Mijn kleine man heeft tot nu toe bij mij geslapen. Nu moet hij echt naar zijn eigen bed ..... ppffff. Hij huilt aan een stuk door .... wie kan me raad geven? Of moet ik hem gewoon laten liggen....volhouden. Ik vraag me af of er goed aan doe. Nu staat ie in zijn bed en kijkt me aan. Vanwegen de veiligheid probeer ik hem te laten wennen. Ik weet het even niet meer.....hij huilt al een uur ....eigenlijk is het nu meer boos zijn dan huilen. Wie kan me raad geven ?
Ik zou bij hem blijven totdat hij slaapt. Gewoon naast zijn ledikantje gaan zitten, zijn handje vasthouden, maar hem niet aankijken! En dat steeds verder uitbreiden. Als bovenstaande goed gaat, dan ga je de volgende keer naast hem zitten zonder zijn handje vast te houden. Als dat weer goed gaat steeds verder bij hem weg gaan zitten. Je hebt er werk van, maar laten we eerlijk zijn, je hebt zelf deze situatie gecreeerd. Veel sterkte! Weet hoe moeilijk dit is.
yep, dat gaat even duren. Sterkte meis. Maar, goeie tip. Eerst dichtbij en vasthouden. Met lichtje aan even wat voorlezen. Na een week steeds afbouwen, totdat je even bij de deur gaat zitten..... en de week erna zachtjes verdwijnt. Het moet voor het kleintje een veilig plekje worden he. .
Ik heb geen ervaring, omdat wij onze kinderen meteen vanaf het begin op hun eigen kamer lieten slapen, maar ik zou maar proberen door te zetten... Maar tegenwoordig zijn er zoveel mensen die hun kids eerst bij hen op de kamer laten slapen, misschien hebben die wel tips.
zoals ze al gezegdt hebben eerst dicht bij het bedje en elke paar dagen een beetje verder gaan zitten, wat ook helpt is een vast ritueel inbouwen voor het slapen gaan, dus bv tandjes poetsen, verhaaltje voorlezen, het lichtje nog 10 minuutjes aan en dan slapen. deed dit zo altijd bij mijn oudste en dat werkte perfect bij hun. je gaat wel enkele weekjes geduld moeten hebben hoor
veel geduld een enorme dosis doorzettingsvermogen en flinke oordoppen... dan moet het lukken... Hij moet er aan wennen dat is logisch en zal je flink gaan uittesten.. dat is ook de leeftijd.. als jij toegeeft als hij gaat huilen/krijsen dan heeft hij je zo in zijn broekzak en zal hij dat ook bij andere dingen gaan doen... en vertrouw me.. dat wil je echt niet.. Tis echt moeilijk hoor om dit te doorbreken, maar over een paar dagen misschein weken.. gaat ie vvrolijk naar bed en ben jij super trots op je ventje en jezelf...en is iedereen happy.. ECHT WAAR.. IK KAN HET WETEN! en idd steeds een stukje verder afstand nemen zoals al genoemd is is een hele goede methode.. niet aan kijken...maar wel bij m blijven..kost een paar avonden, maar je wint uiteindelijk wel... SUCCES
bedankt Enorme heftige periode .... Ik ben zelfs thuis gebleven vandaag omdat ie maar twee uur heeft geslapen. Ik heb dus het slaap te kort voor een lange tijd. Ik zal jullie op de hoogte houden