Joh, met bijna 7 maanden en flesvoeding hier ook totaal ritmeloos.. Echt, geen dag is het zelfde.. De school vakantie van oudste is afgelopen dus wie weet komen wij nu in een ritme (iig broodje eten wel op een vast moment!) Komt vast wel goed, anders maar niet!
Och zo herkenbaar. Begin nu met hapjes vast voedsel. Zou niet weten waar en hoe ik straks maaltijden ertussen ga plakken. Maar goed. Ik kom vaak ergens een uur te kort waardoor mijn kleine man telkens vroeger uit zou komen. Hij is nu vaak zo: 7:30 wakker fles, spelen, wat fruit, 9:00 slapen Dan slaapt hij soms 1 uur, soms 1,5 en soms 2 Dus tja dan is het dus ergens rond 10:30-11:00 fles, beetje pap en spelen (samen en/of alleen) 12:00 slapen Wederom soms 1, 1,5 of 2 uur slapen 14:30 à 15:00 fles, spelen 17:00 slapen tot 18:30 en dan hoop ik hem te kunnen rekken naar 19:00 voor de laatste fles plus hapjes groente om vervolgens om 19:30 te gaan slapen. 23:00 voeding doen we niet meer aangezien we hem niet meer wakker kregen en hij niet meer dronk. Bovendien door reflux moet hij half uur rechtop, dus echt een droomvoedign was het niet meer. Maar goed vooral het slapen is zó onvoorspelbaar bij hem. Want soms gaat hij 19:30 naar bed en spookt tot 21:00 uur en is om 6:30 wakker. Waardoor alles een uur eerder is... En tja 17:30 naar bed is geen optie. Dus dan soms nog een kort slaapje tot 19:00 uur en dan voeden en groente en wassen, lezen, slapen. Voeden vlak voor t slapen gaan gaat niet.
Thnx dames! Tja dat is dus hier ook hetzelfde. Daárbij heeft mijn dochtertje ook reflux dus voeden voor bed is geen optie. Voeden direct na wakker worden vaak ook niet omdat haar slaapjes vaak zo kort zijn dat ik dan om de 2 uur zou voeden. Dus het is vaak ergens in het midden . Wel probeer ik het slaapritueel steeds hetzelfde te doen zodat ze weet wat we komt. Dat lijkt ze wel fijn te vinden. Onze vakantie eindigt pas volgende week maar ik denk dat het dan misschien ook wat meer komt met het ritme. En inderdsad Lola....anders maar niet....we zullen zien. Ze is vrolijk en lief dus het zal....fijn om te horen dat het bij meer iedere dag een verrassing is
Hier met 9,5 maand ook nog steeds geen ritme. Al begin het er nu wel langzaam in te sluipen. Hij moet iedere ochtend mee naar school om zijn zussen weg te brengen en blijft dan tegenwoordig wakker tot we thuis zijn. Dan fruit en naar bed. Dan doet hij zijn langste tuk. Maar de rest van de dag...is nog steeds een beetje een verrassing. Hoe laat de rest is, hangt er maar net vanaf hoe lang die tuk was...
Ik heb tijdelijk wel om de twee uur gevoed vanwege het opstarten van een ritme. In ongeveer 3/4 weken resultaat. Nu 4 slaapjes met 4 maanden oud. Als hij 's nachts geen voeding meer zou willen (af en toe slaapt hij door), dan geef ik 6 flesjes.
Hier precies zo. Ritme ontstaat nu steeds meer maar soms slaapt ze ineens veel langer en wordt de lunch later. Mij maakt t niet uit hoor. Op het kdv volgen ze haar ritme. Is ook veel makkelijker dan alle kindjes exact tegelijk wakker maken en voeden etc etc.
+1 Hier ook overdag geen afspraak te plannen....dat vind ik nog het rotte eraan, verder maakt het mij niet veel uit maar zodra ik m'n mannetje wakker moet maken omdat we ergens naar toe moeten.....
Hier pas een duidelijk ritme sinds hij 11/12 maanden is en hij nog maar 1 keer slaapt. Sinds die tijd draait hij volledig mee in ons ritme en slaapt ergens tussen 13.00-16.00 vaak een uurtje of 2 en 's nachts ongeveer van 20.00-8.00 (met een flesje ergens vroeg in de ochtend). Het is zeker geen kind van de klok, maar doordat hij nu nog maar 1 keer slaapt is het allemaal veel makkelijker, waar je voorheen de uren telde dat hij wakker kon blijven, kan ik nu gewoon de hele ochtend op stap gaan, als ik om 13.00 maar weer terug ben, zodat hij kan slapen.
Dit vind ik idd ook irri. Helemaal nu ze vaak slaapjes overslaat.. Dan spreek ik express niks af en gaat ze alsnog niet slapen
Pff, heel vervelend voor jullie, maar ik ben zo blij te lezen dat ik niet de enige ben .. Heb het momenteel ook echt even zwaar
Wij hadden opzich een redelijk ritme te pakken.. Niet echt een geweldig over huizen te schrijven ritme maar er was een ritme.. En nu is er weer een sprongetje/fase waarin we totaal geen ritme hebben.. Elke keer maar een slaapje van 1 uur en dan kom je vreemd uit op de dag.. Ach bij alles denk ik dan maar., t is een faaaaaaaaaaahseeeeeeeeeeeee
Hou moed, de eerste 3 maanden vond ik echt de moeilijkste.. huilde soms echt even met haar mee..het komt goed hoor! En het mooie is dat ze het zelf straks helemaal niet meer weten