden!
    nou meid ook vandaag ga je gewoon weer volhouden, je kunt het!!!!!!!
    dikke x

16. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)

jaaaa die maakt het helemaal de moeite waard!

17. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)

dank je.. heb natuurlijk al heel veel van zulke dingen gelezen, alleen ik probeer me van zulke dingen niet al te veel aan te trekken want mijn huisarts en VK zeiden dat ik het roken niet de oorzaak kan zijn geweest van de MK .. onder geen mogelijkheid (wisten niet dat ik eigenlijk al gestopt was inmiddels..)

en toen mijn broertje geboren was: vroeggeboorte, te licht, en astmatische bronchitus.. terwijl mijn moeder toen niet rookte..
    en ik had nergens last van en bij mijn heeft ze wel de hele zwangerschap gerookt

(wil dus NIET zeggen dat ik denk dat roken beter is !!!!!!!!!!!!)

18. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    is ook niet leuk nee, die begrijpen het niet. maar goed, die mogen blij zijn want die hebben er dus ook geen last van zelf...

ja vandaag gaat het ook weer helemaal goed komen! dat moet gewoon!

19. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    nee dat snap ik maar als je zoiets leest en je weet dat er mogelijkheid is tot zoiets dan wil je het ook wel laten lijkt me! goed van je dat je nog steeds niet rookt.. volhouden zou ik zeggen!! het is moeilijker wanneer je je af en toe nog eens een sigaret gunt... je kan beter helemaal stoppen en volhouden tot zowiezo na je bevalling en de bv periode als je dat van plan bent...! succes

20. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

Jan 25, 2010
    4,155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    plan is natuurlijk om er daarna ook vanaf te blijven! :)

Share This Page