wat lief dat je op iedereen persoonlijk reageert zeg de cysten zijn niet weggehaald in de hoop dat ze uitzichzelf verdwijnen. bij mijn volgende inwendige echo (1e dag van cyclus) weet ik of ze er nog zitten. ik weet niet of ze het standaart doen.. niet bij mij in elk geval!
Ik denk dat het wel oke is, balen in jouw geval dat het precies de dag van je eisprong is, maar anders zit je weer met je menstruatie. Zou wel beschermd of niet vrijen voor die tijd, voor het geval je net een iets vroegere eisprong hebt en het evt. bevruchtte eitjes wordt beschadigd. Je zou ook kunnen vragen of het een paar dagen eerder kan, maar dan moet je wel zeker zijn dat je geen bloedverlies meer hebt. In mijn geval was het wel wat anders, want heb uit mezelf geen eisprong, dus hoefde daar geen rekening mee te houden. En dus zowaar 10 dagen later wel een eisprong, was ook de bedoeling van de leo en dat heeft dus heel erg goed gewerkt! Ik ben trouwens in november 2005 gestopt met de pil en vanaf augustus 2006 in de medische molen. In totaal 5 eisprongen gehad (t/m augustus 2006 helemaal niet...) en van de laatste dus zwanger geworden. Het heeft even geduurd, maar achteraf gezien is het dus heel snel gelukt, na 5 rondes (=eisprongen), alleen duurde dat een beetje langer. Liefs, Snoopy
Ik had geen verklevingen en dergelijk, een eileider is bij mij geblokkeerd en dat is nog steeds zo. Verder was alles goed, alleen helaas nog niet zwanger dan he!
Ff drukke tijd gehad en das maar goed ook voor de zenuwen. Maar nu is het morgenochtend zover.... Om 7:15 uur moet ik me melden in het ziekenhuis. Pfffff...adem in, adem uit.... Ik hoop zo dat alles goed gaat en dat ik een beetje fatsoenlijk uit de narcose kom en dat ze geen slecht nieuws voor me hebben. @Rach84: ik hoop op goed nieuws voor jou 21 december (lekker net voor de kerst). @Annabuik: we hebben niks meer gehoord van je... Is alles ok?
succes morgen. Het valt allemaal reuze mee.Ik had alleen veel last van het gas wat in je buik achter blijft, met opstaan en/of gaan liggen verschiet dat langs je organen, dat doet best pijn vond ik.maar verder valt het echt mee. Succes Liefs diana
Hallo Skyiztehlimit: Lees vandaag voor het eerst jou topic, wij hebben vorige week te horen gekregen dat we ook onder het mes moeten. Goed om alle verhalen te horen. Ik hoop voor je dat het inderdaad is meegevallen, dat alles goed is gegaan en heel veel sterkte met bijkomen van dit alles!
Hoi, hoop dat het vandaag allemaal is meegevallen en dat je vlug weer opknapt. Doe rustig aan! Liefs van Mirjam
Hallo lieve dames, Gister is het dus gebeurd. Wat kan een mens zich toch druk maken.... Ik had 's ochtends nog veel last van de zenuwen maar uiteindelijk hebben ze me goed opgevangen in het ziekenhuis. Hielden met alles rekening, beanwtoorden elke vraag die ik had en de anesthesist was heel lief. Ik was heel snel onder zeil en kan me er niets van herinneren. Ik werd relaxed wakker behalve dat ik een ONTZETTENDE droge keel had en pijnlijk ook. Ik denk dat het buisje wat beschadigd heeft, heb er nu nog last van. Ik heb lang moeten wachten voor ik een uitslag kreeg, was er om 7:15, werd geopereerd rond 8:10, werd om 9: 15 ongeveer wakker en was pas om 14:00 thuis. Maar de uitslag was goed! Ik ben brandschoon van binnen, ze hebben niets kunnen vinden. Heerlijk dus! Nu nog veel last van pijn in m'n buik en aan de incisies, dat wel en heel erg moe. En dat gas zit echt te vervelen tegen m'n middenrif. Geen last van m'n schouders, het gas zit blijkbaar een stuk lager nog bij mij. Ik lig merendeel plat en ben hondsmoe maar dat hoort erbij. Nu lekker een paar dagen (of hoe lang nodig is) herstellen en rustig aan doen. Overall viel het reuzemee! Gelukkig. En het belangrijkste is dat het goed zit van binnen....
