Ik las ergens iets wat mij destijds met stoppen heel erg is bijgebleven.. "rook in het gezicht blazen van een baby doe je toch ook niet?" Stel je het gezicht van je baby nichtje/neefje/kindje voor en dat je 3 minuten lang sigarettenrook in zijn/haar gezicht blaast! Hoe zou hij/zij kijken/reageren?! Met dat beeld voor ogen had ik het veel makkelijker om er vanaf te blijven.
Hetzelfde met drank, niet dat ik moeite had om daar af te blijven, maar anderen zeiden dat ik best een glaasje mocht drinken. Tja het zal best goed gaan, maar geef eens een kind van 2 een glas wijn, dan staat ook iedereen op zijn kop, want dat kan niet.. Waarom als zwangere vrouw dan wel drinken.
Ten eerste van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en ten tweede super dat je gestopt bent met roken !! ik weet zelf hoe moeilijk het is om te stoppen want ik ben afgelopen maandag gestopt ( mijn laatste sigaret gerookt om 21:30 ) en het is moeilijk maar dat is persoonlijk, maar eigelijk als ik heel eerlijk ben had ik het moeilijker verwacht maar goed nu alleen nog volhouden. voor jou misschien iets makkelijker omdat je zwanger bent.. ik had mezelf altijd belooft dat ik zou stoppen met roken als ik zwanger zou zijn..op het moment dat ik zwanger raakte heb ik die belofte aan mijzelf verbroken ben misschien halver wege mijn zwangerschap 3 a 4 weken gestopt geweest, ook pogingen gedaan om te minderen maar dat werkte voor geen meter..dus heb ik gewoon door gerookt tijdens mijn zwangerschap en mijn dochter is met 34 weken en 5 dagen geboren de artsen hebben niet tegen mij gezegt dat het door het roken kwam want ze zeiden geen oorzaak te hebben gevonden en de placenta zag er goed uit en mijn dochter deed het ook meteen goed na de geboorte.. nu ben ik dan gestopt met de reden omdat ik ( wij ) graag een tweede willen maar voor mijzelf moet ik minimaal 2 maanden zijn gestopt met roken voordat we er voor gaan..omdat ik dan 100 % zeker weet dat mocht de tweede ook te vroeg komen ( 35 % meer kans ) dat het in ieder geval niet aan mij ligt. Dus heel veel succes met stoppen want ik gun je geen vroeggeboorte..net als ik want de twee weken dat onze dochter in het ziekenhuis lag en ik de dag erna naar huis mocht waren echt verschrikkelijk!! Liefs Starry
Succes met stoppen! Ik ben per direct gestopt met roken toen ik zwanger was. Ik dacht direct aan de gezondheid van ons ongeboren kindje en dat was belangrijker dan zo'n vieze stink sigaret!
Met de zwangerschap van mijn jongste zoon heb ik ook gerookt. Heb werkelijk geprobeert om te stoppen maar de omstandigheden werkten nou niet echt mee om eerlijk te zijn. En ik stond stijf van de stres enzo. Toen zij mijn gynocoloog dat het beter is een paar te roken dan verschrikkelijk stress te hebben. Goed, niet roken is altijd beter. Maar ik moet zeggen dat toen ik me er niet zo schuldig over voelde ik A. en minder rookte en B. veel minder stress had. Maar jij in elk geval sucses gewenst. Liefs Janna
ja en de kleur van de letters maakt het ook niet makkelijk maar de tekst selecteren maakt veel verschil! maar dat is echt schrikken geweest voor je zeg! gelukkig is het allemaalgoed gekomen! knap dat je ook gestopt bent! en al bijna een week!!! heb je nog hulpmiddelen gebruikt?? ik heb woensdag mijn eerste test gedaan, op mijn NOD. ik voelde me al wel zwanger maar toch een test.. de test was ultra licht.. maar er stond wel iets.. ik ging er zo goed als zeker van uit dat het raak was. vrijdag een cbdigi gedaan en toen was het zeker... dat moment direct een poging gedaan om te stoppen, maar niet gelukt.. had na een paar uur grote problemen en daardoor ruzie met mijn man.. dag later nieuwe poging.. gisteren dus.. en dat is tot nu toe aan het lukken.. heb mijn laatste sig op vrijdagavond rond 23.00 uur op...
tja.. alcohol... ik kan er echt wel vanaf blijven maar mn schoonmoeder is morgen jarig.. dus morgen feestje en zaterdag eten met hun.. die zijn gewend dat ik dan altijd een baileys drink.. dan wil ik nu dus echt niet.. maar als ik dat zeg, weten ze geiljk hoe laat het is... heb net mn man verteld dat ik het liefste zijn ouders alvast op de hoogte breng morgen, zodat ze het snappen.
