Steun jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Riette89, 15 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Steun jij Deze doelen

1. Ja

2. Nee

3. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wat jammer...zo'n rijk land als Nederland...

Heel jammer en ook heel onwetend

2. Femke86

Femke86 Bekend lid

15 feb 2014
    590
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik geef zeker aan 'goede doelen' maar alleen als het gaat om mensen die bijv op werkvakantie gaan om een weeshuis te bouwen in afrika oid en hier geld voor nodig hebben, mensen die ik (via via) ken en die geld nodig hebben, laatst een collega van een vriend waarvan zijn dochtertje erg ziek is en een operatie nodig heeft (en wat in dit geval echt waar was ipv die nep mail acties ;)), dus ik geef aan mensen in de omgeving of via via die het nodig hebben. Laatst nog 100 euro aan mijn zusje gegeven omdat ze even niet rond kon komen. Dat vind ik ook onder goede doelen vallen :p
    Ik heb wel aan amnesty e.d. gegeven maandelijks maar ik twijfel steeds meer of het wel goed terecht komt en dat weet ik met privé doelen wel.
    Daarnaast zijn er idd zoveel dingen dat je een keuze moet maken.
    Iedereen draagt op die manier bij en zo krijgen alle doelen geld.
    We hebben tenslotte wel de verantwoordelijkheid over elkaar is mij geleerd.
    Maar ik ben niet gevoelig voor extra zielige praatjes en studenten die een bijbaantje hebben om mensen te werven. Dat vind ik opdringerig.

3. Winterkindje

Winterkindje Niet meer actief

4. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Nee. Zolang die directeuren e.d. nog zoveel afsnoepen geef ik geen cent. Dan geef ik liever 1x in de zoveel tijd een mand met boodschappen aan de voedselbank.

5. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Dit

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.767
    18.913
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Het is in ieder geval eerlijk. En bovendien: je goed recht.
    Persoonlijk vind ik zo'n actie fijner dan een hoop 'smoesjes' die vaak niet eens waar zijn. :)
    Prima als iemand niet geeft omdat hij dat niet wil of niet kan. Maar hang er dan geen l#lverhaal over op.

7. mumija

mumija Niet meer actief

Dat vind ik ook.
    Ik heb het verre van breed, maar ik heb samen met mijn zoon van 12, 2 vakantiewijkjes folders gelopen, voor 4 weken.
    De helft heeft hij zelf gehouden, en de andere helft hebben we gedoneerd.

8. Alf

Alf Niet meer actief

Ik steun een aantal goede doelen die ik zelf heb gekozen met een maandelijks bedrag. Oa Rode kruis die bij rampen snel hulp biedt, Unicef en sinds mijn stage in het AMC de Cliniclowns.
    Zo hoop ik mijn steentje bij te dragen aan het leed in de wereld zonder steeds schuldgevoel te krijgen door alle wervingsacties.

9. chibiRoron

chibiRoron Niet meer actief

Nee. Het blijft toch altijd aan de strijkstok hangen. Als iemand langs komt geef ik wel altijd wat maar niet meer dan een euro.

10. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Nee. En ik vind ook dat ik me niet hoef te verantwoorden met allerlei redenen waarom ik dat niet doe.

Prima dat een ander wel geeft en zich daar goed bij en door voelt. Ik krijg namelijk soms een beetje het idee dat sommigen dat alleen maar doen om te kunnen zeggen "zie mij eens goed bezig zijn, want ik steun goede doelen."
    Maar ga dan een ander niet "aanvallen", omdat hij niks geeft om wat voor reden dan ook!

De een geeft en een ander niet. Prima toch?

11. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

zo jammer

13. Islah

Islah Niet meer actief

Ik vind het anders behoorlijk vreemd om niets te willen geven 'omdat Nederland ook in de penarie zit'. Volgens mij moet je dan gewoon geen smoesjes verzinnen, maar gewoon zeggen dat je gewoon echt niet wil geven. Want ik vraag me af, of mensen die dit zeggen, ook daadwerkelijk braaf elke week een voedselpakket komen afleveren bij de voedselbank bijvoorbeeld.

14. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Is het 80% die niks over de grens doet of 80% wat helemaal niks doet?

Hier niks over de grens al smijten ze de hele dag met zielige beelden op tv. Zolang er honger in NL is zal ik niks daarbuiten doen. Laat ze eens de verborgen armoede hier in Nederland filmen...

15. jada73

jada73 Actief lid

6 apr 2010
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Helaas is voor ons de oorlog in Syrie heel dichtbij, mijn hele schoonfamilie woont daar. Wij moeten alle zeilen bijzetten om de familie, buren en het weeshuis daar te helpen maar doen dat heel graag. De ellende en de verhalen die we van de familie en bekenden horen zijn simpelweg niet te beschrijven.... Wat een wreedheden. Je kunt je niet voorstellen wat daar allemaal gebeurd.
    En nee.... de Syrische mensen hebben hier echt niet omgevraagd.

16. Islah

Islah Niet meer actief

Armoede in Nederland is sowieso niet te vergelijken met armoede in het buitenland. Als iemand hier niet dagelijks vlees kan eten noemen ze het al arm en in het buitenland ben je arm wanneer je uit de prullenbak moet eten.

17. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Helemaal mee eens!

Sam, natuurlijk is er verborgen armoede in NL en moet dit bestreden worden. Helemaal mee eens. Maar dit is werkelijk niet te vergelijken met wat er in andere delen van de wereld aan armoede en honger is. Dus ik zou zeggen, zet je in om beiden te bestrijden!

18. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63