Steun jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Riette89, 15 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Steun jij Deze doelen

1. Ja

2. Nee

3. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Riette89

Riette89 Fanatiek lid

28 apr 2014
    1.097
    682
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Vanmorgen zag ik het weer op het Nieuws:
    ''Stort geld voor Syrie & Irak.''

Mijn vraag:
    Geef jij geld aan dit soort ''steun acties'' Zoals dus: ''Help dit of dat land'' Of ''Serious Request'' en waarom wel of niet?

Ik zal wel een vreselijk egoistsch kreng dan zijn :)maar ik kan me er vreselijk over opwinden. Omdat 9 van de 10 keer dat geld pas Jaren later ooit eens een keer op de plaats van bestemming aankomt.En waar de regering eerst al een gedeelte afgetrokken heeft en ik vertik daarom om geld te doneren. Natuurlijk is het vreselijk wat er gebeurd in sommige landen, maar als wij zelf in de pinarie zitten helpen zie ik andere landen ook niet snel '' Steun Nederland'' acties openen.

2. Catheny

Catheny Actief lid

1 jul 2014
    320
    34
    28
    ....
    ...
    Nee.

3. Eriva

Eriva Niet meer actief

Nee, ivm zelfde reden als ts.

4. dekilene

dekilene Niet meer actief

5. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Ja wij steunen oa Syrië. Waarom? Omdat het me persoonlijk aangrijpt, en ik het vreselijk vind wat die mensen overkomt..

Maar niet via serious reqest ofzo, gewoon via een, voor ons, bekende en betrouwbare organisatie.

6. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nee. Vind het vreselijk wat er daar gebeurd en vind ook dat er hulp moet komen maar altijd met inzamelingacties doneert nederland massaal geld en vervolgens hoor je nooit meer wat er mee gebeurd.
    Serious request doe ik ook niet aan mee.
    Wil best geld geven maar dan wil ik ook dat ik zeker weet dat het goed terecht komt.

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Als ik moest doneren aan alle instanties die zich voor een goed doel inzet, had ik geen stuiver meer. Ik kies daarom instanties waarvan ik denk dat dat het beste is om te doen; zoals Amnesty en het IFAW, maar verder kan ik het financieel niet opbrengen om er meer doelen bij te betrekken. Ik doe wat voor de mensen, ik doe wat voor de dieren. En de rest is allemaal ook heel zielig en schrijnend, maar als ik daar aan mee doe, ben ik dadelijk zelf zo'n zielig/schrijnend geval.

8. minon

minon Niet meer actief

Nee. Als ik alle goede doelen moet steunen was ik al 10 keer failliet geweest. Ik vind met zulke dingen erg onduidelijk wat ze er mee doen en waar het heengaat. En ik vraag me dan af, wat gebeurt er als wij hulp nodig hebben? Zeggen ze dan ach Nederlsnd rijk land bekijk het maar?
    Ik ben dus misschien egoistisch maar geef aan de kwf, kika, hartstichting en nietstichting, spieren voor spieren en zulke organisaties. Dan houdt het voor mij wel op.

9. Dege

Dege Bekend lid

3 jul 2014
    853
    1
    18
    Nee. Ook langs de deuren worden vaak goede doelen op pad gestuurd. Van de week weer en we kregen toen de vraag waarom niet? Simpel. Er zijn zoveel goede doelen dat we voor onszelf niet de keuze kunnen maken om er 1 uit te kiezen en daar aan te doneren. Als ik alle doelen moet steunen heb ik zelf geen cent te maken. En on de 1 wel te geven en de ander niet, voelt ook oneerlijk. Dus wij geven ook niets.

10. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    nope. idd voor de onschuldige mensen ook heel erg wat er gebeurd maar mijn gedoneerde geld komt niet bij die mensen terecht dus geef ik niet.
    ik geef aan collectes zoals hartstichting kwf en andere ziektes die aan de deur en verder nergens aan. oja en aan het leger des heils als ik die ergens tegenkom. maar heb ze al in geen jaren meer gezien

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Deze acie steun ik niet. Omdat het mij persoonlijk niet aangrijpt.

Wel heb ik de tsunami in 2004 gesteund en de aardbeving in Haïti. Ik vind het belangrijk om zoveel mogelijk te helpen waar ik kan. En ik geloof ook echt wel dat een deel van het geld goed terecht komt.

Vind het trouwens juist wel goed dat ze niet uitgebreid laten zien wat er gebeurt met het geld, dat kost ook weer geld. (Alhoewel een kleine update op internet ergens misschien wel kan). Baal daar ook altijd van als ik een goed doel steun en dan elke maand een krantje krijg, ja daar betaal ik niet voor. Vind dat zonde van t geld.

12. 2jees

2jees Niet meer actief

Met grote rampen word er in onze kerk gecollecteerd en dat wordt via een betrouwbare stichting aangeboden. Daar geef ik aan. Niet aan vage dingen.

13. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    nee nee en neee vind het heel erg hoor.. maar ik steun liever de mensen hier in de straat die elk dubbeltje moeten omdraaien .. dan geef ik liever daar mijn extra tasje boodschappen of wat kleertjs die ik over heb

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nee

Ten eerste: omdat ik vind dat het in Nederland ook goed gebruikt kan worden. Om mensen aan banen te helpen, om defensie weer een boost te geven EN omdat er in nl nog steeds mensen naar de voedsel bank moeten. Ik steun liever een Nederlands doel.

Ten tweede omdat het een bodemloze put is. Wat ts al aangeeft.

15. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Ja, ik steun een aantal goede doelen in nederland en steun ook doelen zoals serieus reqeust en Syrie.
    Waarom? Ik heb in prinicpe een normaal inkomen, en ja als ik al het geld wat ik aan doelen schenk (zo'n €25 per maand) zou overhouden is dat voor mij een luxe, maar niet een luxe wat ik zelf echt nodig zou hebben om te overleven.

De arme landen hebben het in mijn ogen veel harder nodig dan Nederland, ja Nederland heeft het moeilijk, maar niet zo moeilijk als de arme landen, waar oorlog is of waar natuurampen gebeuren.
    Dus ja, ik steun de doelen.

16. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Nee, de enige goede doelen die ik steun, steun ik via de lokale charityshops waar ik spullen binnen breng en koop.

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja, al zou 10% van mijn gedoneerde geld maar op plek van bestemming komen.

18. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    soms maar dat stort ik zelf wat geld

19. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Sorry, maar hoe kun jij jouw in de ´penarie´zitten vergelijken met wat de mensen in Irak nu moeten meemaken?
    Oh, ik vind dit echt heel erg.

20. MomQ 2 be

MomQ 2 be Bekend lid

28 jan 2012
    532
    0
    0
    Noord Holland
    Ik vindt het allemaal verschrikkelijk voor die onschuldige mensen daar, maar ik geloof niet echt in doneren...want het is toch algemeen bekend dat die mensen welke het hardst nodig hebben er uiteindelijk niks van zien..
    Ik doneer wel aan collectes en me kerstkado's van het werk (van die digi bonnen) doneer ik dan ook aan een bepaalde organisaties/stichtingen .. vaak welke iets voor (Zieke) kinderen kunnen betekenen.

Deel Deze Pagina