Vergoedingen De Friesland Zorgverzekeraar

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Katrien Duck, Dec 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

Sep 15, 2006
    1,683
    0
    0
    Hoi,

Heeft hier iemand dit jaar óf vorig jaar hormonen vergoed gekregen bij De Friesland Zorgverzekeraar? Ik heb altijd 'nee' te horen gekregen, maar kwam een verhaal tegen dat iemand alles wel vergoed kreeg. Wat zijn jullie ervaringen?

Het gaat uiteraard niet om IVF, dat valt onder het basispakket.

2. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Hoi Katrien,

Ik heb even voor je gezocht, bij de Friesland, en bij Freya en hier staat dat ze inderdaad voor IUI of fertiliteits medicatie. niets vergoeden.

Ook heb ik net een vriendin gebeld die sluit allerlei ziektekosten verzekeringen af en die kon ook geen vergoedingsoverzicht vinden. Alleen IVF wordt aangegeven.

Ik zou ze voor de zekerheid gewoon even mailen of bellen.

Succes

Groetjes,
    Elvira

3. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    hey katrien

ik heb bij de friesland gezeten....
    de clomid wordt door hun wel vergoedt......de rest weet ik niet ...ik heb hun een keer gebeld om te vragen wat ze wel vergoeden...nou dat was volgens hun onmogelijk om er achter te komen ze moesten precies weten welke medicaite ik vergoed wou hebben ...
    heb gezged dat ik dat nog niet wist hun gaven toen aan dat ik het maar gewoon moest afwachten ..heb toen mijn biezen gepakt en ben overgestapt .
    per 1 januari ben ik bij de izz.

ik hoor het wel als je nog vragen hebt

L.sybje

4. Katrien Duck

Katrien Duck Fanatiek lid

Sep 15, 2006
    1,683
    0
    0
    Dat is bijzonder....

Bij mij werd Clomid dus niet vergoed... net als pregnyl e.d. Altijd alles zelf moeten betalen. Vind het nog wel een discussie waard! ;)

Bedankt voor jullie reacties!

5. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    huh ? :confused: :confused: :confused: :rolleyes:

wat raar ....
    schrik me een hoedje.....dadelijk krijg ik nog een lekkere rekening .....welk pakket had jij dan ?

6. minou

minou Fanatiek lid

Aug 30, 2006
    1,490
    0
    0
    Katrien .......ik kreeg ook de clomid en pregnyl niet vergoed bij de IUI behandelingen.
    Ik heb hele discussies met hun gehad aan de telefoon.
    Ook omdat de gyn over wou stappen naar puregon.
    Dit is niet gebeurt omdat ze niet vergoeden.

Maar sommige hebben bv geen eisprong an hun zelf.Misschien dat het dan wel vergoed vergoed word.

Share This Page