Bijnamen voor kids of je man.

Discussie in 'De lounge' gestart door Debaky, 12 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik zit net het topic te lezen '' Vier handen op één buik, hoe gaat het nu met '' en daar stond een reactie van iemand die het vreemd vond dat één van die ouders haar kind '' pik '' noemde.

Ben ik nu zo raar dat ik dat helemaal geen rare benaming vind?

Heb nog wel meer benamingen voor de kids waarvan andere ( denk ik nu dan ) heel gek zullen staan kijken.

Tegen de jongste zeg ik heel vaak '' Hey poep '' maar niet in de zin poep van ontlasting maar meer als afkorting van poepie oftewel schatje.

Maar ik kan de jongste ook '' Draak '' noemen als hij weer eens een vervelende bui heeft of '' klein terroristje '' ofzo.

Mijn oudste zoon is te lief voor deze wereld en doet zelden tot nooit iets fout dus die heeft altijd de bijnaam '' Mijn grote kleine beer '' gehad. Zal die ook altijd blijven.

Vroeger toen ik nog in Rotterdam woonde zeiden de mannen altijd tegen hun vriend '' Hey Pik! '' meer in de zin van '' Hey gozert ''

Is toch helemaal niet zo gek?

Hebben jullie ook van die '' gekke '' of aparte bijnamingen voor je kids of man?

2. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    mijn man is mijn beer..
    ( mijn man is bijna 2 meter en fors haha )
    mijn oudste heet K.iara maar word kiki genoemd door ons.
    de middelste tuttebel
    en de jongste aapie.. waarom omdat die heel de dag bananen wil eten

3. Ik vind 'pik' ook heel raar :D

Als mijn zoon zich een beetje klunzig gedraagt, noem ik 'm Harry. Dan zie je mensen ook kijken; WIE noemt z'n kind nou in vredesnaam nog Harry tegenwoordig? :p

Toen ons meisje nog klein was, een paar maanden oud, had ik de achterlijke tik om haar 'Tuttebellie' te noemen ;) Toen we op vakantie waren en aan het zwemmen waren, was er een jongetje dat tegen z'n moeder zei; 'Mama, dat meisje heet Tuttebellie.. :$ '. Ik geloof ook dat dat het moment is geweest dat ik ermee gestopt ben, haha!

4. Modra

Modra Fanatiek lid

24 jul 2014
    1.656
    445
    83
    Groningen
    Oh jee...

Ik heb meerdere stomme bijnamen die ik nu en dan gebruik voor mijn man en zoontje. Maar niet structureel hoor, gewoon soms, een soort gekke genegenheid. :D

Mijn man noem ik wel eens 'Mijn koboldje' of 'Flapsel'.
    Mijn zoontje 'Schattepop' of 'Poppeduif' toen hij echt nog een bol babytje was zei ik vaak 'Rolmopsje'. :D

En zo heb ik er nog een paar... ;)

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hahaha dat zeggen wij altijd bij de jongste als die weer eens niet op wilt schieten ( bijvoorbeeld in de supermarkt ofzo ) maar dan zeggen we '' Hey Karel, schiet op joh '' :D Zie je ook vaak mensen kijken hahaha

Mijn man noem ik trouwens Papzakkie :D Heeft geen uitleg nodig denk ik :D

6. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ow ja, en als ik even de oudste wil pesten ( gewoon op een lollige manier zoals we alle vier altijd doen tegen elkaar ;) ) dan roep ik over het voetbal veld altijd '' Boterbloempje, wat ben je uitmuntend aan het spelen '' :D Geloof mij, dat klinkt heel fout maar vooral bekakt uit een Rotterdams mondje :D

7. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Pik vind ik ook helemaal niet vreemd :-D. Mijn vader is een platte Utrechter, dus ben er mee opgegroeid hahaha.

Mijn zoon noem ik lekkere bink, knappe vent, rooie, binkie en schat...

Man is gewoon schat en als ik wil shoppen is het 'de liefde van mijn leven' :D.

8. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Pik vind ik wel apart ja.

Mijn jongens noem ik Peppi en Kokki. De oudste is een smalletje en de baby is uhh vrij rond :D En verder puppy, poppeke, boef en nog 100 meer.

9. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Hahaha zo gaat dat hier inderdaad ook :D

10. Emihan

Emihan Actief lid

18 aug 2015
    474
    68
    28
    Mijn oudste heet "early birdie' omdat ze altijd Earl braddelde toen ze een baby was en birdie hebben wij er achter geplakt omdat het goed klinktt 😉. Mijn jongste heet Hantje of hannanas (ze heet h.a.n.n.a.h maar dan met ananas erachter 😉 )

11. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Haha leuk topic!
    Mijn dochtertje noem ik altijd Pentie :D:) (ze heet Lente)
    Mijn man zijn bijnaam noem ik niet, niet omdat deze heel fout is maar vanwege herkenbaarheid:)

12. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Manlief is eigenlijk gewoon schat of lieverd

Dochter is poppedijn (omdat ze zo lief popperig meisje is) of tuttie (tuttebel)

13. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Haha ocherm!

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ergste is dan nog dat hij dan keihard in de lach schiet en zich echt niet meer kan concentreren :D

Doe ik trouwens niet iedere wedstrijd hoor maar alleen als ze voor de verandering weer eens met 6-0 achter staan ofzo. We ( de ouders ) proberen de kids dan een beetje op zo'n manier toch nog positief te houden. En het lukt :D

15. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik heb de tik om mijn kinderen wel elke dag een andere bijnaam te geven en dan zijn vaak ook nog eens niet bestaande woorden. Ik roep maar wat om dan meteen te denken hmm ok, dat klonk wel heel stom. Geen idee waarom ik dat doe eigenlijk en het afleren is me ook niet echt gelukt.
    Verder kome bijnamen voorbij als monjet (aap), uwe majesteit, boef, bromkikker, bruintje beer, mevrouw theelepel enz enz..

16. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    En hoe noemen de partners jullie? Hebben ze voor jullie ook leuke bijnamen? :D

Wij zijn wel bekend bij onze vrienden als Spek en Knor :D

Spek ( mijn man ) omdat het gewoon een spekkie is en ik Knor omdat ik soms heel knorrig kan reageren :D

17. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.929
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Geen bijnaam voor mijn man maar mijn oudste zoon noemen we kip (hij had vroeger zo'n lief klein kippekontje :D).
    Mijn dochter noem ik pino. Geen idee waarom eigenlijk :D
    En mijn jongste zoon noem ik boedha, omdat hij enorm snel aankwam (terwijl hij zo ieniemini was met zijn geboorte) en al snel dikke bovenbeentjes had :D

18. mellanie76

mellanie76 VIP lid

5 aug 2016
    17.645
    801
    113
    moeder
    Rotterdam
    Mijn vriend noem ik CUTIE PATOOTIE

19. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    #19 MaMa, 12 jan 2017
    Laatst bewerkt: 12 jan 2017
    Mijn zoon is mijn vriendje

Maar zeg ook vaak schat of lieverd ook tegen m'n man geeft nog wel eens verwarring

Verder volgt hier over en weer wel eens stinkbil als een wind wordt gelaten
    Of jokkebrok

20. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

Pik vind ik echt niet raar. Ben opgegroeid in amsterdam en daar hoor je niet anders, daar zeggen ze ook pikkemoos en pikkie hahahaha

Mijn kinderen zijn mijn aapjes, apekoppen en boefjes. Lekker ding wil er ook wel eens uitkomen. Zoontje van zes noemt mij schatje of schattepatat en ze noemen elkaar weleens meneer de koekepeer.

Deel Deze Pagina