Tips: De snelste methode: hele strakke bh aandoen ook 's nachts, de pil weer gaan slikken, alleen de spanning er eventueel afkolven en onder de douche goed de eventuele harde plekken wegmasseren tegen borstontsteking. Dus meteen niet meer voeden en doorbijten want het gaat wel zeer doen (mijn eigen ervaring van de vorige keer). De rustige methode: laat eerst de kolving weg die toch al het minste opbracht. Na een dag of 5 als dit goed gaat weer een voeding eraf enzovoort tot je er vanaf bent. Veel succes, Lisette
bij mij was het na 6 weken al klaar, ik had gewoon niet meer. ja er kwam zat uit, maar dat was allemaal water, zat geen voeding meer in. lars kwam dus ineens om de 1,5 a 2 uur ipv 4. toen ben ik gaan kolven en dat wisselde ik af met fv. ik heb me absoluut niet schuldig gevoeld, ik heb mijn best gedaan en hem 6 weken bv gegeven, maar hij had er niet genoeg meer aan en dus was fv de beste oplossing ik heb 3 dagen 2xdaags gekolfd, en 4 dagen 1x daags . de laatste dag kwam er gewoon niks meer. 3 druppels ofzo. je schrijft dat het na het stoppen van de domperidon al terug loopt dus denk ik dat je er dan ook wel zo vanaf bent. wel even goed controleren dat je echt "leeg" bent, anders zou je alsnog een ontsteking oplopen en daar zit je natuurlijk niet op te wachten. (dat zeiden ze tegen mij iig)
Is toch hartstikke goed dat je het 8 weken hebt gedaan. Ik denk dat ik het zo lang echt niet volgehouden zou hebben als ik alles zou moeten kolven. Met flesvoeding worden kindjes ook groot en borstvoeding is geen garantie dat je kindje geen allergie krijgt! Gewoon trots op jezelf zijn en van je kindje gaan genieten!
Hoi Ik herken je verhaal helemaal . Ik heb zelf ook 2 maanden bv gegeven .Om de 2 uur bv ,soms om de 1,5 uur . Zoontje huilen omdat hij veel last had van krampjes . Afkolven om mijn productie op gang te brengen . Slaaptekort en pijnlijke tepels . Ik was zelf van baan veranderd en zag het ook niet zitten om daar te kolven . Ook net als jij vond ik het wel genoeg . Ik voelde me erg schuldig en vroeg ook aan iedereen om advies .Het advies wat je krijg is dan doe wat je denk dat goed is . Maar ja wat is goed ? Ik weet hoe je je voelt ,het is erg moeilijk . Ik heb ook van de laatste moedermelk een foto gemaakt .
Het afbouwen heb ik om de 3 a 4 dagen een voeding weg gelaten . Het cb bureau adviseerde mij om in 1 keer op de fles over te gaan . Ik heb toen nog wel tussendoor afgekolft en dat dan gegeven .
Na overleg met LK ben ik van 4 keer naar 3 keer kolven gegaan (gisteren en vandaag inmiddels), ze zegt: 15 minuten per keer kolven (of eerder stoppen als het bijna niet meer loopt) en de avond in ieder geval doorgaan tot het bijna niet meer loopt, ook als het nog na 15 minuten loopt, zodat je in ieder geval leegkolft voor de nacht. Laatste dagen (voor afbouwen) zat ik op ongeveer 550 per dag, nu net 3e keer gekolfd. En vanmorgen was het na 13 minuten over, vanmiddag na 14 minuten en nu ook na 14 minuten. Ik zat gisteren om 370 CC, vandaag zit ik op 300 CC. Gisteren voelden mijn borsten elke keer gestuwd aan, vandaag helemaal niet meer. Kan ik morgen al overgaan op 2 keer kolven omdat vandaag ik vandaag geen stuwing heb gehad?