Je kunt ook zeggen dat je stopt met roken, omdat je zwanger probéért te raken. Je vrienden kun je vragen of ze bij jullie thuis niet meer willen roken binnen (en natuurlijk zelf ook niet doen), omdat je dat moeilijk vindt. Ondertussen is trouwens ook meeroken erg slecht als je zwanger bent, dus misschien is dat een motivatie erbij?
Nou en? Dan weten ze het maar. Dat is toch minder erg dan de mogelijke schade die je kindje op kan lopen?
Concentreer je eens op wanneer je NIET gerookt hebt! Dus niet je steeds schuldig voelen dat je wél gerookt hebt, maar denk: Ik heb gisteren de hele ochtend en avond NIET gerookt! Ik ben trots op mijzelf! Dat werkte bij mij ten minste. Ik ben 5 jaar geleden gestopt. In één keer.
je heb heeeeelemaal gelijk! ja ok. ik heb gerookt... 3 hijsjes, geen heel sigaret... (had die ochtend KNALLENDE ruzie gehad met manlief) maar goed.. ik ga weer vrolijk verder met niet roken.. ben deze hele week niet bij rokers in de buurt en heb gisterenavond ook besloten dat er niet meer in huis gerookt mag worden.. jammer dan hoor.. (maar geloof niet dat mensen er moeilijk over zullen doen) die beste vrienden.., eigenlijk wilde ik het heel graag vertellen maar dacht dat manlief dat niet zo willen.. maar die wilde het ook! dus gisteren verteld en ze waren super blij!!!! en ze hebben beloofd dat ze me voortaan zullen steunen., ze rokenzoiezo niet meer als ze hier zijn en als we elkaar ergens anders zien gaan ze me ook steunen. (iig niet bij mij in de buurt ofzo.. vriendin zal wel niet van mijn zijde te slaan zijn maar die kan dat heel goed zonder te roken.. )
Kijk! Wat mooi! Enneuh, drie hijsjes vind ik heel knap hoor! Je moet alleen proberen geen excuses te verzinnen, om het goed te praten. Dus niet van: Ik had even stress, dus ik had het nodig. Gewoon tegen jezelf zeggen: Ja, dat was gewoon stom/fout. En nu doe ik het niet meer. Want ik kan gewoon stoppen! Kijk maar eens hoe lang je al NIET gerookt hebt! Meid, ik ben trots op je hoor!
Heel goed dat je zo sterk gewoon weer door gaat! En wat reageren je vrienden goed! Wees trots op jezelf, enne... je kunt het!
Ik ben ook gestopt met roken, nu zo'n 1 1/2 jaar geleden, dus ik weet hoe moeilijk het begin is. Probeer vol te houden, de eerste dagen zijn het moeilijkst. Ik dacht 24 uur per dag aan roken, droomde er 's nachts over, zag op straat allemaal half opgerookte sigaretten liggen... Na ongeveer een week dacht ik er al minder aan, en hoe langer je niet meer rookt, hoe makkelijker het wordt. Het was bij mij ook meer een gewoonte dat ik rookte, en daar heb ik andere gewoontes voor gevonden: ipv roken na het eten, een toetje. ipv roken tijdens verveling, schoonmaken. Wat bij mij ook heel erg geholpen heeft is dat ik juist tegen iedereen heb verteld dat ik gestopt was met roken. En dat iedereen mij zo steunde, en dat ze me vertelden dat ze zo trots op me waren dat ik niet meer rookte. En daarbij rookte mijn vriend niet, en wie ben ik om zijn ongeboren kindje te vergiftigen.. Heel veel succes met het stoppen met roken! Denk er maar aan dat je het niet alleen voor jezelf doet, maar zeker ook voor je kindje!
ja ik doe het juist en vooral voor t kindje! en daarna pas voor mezelf... laat ik het zo zeggen.. als ik niet zwanger zou zijn zo ik nog wel een poosje doorgerookt hebben... ben al eens eerder gestopt en weet dat het verderop steeds makkelijk wordt .. en eigenlijk heb ik er niet eens zo heel veel moeite mee..
ik heb zovaak geprobeert te stoppen met roken elke keer lukte het niet.. toen ik 3 weken geleden erachter kwam dat ik zwanger was heb ik geen sigaret meer aan geraakt voelde me al verschrikkelijk schuldig dat ik 2 weken van zijn leventje heb zitten paffen.. ik zeg het eerlijk ik mis het verschrikkelijk maar weet waar ik het voor doe.. heb nooit gedacht dat ik zomaar kon stoppen de eerste paar dagen zijn verschrikkelijk moeilijk dan denk je af en toe oh even een sigaretje roken, oh nee ben zwanger doe maar niet heheh nu is het al een stuk makkelijker allemaal. Heb af en toe nog wel trek maar niet zo erg meer als in het begin.. mijn man rookt nog wel hij is wel verbanne naar de keuken vind hij helemaal niet erg.. xxx nukie