Fijn dat het meegevallen is en nog belangrijker, dat alles er goed uit ziet! Over dat buisje, ik werd snel wakker op de verkoever en wilde hoesten, omdat er wat in mijn keel leek te zitten, maar dat lukte niet, dus ik proberen het buisje eruit te trekken . Mijn moeder was er ook toevallig (werkt een afdeling verder en kwam regelmatig even kijken) en heeft toen snel het buisje eruit gehaald. Toen vroegen ze wat dingetjes en vroegen of ik mijn vriend wilde spreken, die was thuis en ik heel enthousiast tegen hem zeggen dat hij wel kon komen want het ging helemaal goed. Toen hij in het ziekenhuis aankwam was ik inmiddels alweer in diepe slaap en heeft hij een paar uur kunnen wachten tot ik wakker werd . Ik was helemaal hyper toen ik net uit de narcose kwam, maar dat schijnt wel vaker te gebeuren. Ik was ook heel blij dat ik na de narcose weer wakker was geworden...
Hallo allemaal, Het is heel fijn om dit topic te lezen ik wordt namelijk aanstaande vrijdag geopereerd. Ik ben niet echt zenuwachtig maar dat komt denk ik nog. Ik hoop echt op een goede uitslag. Bij mijn vriendin is het fout gegaan en hebben ze haar darm geperforeerd. Ze heeft een buikholte ontsteking gekregen is thuis bewusteloos gevonden. Dat zet je toch wel even aan het denken. Ik houd jullie op de hoogte van mijn ervaring, het is toch fijn om te lezen als je zelf nog moet. Liefs Mickey
Het lucht heel erg op dat alles goed gegaan is en er goed nieuws is! Dat zeker! En Mickey: wat akelig van je vriendin! Ongelooflijk dat ze het toch flink kunnen beschadigen... Brrrr...ben blij dat ik dit niet van te voren wist.... Ik wens je in ieder geval veel succes vrijdag! Ik duim voor je dat alles goed is en goed verloopt. Mijn keel doet nog steeds erg zeer en ik denk echt dat ze wat beschadigd hebben. Maar goed, ik neem nu wat tijmsiroop de komende dagen en ik neem aan dat dit wel weer goed komt. De ergste pijn in m'n buik is nu weg maar ik merk wel dat ik echt nog rustig aan moet doen. Zo gauw ik wat gelopen en gedaan heb gaat mijn buik meer pijn doen. Dan voel ik echt een spanning daar. Dus een teken dat ik nog steeds veel plat moet en rust moet nemen (maar dat kan ik slecht... ). Verder zit het gas nog steeds te vervelen in mijn borst. Dat voelt akelig aan maar doet geen pijn hoor. Het is gewoon vervelend en een teken dat je dan weer ff plat moet. Gisteren heerlijk ff gedoucht want ik voelde me erg vies en , ff onsmakelijk, het spul wat ze naar binnen hebben gespoten en weet ik wat er zo vies was maar het stonk echt als ik op de wc zat... Bah! Ik heb nog geen blauw geplast wat ze wel zeiden maar misschien komt dat nog? Ook draag ik nog steeds inlegkruisjes maar ze zijn telkens gewoon schoon. Hoelang zou ik deze moeten dragen? Mijn vriend mocht trouwens pas veel later komen. Die heeft 3 uur thuis moeten wachten op een uitslag dus die dat echt in de rats omdat ie maar niks hoorde. Toen ik al ruim 2 uur wakker was mocht hij pas komen. Ik was inderdaad ook heel erg wakker toen ik uit de narcose kwam en ik wílde niet eens slapen. Dat lukte me ook helemaal niet. Ik was zo opgelucht dat het meeviel en ik wilde weten hoe en wat! Maar dat duurde dus nog ff. Ik kreeg trouwens het advies om nog een maandje of 6 te kijken of het op de natuurlijke manier zou lukken. Er is dus verder met mij niets aan de hand en het zaad van mijn vriend is ook stukken vermeerderd en verbeterd na ruim 4 maanden gestopt te zijn met roken. De 1e keer had hij 9 miljoen zaadcelllen en nu 200 miljoen! En als het dan nog niet is gelukt gaan ze IUI/KIE proberen en daarna IVF... Tevens hebben we een seksuoloog toegewezen gekregen omdat wij wat problemen hebben met het sexen omdat er zo'n ontzettende spanning achter zit en dat is niet bepaald bevordelijk natuurlijk. Ook niet voor de relatie. Maar goed, dat is een ander verhaal.... De gyn vertelde trouwens dat na je 30e je nog maar 50% vruchtbaar bent en na je 35e 25%! Dat is ook wel even slikken als je dat zo hoort.
