Nu al paar x per dag harde buiken...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Miertje84, 26 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    Hou dames,

Ik ben 15.1wk zwanger. Verplicht 2 weken thuis ivm buikpijn. 1 week gehad en aankomende week nog.

Regelmatig toch al wel harde buiken, ondanks het weinig doen. Vanmiddag bijv al toen ik opstond om wat uit de koelkast te pakken. Vanochtend alleen een uurtje op een kinderverjaardag geweest en verder niks.

Is hier iets aan te doen? Tips?

Klein stukje geschiedenis, bij mijn zoontje mocht ik vanaf 27wk niet meer werken ivm harde buiken die laten over gingen in weeën. Aan de remmers gelegen met 31 wk. Daarom is de vk nu nog strenger qua rust nemen.

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ooo herkenbaar :(
    Hier sinds gister ook.
    Heb je al urine in laten leveren? Cervix lengte misschien nog op laten meten?

3. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik had deze zwangerschap ook al erg vroeg veel harde buiken en heb ook een voorgeschiedenis met vroegtijdige weeën. Via de gynaecoloog heb ik toen extra progesteron voorgeschreven gekregen (in dit geval utrogestanbolletjes, maar prolutoninjectie kan ook) en dat helpt enorm!
    Misschien iets om te bespreken met je vk en/of huisarts.

4. Miekiej88

Miekiej88 Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.262
    0
    36
    Gelderland
    Hier ook vanaf 12wkn harde buiken en vanaf 16wkn heel veel en vaak. Controles van baarmoederhalslengte gehad maar gelukkig tot nog toe geen invloed gehad. Ben ook halve dagen gaan werken.
    Helaas zijn ze nu 5 weken later nog steeds met dagen flink en meerdere keren per uur aanwezig. Volgens mijn vk heb ik gewoon een gevoelige baarmoeder. Het blijft vervelend en ook wel beangstigend met momenten maar moet het er maar mee doen.

Neem echt je rust!

5. stelpie

stelpie Actief lid

22 jun 2013
    277
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben 16wk en heb ook last van harde buiken. Ik ga met de 20ek echo vragen of ze de cervix lengte willen opmeten. Dochter kwam 5 wk te vroeg en achteraf gezien had ik ook toen heel vroeg harde buiken (ik wist alleen niet dat dat het was, bij de bevalling zeiden ze dat ik er zichtbaar en voelbaar last van had, maar ik dacht dat het er gewoon bij hoorde) verder geen tips: ik lees even mee!

6. boompje

boompje Actief lid

14 feb 2013
    204
    0
    0
    NULL
    NULL
    goh als hier eens de gouden tip voor was :)
    Ik heb ook met 20 weken al harde buiken, constant dag in dag uit.
    Doet niets op de cervix, alles potdicht, totale rust gehad weken lang vanwege blessure maar haalt allemaal niets uit. Hoef mijn kont maar te keren en hoppa. Heel erg vervelend, maar als alles is gecheckt geen zorgen meer om maken dat helpt niet mee. Het is niet anders, zolang kindje blijft zitten vond ik alles goed. Nu 38 weken en geen tekenen dus het zegt niet perse iets over vroeg bevallen ; )
    sterkte allemaal want leuk is anders

Waar ik ondertussen achter ben bij mijzelf is dat houding veel verschil maakt en ademhaling. Rechte stoel of op wc naar achter chillen en dan buik ademhaling zodat de spanning van buik komt. Ook ontspannende dingen gaan doen helpt, zoals fietsen. Klinkt tegenstrijdig want af en toe dan nog steeds harde buik wat niet fijn is maar ertegen over staat dat het me helpt mijn gedachten eraf te houden en is het daarna extra fijn. Dit werkt niet uren door maar het is toch iets. Misschien zwemmen nog een idee?

7. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Hoe gaat het vandaag met je?

8. Miertje84

Miertje84 Bekend lid

6 nov 2011
    776
    1
    16
    Utrecht
    Vandaag ook weer een aantal harde buiken gehad... Vanochtend een begrafenis gehad, middag op bed gelegen en vanavond bbq waar we 2uurtjes zijn gebleven. Helemaal niet super veel toch? 😔

Hoe gaat het met jou?

Deel Deze Pagina