steun gewenst!!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door wendy2010, 13 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    verslaafd spelletje spelen
    ik weet het klinkt dom maar merk bij mezelf dat ik veel minder rook als ik een spel speel

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ohja van harte gefeliciteerd met je zwangerschap

3. dropfruit

dropfruit Bekend lid

4 mrt 2009
    591
    0
    0
    Student
    in een huis
    gefeliciteerd!

ik rook ook, toen ik erachter kwam dat ik zwanger was ben ik de volgende dag gestopt en de hele zwangerschap niet gerookt.
    1 dag ne de bevalling heb ik weer een opgestoken, dus idd ook een roker....

mijn tips:

-eten tot je er bij neer valt
    - denk aan een baby waarbij je rook in t gezicht blaast
    - veel lollys eten
    - spelletjes doen, (zolang je je handen maar niet vrij hebt;))
    - mensen die roken ff een week of twee proberen te vermijden
    - veeeeeel drinken als vervanging, ik nam vaak gewoon een glas water als ik zin in een sigaret kreeg.

dat was t wel..
    succes!

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    #84 SushiLover123, 20 mrt 2010
    Laatst bewerkt: 20 mrt 2010
    Voor een ander (waar je van houdt) stoppen is volgens mij makkelijker. Ik ben gestopt voor mijn man (toen nog mijn vriend). Hij heeft me nooit gevraagd om te stoppen, maar ik weet dat hij het smerig vond. Dus toen ik stopte dacht ik steeds aan hoe blij hij daar van werd.

Mijn tips, trouwens:
    - Zorg dat je geen sigaretten in huis hebt. Voor het geval je je niet kunt bedwingen, dan KUN je gewoon geen sigaret pakken.
    - NIET meer eten of snoepen dan je al deed (tenzij je het niet erg vindt om naast je zwangerschapskilo's nog tien extra kilo aan te komen, die er aan blijven zitten).
    - Als je de drang naar roken wil vervangen door iets, probeer het dan te doen met een leuke activiteit. Ik ging steeds een kusje halen bij mijn man, die die eerste week de hele week bij mij was. :D
    - Vermijd situaties waar gerookt wordt NIET. Bij mij kwamen iedere donderdag drie vrienden over de vloer, waarvan er twee best veel rookten. Ik ging daar gewoon mee aan tafel zitten. Is wel even doorbijten in het begin, maar als je er op kunt vertrouwen dat ze je steunen en je NIET een sigaret aanbieden, of zelfs niet geven als je er om vraagt, dan wordt je er alleen maar sterker van. Rokers vermijden is het uitstellen van een moeilijk moment.

Bovenstaande dingen hebben mij in ieder geval geholpen! Ik heb tien jaar gerookt en ben van de ene op de andere dag gestopt.

5. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Die pleisters mag je absoluut niet gebruiken.
    Ik ben gestopt toen ik wist dat ik zwanger was. In eerste instatie zorgen dat je geen sigaretten in huis hebt want anders pak je heel snel eentje.
    Ik heb er geen elnkele moeite mee gehad gelukkig en ik rookte veel zo'n pakje er dag!
    Het is echt wilskracht! denk aan je baby elke keer als je er een op wil steken.
    Heel veel succes geloof er ook in dat je het kan!

6. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Ooh herkenbaar. Ik ben dus iemand die er alles aan doet om zwanger te worden. Denk aan een maagband, sporten stoppen met roken. Alleen dat laatste... Iedere keer stop ik en dan komt de stress weer. Mijn record is 10 maanden. Nu ben ik inmiddels wel weer begonnen, maar minder dan eerst. Volgende week ga ik op Zumba en dan hak ik ook weer radicaal de knoop door. 1 pakje sigaretten gaat dan in een pot op de koelkast en de fruitschaal weer vol met mandarijnen. 1 mandarijn voor 1 sigaret haha. Zodra ik behoefte krijg ga ik aan het fruit en water.

