Steun jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door Riette89, 15 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Steun jij Deze doelen

1. Ja

2. Nee

3. Anders

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Nee ik doneer geen geld.

2. pipootje

pipootje Niet meer actief

Nee wij steunen niet, ik wil wel als mn haar nog langer is, een stuk eraf halen voor haarwensen.
    We hebben wel paar jaar goede doelen gesteund maar werd een beetje te gortig, waren zo per maand 150-200euro kwijt, dus daar doen we niet meer aan mee,
    Soms gooi ik weleens wat klein geld in de spaarpotten van bijv ronald mcdonals als we bij mac zijn, of als er ergens anders een spaarpot staat voor een doel doen we ook weleens wat erin,maar dat is eigen keuze en we hebben toen we de laatste keer in artis waren een stukje grond voor het nieuwe verblijf van de olifanten gesponsord, en daar kregen we een leuk olifanten sleutelhanger voor terug:)

3. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

8 mei 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    #123 Moonchild82, 19 aug 2014
    Laatst bewerkt: 19 aug 2014
    Nee. 1 omdat er veel te weinig daadwerkelijk bij die mensen terecht komt. En 2 omdat sommige goede doelen een gebed zonder eind zijn. Afrika bijvoorbeeld, word al decennia lang geld in gestort. Zou je ondertussen mogen verwachten dat er iets van verbetering zichtbaar is?! Oorlogsgebieden? Verschillende organisaties laten dat geld eerst ergens lekker geparkeert staan, om rente te trekken. Daar geven we geen geld voor lijkt me. We doneren om mensen te helpen.

Wij geven, als ons budget dat ook toelaat, af en toe tassen met boodschappen aan vrienden van ons, die het zelf niet breed hebben, omdat er een baan is weggevallen. Onderling helpen we elkaar met kinderkleding en zo verder.

En verder...
    Ik stort in het fonds dat m'n kinderen heet. :p
    Vind ik een veel beter te volgen investering ;)

4. Lionne

Lionne Fanatiek lid

24 okt 2011
    3.450
    0
    36
    Activiteitenbegeleider in de ouderenzorg.
    Bij Utrecht
    Nee, we steunen wel twee andere goede doelen en soms een collectant.

5. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik geef maandelijks een bedrag aan Wakker dier, en geef aan alle collectanten. Als ik geld als water had zou ik alle goede doelen wel willen steunen, of zelf iets doen, maar tot die tijd doe ik het zo.

6. Koon

Koon Niet meer actief

Dus jij steunt Nederlandse goede doelen?

7. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Ik doneer geen geld, maar wel spullen.
    Varieert van voedsel tot kleding, voor volwassenen tot kinderen en baby's.
    Onlangs iets gevonden wat naar arme gezinnen in de omgeving gaat. Die blijven wij nu steunen.
    Ik vind het fijn om te zien waar het naartoe gaat en om een moeder heel blij te zien worden van iets van ons.
    Kleine moeite, maar ik maak ze er blijer mee dan een paar euro die met een paar dagen alweer op zijn.

8. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.535
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Nee, het komt zelden bij de mensen terecht die het nodig hebben.
    Ken iemand die achter de schermen heeft gezien hoe het er bij giro 555 aan toe ging...die is acuut gestopt met geven.
    Of het is een dekmantel waardoor het geld bv bij terroristen terecht komt.

Ik geef alleen aan mensen die ik persoonlijk ken die bv een stichting hebben.

9. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Nee geen geld. Overigens vaak wel klein beetje aan collectanten. Ik geef liever kleding ofzo.
    Heb het zelf echt niet breed

Deel Deze Pagina