PROBLEEM,huis,buren,V.V.E

Discussie in 'De lounge' gestart door Ally, 22 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ally

Ally Fanatiek lid

22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    Wij hebben deze huis paar jaar geleden gekocht,bovenwoning.
    Toen was er een opstalverzekering via de makelaar,maar die is na een tijdje opgeheven.

Een jaar ofzo geleden had de buurvrouw(huurder) naast ons een lekkage,maar de verhuurder vertikte het om de kosten te betalen.

In die tijd is er een brief na alle 4 eigenaren gestuurd om de slapende VVE
    actief te laten worden,niemand reageerde .
    Ik dacht het zijn de kosten van de eigenaar ernaast,hij kiest nu de makkelijke weg om een VVE te oprichten.

DE eigenaar heeft alles doorgestuurd naar de gemeente .
    En de gemeente heeft nu een maand de tijd gegeven om de eigenaren zelf te laten oplossen ,anders wordt in januari een offerte gemaakt en krijgt iedereen een boete van 15%.

Ik heb de gemeente gebeld, daarna ook de VVE,die heeft geen zin om alle eigenaren bij elkaar te roepen.

Mijn vorige woning had ook een VVE,die elke kwartaal de bijdrage hoger deed ,maar verder niks deed.
    Ik heb eigenlijk geen zin in een VVE,maar helemaal geen zin in een boete van de gemeente.heb ook het gevoel dat wij worden misbruikt ,omdat de eigenaar zelf niks wil betalen.

Wie weet wat wij nu moeten doen?

Ally

2. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    rechtsbijstand inschakelen.voor nu. Maar volgend jaar zit je er toch aan een VVE vast omdat het dan verplicht is.

3. Ally

Ally Fanatiek lid

22 nov 2005
    1.008
    0
    0
    Dus het is wettelijk verplicht.

4. kili

kili Niet meer actief

Ik zou vereniging eigen huis inschakelen ( moet je even googlen) Die Hebben ws. dit probleem vaker voor handen gehad.

Succes ermee !

Deel Deze Pagina