Ik weet hoe moeilijk het is. Hetzelfde als met afvallen! Levenslang. Mijn moeder is nu 3 jaar gestopt, maar nog heeft ze soms behoefte aan een sigaret.

Heel veel sterkte!!

Liefs,

Sam

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wendy, hoe gaat het nu?

8. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    toch nog niet zo goed als ik gehoopt had..

kan er redelijk vanaf blijven voor mijn doen maar heb sinds ik gestopt ben wel nog enkele hijsjes genomen. (in totaal minder dan twee sigaretten maar dus wel nog te veel eigenlijk) :(:x

maar wil vanaf vandaag echt helemaal stoppen. heb tegen de mensen in mijn indirecte omgeving gezegd dat ik 1 maart opnieuw ben gestopt, vlak na de mikraam..dus die verwachten waarschijnijk niet dat het vanwege een nieuwe zwangerschap is. :)
    mijn ouders denken dat ik nog gewoon rook en die zie ik vanmiddag denk ik heel even (als ik naar de tandarts ga) en dan zorg ik dat ik pas na mijn tandarts bezoek daar kom en kan ik zeggen dat ik vanwege de behandeling niet mag roken een paar uur... daarna zie ik ze pas 10 april weer en dan hebben we net de echo gehad en als die goed is dan vertellen we het ze die dag.. dus dan mogen ze weten dat ik gestopt ben.. ;)

mijn schoonouders denken dat ik al lang geleden ben gestop met roken, daar rook ik nooit. dus dat is geen probleem (en die weten ook al dat ik weer zwanger ben trouwens.. ) :)
    mijn man weet van het enkele hijsje maar die ga ik niet vertellen dat ik vanaf vandaag echt ga stoppen. dat vind ik zelf makkelijker, omdat hij heel vaak vraagt of het goed gaat als ik het hem wel vertel en dan herinnert hij mij er juist aan... :$

straks ga ik naar de winkel om gezonde vervangers te halen. eigenlijk zie ik er vandaag erg tegenop omdat ik hoop bij de tandarts terecht te kunnen en daardoor ga ik meestal juist extra veel roken maar nu neem ik me voor dat dus niet te doen en daarna extra trots op mezelf te zijn als ik zelfs DAN niet rook; dan kan ik de hele wereld aan! (ben nogal bang voor de tandarts) :(

heb in de bijsluiter van de nico pleisters gekeken en daar staat dat je ze alleen mag gebruiken in overleg met de arts.. dat hb ik gedaan en hij zei dat als ik het zonder een pleister niet zou redden om te stoppen dat ik ze wel mag gebruiken. 'als ik eenmaal door de eerste 3 a 4 dagen heen ben kan ik het makkelijk zonder (vorige keer iig wel) dus ik ga het eerst zonderpleister proberen en in het uiterste geval een pleister plakken. :x

dus: VANDAAG IS DE GROTE DAG, DAT IK GEEN ENKEL SIGARET MEER AANRAKEN MAG! :);):D:)

ik wil het ! :)
    ik kan het ! :D
    ik doe het ! :p

because: i love my beebje!

9. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hoop voor je dat het lukt ... gewoon alle tips volgen die heer neergezet zijn dan heb je het zo druk met alle tips verwerken dat je aan het einde van de dag ineens beseft dat je nog niets hebt gerookt ;)

Ikzelf ben echt heel erg tegen roken tijdens de zwangerschap en snap ook niet dat mensen dit kunnen doen en vind het onverantwoord maar ga hier verder neit op in want daar heb je niets aan ;)

In ieder geval veel succes ..

10. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    dank je.. snap je mening wel, en natuurlijk weet ik ook dat je gelijk hebt, maar daar heb ik nu idd niets aan.

ik ga er keihard voor werken!
    nou tandarts zit er niet in want mag nog geen verdoving ivm prille zwangerschap.. (mag pas na 13 wkn) dus daar heb ik vandaag geen last van.. (zonder verdoving durf ik ECHT NIET)

11. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ik wilde gewoon ff melden dat ik vandaag 2 weken ben gestopt !! Geen sigaret meer aangeraakt :) en dat voor iemand die een heel pakje per dag rookte..heb er zelf geen moeite mee dat anderen nog roken zoals mijn man, sta er gewoon naast en heb er geen moeite mee dus ben TROTS op mezelf.