Ik had de eerste dagen ook niet gedoucht, vond ik niet fijn met de hechtingen. Heb me gewassen met babydoekjes . Die vloeistof stinkt inderdaad, samen met het bloed wat in het begin meekomt. Heb nooit iets blauws gezien verder. Inlegkruisjes hoef je niet meer te dragen als je geen bloedverlies meer hebt. Ik denk dat jullie wel een goede kans maken hoor om zelf zwanger te raken, ook al ben je wat 'ouder'. Alles is bij jou nu goed, bij jouw vriend is het ook heel erg verbeterd (dat er mannen zijn die niet willen stoppen met roken snap ik niet, moet je zien wat een verschil!) en met die seksuoloog komen jullie er zeker wel uit! Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook blij was dat we niet meer hoefden toen ik zwanger was. Nu heb ik trouwens wel weer veel zin de laatste tijd, maar we durven niet, de hele zwangerschap al niet (eerst ik niet, nu vriend niet ).
Ik ben ook geopereerd aan een cyste,een enorme! Uiteindelijk hebben ze mijn eileider en eierstok weggehaald,cyste was te groot. Mijn andere eileider was helemaal verkleefd,hebben ze nog geprobeerd door te spuiten maar het was te erg. Het herstel van de operatie viel me mee,beetje pijn en de littekens zijn bijna onzichtbaar. En ondanks dat de doktoren het er over eens waren dat ik via de natuurlijke weg niet zwanger kon raken is het toch gebeurt! Mijn kleine wonder is nu 9 maanden oud! Dusssssss: laat de hoop niet varen!
Super om te horen dat alles goed gegaan is, en dat moe zijn dat hou je nog een paar dagen gewoon aan overgeven, komt het helemaal goed. Dat was ik je vergeten te vertellen van het buisje. had ik precies hetzelfde, het eerste wat ik zei, ik wil drinken toen ik net 1 sec. wakker was maar dat mocht nog niet hahahaha, maar ik heb toch water gekregen. Mijn (toen nog) vriend (ondertussen man) is gewoon in het ziekenhuis gebleven is voor de OK gaan zitten hahahaha. Ze zeggen dat je nou vruchtbaarder bent omdat alles schoongespoten is daarbinnen, dus ................ huphup klussen!
Vandaag heb ik veel last van mijn buik. Van binnen een branderig en gespannen gevoel... Hoort dat erbij? Daar hoor ik jullie niet over. Had verwacht dat het nu wel een heel stuk minder zou zijn... Ook heb ik een paar blauwe plekken op mijn buik zitten onderaan. Hebben ze vast tegenaan gestoten. En klussen doen we wel weer de volgende ronde. Moet er nu ook ff niet aan denken met die pijnlijke buik. En mijn eisprong is deze maand al voorbij (was op de dag van operatie) en moet eerst nog ongesteld worden. Mijn volgende vruchtbare dagen zitten rond oud en nieuw. Gelukkig heb ik een vrij korte cyclus. Wat geweldig Maud! De wonderen zijn de wereld dus nog niet uit! Heerlijk hoor! Nog van harte met dit moois!
ik heb 2 maal een laparoscopie gehad, de eerste keer was het heel pijnlijk, want ze hadden toen * endometriose ontdekt en meteen ook weggebrand, * mijn eierstokken waren tegen elkaar aan geplakt door de verklevingen (wordt ook "kissing ovaries" genoemd) * en er is ook een tumor (goedaardig) ook wondergezwel genoemd, ontdekt in mijn rechtereileider, en verwijderd een ingewikkelde operatie. ik heb een weekje plat gelegen maar de 2de laparoscopie viel heel goed mee, ik voelde er niets van. echt helemaal niets. ze hadden toen enkel verklevingen verwijderd.
en inderdaad mijn gyneacoloog had ook gezegd meteen al te beginnen klussen, omdat de vruchtbaarheid optimaal is (was) en meteen terug foliumzuur in te nemen. -->ondertussen nog geen leuk nieuws, eind januari beginnen we met IVF
Wat bedoelen jullie met dat de vruchtbaarheid meteen optimaal is na een laparoscopie? Je hebt toch een eisprong nodig om vruchtbaar te zijn? Zonder ei geen bevruchting neem ik aan?