Eet bijna iedere week 3 stuks verse haring is dit gezond?

Discussion in 'Gezondheid' started by Orchidee26, Nov 15, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Ik heb regelmatig zin in haring en lust het graag, iedere week ga ik bij de visboer 2-3 stuks haring kopen zonder uitjes want daar word ik misselijk van.

Wie van jullie eet ook regelmatig haring/maatjes iedere week en is dit gezond?

2. jvd1

jvd1 Actief lid

Aug 3, 2009
    287
    0
    0
    thuis :)
    ik ook!!!! Heerlijk!! EN gezond!!!

Het is belangrijk om veel vitamines en mineralen binnen te krijgen. Daarnaast is DHA (docosahexaeenzuur) ook van belang, vooral tijdens je zwangerschap. Dit meervoudig onverzadigd vetzuur behoort tot de Omega-3-vetzuren, en draagt bij aan de ontwikkeling van de hersenen, ogen en het zenuwstelsel van de baby. DHA zit vooral in vette vissoorten, zoals haring, paling, makreel, zalm en sardines. Er wordt aangeraden om minimaal 2 maal per week vis te eten, waarvan minstens één keer vette vis. Ben je niet zo'n viseter, neem dan een multivitamine waar DHA in zit. De multivitamines speciaal voor zwangere vrouwen, bevatten alle belangrijke vitamines en mineralen, en meestal ook de omega-3-vetzuren.

3. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Heb ik ook de hele zwangerschap gedaan. Als je maar oplet dat het vers is. Ik had meer een zalmverslaving en ging dan ook elke dag(!) naar de visboer voor een bolletje verse gerookte zalm :D Na de zwangerschap nooit meer gegeten trouwens;)

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Heel gezond!!

5. Birgitte

Birgitte Bekend lid

Jul 13, 2010
    792
    0
    16
    Lekker blijven doen. Hoef je ook geen omega pillen te slikken want haring sterft van de omega vetzuren...

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

njam.. wou dat ik elke week naar de viskar kon hahaha. vorige week ook twee op. heerlijk waren ze! heb er nu meteen weer zin in

7. kawaii

kawaii Fanatiek lid

May 9, 2011
    1,364
    0
    0
    brabant
    hmmm ik weet in elk geval dat ik morgen bij de viskraam een haring ga halen. yummie yummie!

8. Orchidee26

Ik heb deze week 6 stuks haring gehad ik heb er zoveel zin in, alleen zonder broodje...

9. december

december Fanatiek lid

Apr 9, 2011
    2,724
    0
    0
    hahaha, ben benieuwd of ik binnenkort ook trek in haring ga krijgen.

10. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Oh, nu heb ik ook zin in haring! Ik kom er elke week langs als we naar peutergym gaan, dus nu weet ik wat ik ga doen woensdag ;)

11. Marik

Marik Bekend lid

Oct 21, 2011
    885
    0
    0
    Heel gezond! Goed bezig meiden

12. Orchidee26

Ik neem vanaf begin zwangerschap Davitamon Compleet Mama Plus Visolie en eet hierbij ook haringen is dit niet teveel dan?

Krijgt de baby niet teveel omega 3 binnen?

13. Igor35

Igor35 Fanatiek lid

Oct 25, 2010
    1,679
    0
    0
    Management Assistent en mijn eigen webwinkel in wo
    Gelderland
    Ik ben ook dol op haring en eigenlijk alle vis, alleen wordt wel afgeraden om paling uit hollandse wateren te eten

14. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,814
    4,194
    113
    En bedankt...... ik zit op mijn werk en heb ook NU trek in haring haha ( o ja, en in mac en chocolade en friet maar dat komt gewoon omdat ik een kl*te dag heb)

Share This Page