Vader wordt gekwetst door eigen familie

Discussie in 'De lounge' gestart door Lumiere, 5 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

11 dec 2012
    3.622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    #1 Lumiere, 5 jul 2018
    Laatst bewerkt: 5 jul 2018
    Pfff ik weet even niet anders mijn frustratie kwijt te raken dan het even op te schrijven...

Mijn vader wordt al jaren gekwetst door zijn eigen familie en ik kan me daar zo boos om maken!

Situatie: hij (67jr) is de oudste van 9. Van oorsprong katholiek gezin waar vroeger veel armoede is geweest. Zijn moeder was een heel moeilijke vrouw die 20jr geleden, na het overlijden van haar man, de kinderen in 2 kampen heeft verdeeld. De ene helft brak met haar, mijn vaders "kamp" niet. Mijn vader is haar altijd trouw gebleven tot ze stierf.

Na de scheiding van mijn ouders is de "andere kant" opeens heel uitnodigend naar mijn gezin, mijn zus en mijn moeder geworden. Mijn moeder trok zich al direct terug en zus en ik wilden met iedereen vrede houden. Inmiddels valt mijn vaders kamp uit elkaar, er wordt geroddeld, app-groepjes gemaakt achter elkaars rug, heel selectief uitgenodigd voor feestjes enz. Mijn vader valt als enige overal buiten. Hem wordt verweten dat hij oma napraat, dat hij zijn verjaardag verkeerd vierde want er waren kinderen (mijn zoon, zijn kleinkind!) wat een ander die ongewild kinderloos is irriteerde, en ga zo maar door. Hij probeert met iedereen te praten, maar in ieder gesprek wordt hij meer de grond ingetrapt. Ik vind dit zo pijnlijk, hoewel ik als "nicht" me niet wil bemoeien met hun ruzies. Wel gaan wij niet meer naar familiebijeenkomsten waar mijn vader niet is uitgenodigd.

Ooms, tantes hebben belangstelling voor mij, zogenaamd niks aan de hand. Behalve dan dat mijn vader, die het zo graag goed wil doen, met de grond gelijk wordt gemaakt. Grrrrrt ik kan me hier zo kwaad om maken!

2. Zomerbloem

Zomerbloem Fanatiek lid

19 mrt 2018
    2.122
    2.577
    113
    Vrouw
    Wat sneu voor je vader.. ik als dochter zou mijn mond echt niet meer kunnen houden. Ik vind het erg knap dat jij dat wel kan!

3. K0pjeThee

K0pjeThee Bekend lid

18 nov 2011
    990
    52
    28
    mh
    sneu voor je vader inderdaad..

Degene die belangstelling naar jullie tonen en je vader de rug toe keren die zouden bij mij ook niet hoeven aan kloppen. Sommigen willen graag overal van op de hoogte blijven ..
    Soms ben je eens het 5e wiel , altijd het 5e wiel, maar wellicht dat een gesprek met iedereen zinvol zou kunnen zijn? Om de " kampen" te lijmen en een einde te maken aan de verwijten en het geroddel.

Deel Deze Pagina