Wendy2010 nogmaals heel veel succes met het NIET roken.

12. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Dan mag je idd wel trots zijn en jezelf een flinke schouderklop geven!!

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Goed zo, Starry!

14. leeuw86

leeuw86 Fanatiek lid

10 nov 2009
    4.523
    0
    0
    super starry, volhouden!

15. wendy2010

wendy2010 Fanatiek lid

25 jan 2010
    4.155
    0
    0
    fulltime mama
    Goes (ZE)
    Super!!! *schouderklopje*

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    He wat super dat je stopt met roken en knap dat je het volhoudt!!

Ik ben het eens met mensen die zeggen dat sommige mensen ALLES opzij zetten om maar een kindje te kunnen krijgen en dat sommige mensen dus doodleuk doorroken tijdens de zwangerschap.
    Kan ik ook erg kwaad om worden.

Dus voor jou: respect!!

17. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik ben ook eerlijk ik vind 1 a 2 sigaretten niet zo erg (rook zelf niet ) maar goed het is wel verschil of je nou 15 of meer sigaretten per dag rookt of uiteindelijk nog maar 1 of 2 dat vind ik al knap dus ja

18. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik was voor mijn zwangerschap ook iemand die wel van een sigaretje hield... niet elke dag en meestal alleen als het gezellig werd met vrienden..
    Ik vond een sigaret ook echt lekker op die momenten!!
    MAARRRR...op het moment dat ik een posi test in handen had, was het OVER!!!

Geen moment dulde ik een sigaret in mijn buurt.
    Waarom?
    Omdat mijn kindje in mijn buik groeit en totaal afhankelijk was van haar mama!!! En je gunt je kindje het beste.
    Als dat geen motivatie is????!!!
    Sorry hoor.....

Ik heb nu ook zwangere vriendinnen die nog roken.
    VRESELIJK!

Het is WEL een kwestie van willen.
    Als ik nu zou voorspellen: "je stopt nu met roken, als je dat niet doet krijg je een miskraam".
    Wedden dat stoppen ineens niet meer zo moeilijk is?
    Dus ja...

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik denk het niet, hoor. Anders zouden die vriendinnen van jou toch ook al lang gestopt zijn? Je stelling klopt ook niet. ROken verhoogt de kans misschien, maar het is niet zeker. Trouwens, de gevolgen van roken tijdens de zwangerschap zijn pas veel later te merken. Je kindje heeft aanzienlijk meer kans op allergieën bijvoorbeeld.
    Dito met alcohol, alleen is dat minder makkelijk meetbaar. Het is slecht voor de ontwikkeling van de hersenen. Kun je nog wel een 'normaal' kindje krijgen, maar het had dan veel gezonder en slimmer kunnen zijn als je niet had gerookt/gedronken.

20. 078mama

078mama Niet meer actief

Ik ben echt al jaren een roker maar kan me echt niet voorstellen dat je bewust rookt tijdens je zwangerschap. Het is nu niet meer ik maar wij en je moet toch echt andere prioriteiten hebben in je zwangerschap. Ik word echt een beetje verdrietig van alle berichten hier. Sorry dat ik het zeg maar wat doe je je kind aan? Verhoogde kans op allergieën, slecht voor de ontwikkeling van de hersenen, kans op vroeggeboorte en een laag geboortegewicht. Dit zijn allemaal dingen die niet hoeven te gebeuren als je rookt maar wat wel tot de mogelijkheden horen. Dan doe je dat toch niet?? Dat je zelf met je gezondheid speelt is nog tot daar aan toe maar met dat van je kind...Bizar! En dan later spijt hebben als blijkt dat jij wel 1 van die dingen bij je kind hebt aangedaan. Heel erg vind ik dat. maar oke, ieder zijn keuzes.

Deel Deze Pagina