Hey dames, Ik heb afgelopen vrijdag een pretecho gehad omdat ik niet kon wachten op mijn afspraak bij de gyne. Na wat zoeken vond ze een mooi vruchtzakje met een vruchtje waar ook duidelijk een hartslag aanwezig was. Het was een uitwendige echo op 7 weken en we waren zo blij dat we het hartje zelfs al konden horen kloppen. Iets later zei de mevrouw wel dat ze geen medische diagnoses mag stellen maar dat naast het vruchtje nog een tweede vruchtzakje te zien was. Ze heeft op alle mogelijke manieren gezocht maar dit zakje leek toch echt wel leeg. Nu ga ik zelf dus uit van een vanishing twin maar dit maakt me toch wel ongerust.. Want kan een eventuele bloeding om dit lege zakje uit te drijven het goede vruchtje niet meenemen.. Heeft iemand hier ervaring met?
Het lege vruchtzakje wordt vaak opgenomen door het lichaam (wordt steeds kleiner) en merk je dus verder niks van Heel soms komt het er uit dmv een bloeding maar dat de goede vruchtzak dan ook nog meekomt, komt echt niet veel voor
Ik had dit ook bij mijn eerste zwangerschap. Bij de echo erna was er niks meer van te zien. Geen bloedverlies gehad
Ik heb dit bij men tweede zwangerschap gehad. Het vruchtje is gewoon opgenomen door men lichaam. Ik heb wel wat bloedverlies gehad maar heel licht. Gaat in de meeste gevallen gewoon goed hoor.
Hoi, Heb ik ook gehad bij onze 1e zwangerschap. Ik heb zelf wel 2x bloed verloren en daarna zag je elke keer het vruchtzakje kleiner worden. Daarna is het opgenomen door het lichaam En 1 gezonde dochter geboren!