Gisteren was een dag anders dan anders. Manlief en ik gingen uit eten na het werk en hebben dl voor het eerst bij onze schoonouders waar ze de hele dag al was in bed laten stoppen. Om 22 uur hebben we haar opgehaald en werd ze helaas wakker. ... We moesten nog 30 min terug rijden en ze is de hele weg wakker gebleven. Schoonmoeder zei nog, ze heeft nog niet gepoept vandaag. Onderweg naar huis begon ze te poepen, dus haar thuis direct verschoond, aan de borst gelegt en toen naar bed gebracht. Ze wilde niet slapen. Bleef huilen. Uit het ritme gehaald dachten we. Flesje gegeven en ze is in slaap gevallen. Onrustig geslapen vannacht en waar ze normaal om 7.30 wakker is wilde ze er nu om 6 uur al uit. Ik begreep er niks van want eigenlijk heeft ze maar van 23-6 geslapen en daarvoor nog een uurrje bij schoonouders. Ik dacht wat heeft ze toch? Zo uit het rit. Totdat ik haar goed bekeek en ze van boven Tot onder, helemaal onder de poep zat. Zure tanden poep zelfs! Haar hele slaapzaal zat onder. Nu terugdenkend weet ik zeker dat ze dat gisteravond gedaan heeft, omdat ze zo aan het huilen was. Ik voel me zo dom. Waarom controleer ik dat ook niet eerst? ??
Ach, lesje voor de volgende keer. Weet je zeker dat ze het gisteravond gedaan heeft? dat heb je dan toch geroken?
Ja, dat heb ik ook een keer gehad. Ik voelde me toen echt zo slecht! Maar het kan gewoon gebeuren, het is me daarna nooit meer overkomen.
Die van mij poepte ook nooit in bad, en toch 2 x gebeurt. Dus kan best gebeuren dat t in d'r slaap gegaan is, ze hebben er niet echt controle over. En denk dat er vrij veel ouders zijn die hun kindjes onder de poep uit bed halen, en dat ze er al een tijdje inliggen. Mij ook wel eens gebeurt, doe je helaas niks aan!
Ach, jammer is dat dan he? Mn dochter heeft dat weleens gehad toen ze net dag zindelijk was. Toen ging ze overdag haar poep ophouden en vaak poepte ze dan zodra ze sliep en verschoonde ik dr als ik naar bed ging. Maar kwam het later, dan zat het ook tot de ochtend... Erg akelig! Zeker als het van die dunne poep is...
Vooral als het zure poep is en ze er helemaal onder zitten kan het best snachts pas zijn gebeurd hoor of vlak voordat ze wakker werd. Dan is de hele boel gewoon wat in de war. Meestal merk je bij het verschonen wel of de poep er al lang zit, dan is het vaak al wat opgedroogd en vastgeplakt... Verschoont het makkelijk dan is het nog vrij vers! En voel je niet schuldig hoor, je kindje heeft toch de hele nacht geslapen?
Hier wordt er eigenlijk ook nooit 's nachts gepoept, maar een hele enkele keer haal ik 'm 's morgens uit bed met een poepbroek. Die heeft hij dan vlak ervoor geproduceerd, terwijl hij al wakker lag te worden. Verder poept hij hier ook vrijwel nooit bij de oppas/oma of ergens anders, altijd thuis in de kinderstoel.
Kan gebeuren toch? 😄 zou mezelf niet schuldig voelen hoor! Gebeurte de best weleens, we zijn toch ook maar mensen/mama's
Niet zo onzeker zijn! Niet nodig. Schoonmaken en weer verder leven Als ze 18 jaar is weet ze er niks meer van.
Kan best zijn dat het toch een keer in haar slaap is gebeurd hoor. Je zegt dat ze onrustig was en al heel vroeg wakker voor haar doen, misschien heeft ze het toen wel gedaan. Of zat het al helemaal vast geplakt? Kan gebeuren. Soms denk je er even niet aan of het kan zijn dat ze gepoept hebben en zeker niet als ze dat net daarvoor al gedaan hebben! Voel je niet schuldig! Als het nou overdag zou zijn en ze heeft uren met een poepluier gelegen, dan had het niet best geweest, maar 's nachts kan je er weinig aan doen! Hier poepen ze gelukkig ook nooit 's nachts, maar wel eens net voordat ik ze uit bed haal.
kan gebeuren hoor niet schuldig voelen meid! Mijn zoon heeft de eerste 11 maanden van zijn leven snachts gepoept. Altijd sochtends een poepbroek . Vies ook en soms ook alles onder. So be it, ik ga niet snachts checken en hij werd er niet wakker van.. Maar jouw meisje werd wel eerder wakker dus ik zou denken dat ze net ervoor had gepoept?
Oooh mijn dochter poept iedere nacht. Standaard als zw wakker wordt een poepluier. 😏 Joh je laat haar toch niet expres de hele dag in een vieze luier lopen 😉
Dit. Zou er niet van uit gaan dat het perse 's avonds al was, omdat ze nooit 's nachts zou poepen. Er zijn altijd uitzonderingen op de regel. Als het al van 's avonds was, zou het al aangekoekt en ingedroogd moeten zijn. Dat had je echt gemerkt bij verschonen.
Dit kan ook snachts gebeuren hoor. Je niet te druk om maken. Het zal je zelfs gebeuren dat je kindje begint met poepen en je geen mogelijkheid hebt om te verschonen,dan zal je kindje er ook in moeten blijven zitten even.
Ik vind het overdreven om "zo van jezelf te balen". Kan gebeuren hoor, lighten up. Fijn is anders, maar er overkomt haar niets ergs van.
Kan je nog sterker vertellen. Die van mij poepte een keer na een voeding terwijl hij net in slaap was gevallen op m'n arm. Ik was zo blij dat hij sliep (was een huilbaby) dat ik hem met spuitluier en al in z'n bed heb gelegd. En weet je: hij heeft er echt niets aan over gehouden! Heb me er geen moment schuldig over gevoeld, hahahaha
Ook wel eens gedaan, zelfs met extra handdoek eronder tegen doorlekken op het beddegoed. Verschonen was daarna een rotklus, maar geslapen was er. Jemig, ik ben echt een megaslechte moeder blijkbaar.
Vriendinnetje dacht dat haar zoon wel klaar was met poepen voor de dag. Ging een flink eind wandelen met de kinderwagen, zonder spullen.. Op een gegeven moment bleef ie maar huilen. En een stank... Zij checken: tot zijn ooooren in de poep! Ook zo'n echte lekkere zure... Teruglopen was zeker 30 minuten. Dus bij de Zeeman een compleet nieuwe outfit, doekjes, hydrofieldoek en pedaalemmerzakken gekocht. Kind ter plekke gepoetst (het was hartje zomer) en fris naar huis... Kortom.....helemaal niet erg! Die dingen gebeuren