Nee, dat zou ik zeker nog niet doen. Hou dit maar eerst even minimaal een week aan (zoals aangeraden), tenzij je na een dag of 5 al denkt dat het kan. Om nu borstontsteking te krijgen, dan ben je verder van huis. Ik kan me heel goed voorstellen dat - als je eenmaal de knop om heb gezet te stoppen - je er snel vanaf wil zijn, maar omwille van je eigen gezondheid zou ik even het voorgeschreven schema aanhalen. Als je op mijn linkje in mijn eerdere posting klikt, dan zie je ook nog wat tips voor melkremmende thee (saliethee geloof ik). Succes!
Ik ben ook aan het afbouwen en met die hoeveelheid die jij kolft zou ik niet te snel gaan. Je doet het nu super hoor, maar bij mij was overgaan naar 2 keer een hele stap. Het gaat sinds een aantal dagen goed gelukkig. ik zou je hoeveelheid wel laten zakken, dus eerder stoppen want je prduceerd nog teveel en dan voelt het niet lekker als je om de 12 uur alleen maar kolft. Ik stop bijvoorbeeld als ik totaal 150cc heb. heel veel succes
Oja en ik vind het super hoelang jij het volgehouden hebt. zelf 100% gekolft dus ik weet hoe je je voelt. heb er ook genoeg van.
ik ken het gevoel ook helemaal en ben ook met tranen in mijn ogen aan het bijvoeden. Hij dronk de eerste drie weken heel goed wel vaak maar kwam goed bij. Sindsdien drinkt hij vaak kleine beetjes en een keer of 8 op 24 uur dat hij echt 20 min goed doordrinkt. Al met al een week bijgehouden (advies lk en ka) en ik zat soms wel 16 keer op een dag te voeden. Ik vond het gek dat ik moe werd ervan en gewoon wanhopig. Ondanks het vake voeden op verzoek en zolang hij zelf wilde is hij niet bijgekomen. Zijn lengte en hoofdje zitten iets boven de onderste lijn van de curve, maar zijn gewicht staat er zwaar onder (bv curve) ik schrok ervan eerlijk waar. Ik heb 3 kindjes gevoed, dit is mijn vierde en zou het korst bv krijgen. Ik voed nu 7 keer per dag eerst 2 borsten en voed dan bij. Maak flesjes van 60 cc fv en 9/10 keer drinkt hij die helemaal leeg waarna hij er 3 uur tussenlaat. Na 4 dagen is hij al 70 gram gegroeid en is hij vrolijk alert en geen huilbaby meer. (huilde constant en was helemaal verzwakt) Ik moet nu de keus maken. Of dit blijven doen en steeds minder fv bijgeven en zo hopen dat hij weer sterker aan de borst gaat drinken. Of om en om voeden, of over op fv. En ik kom er persoonlijk zelf niet uit. Mijn andere kinderen krijgen nog weinig aandacht en voel me daar erg schuldig over. Ben nu dus 7 uur per dag aan het voeden. (2 borsten en daarna fles) en weet het ook niet. Snap dus hoe je je voelt en ik zit met (bijna) hetzelfde dillemma.
Hoi hoi, Zondag 430 bij 4 keer tot einde kolven Gekolfd: Maandag 350 bij 3 keer tot einde kolven Alleen ochend heel klein beetje stuwing Dinsdag 295 bij 3 keer tot einde kolven Geen stuwing Woensdag 245 bij 3 keer tot einde kolven Geen stuwing Donderdag 1e keer kolven: shit, productie gaat omhoog, veel meer dan gisterochtend: 125 (gisteren 100), ben na 18 minuten gestopt, terwijl het nog wel doordruppelde Ochtend klein beetje stuwing alleen rechts 2e keer kolven: alleen rechts minimale stuwing, alleen druk eraf gekolfd: gestopt bij 45 CC Vanavond ga ik weer kolven. Hoe lang? Tot einde? Of mag ik na 45 minuten stoppen? Ik wil toch graag rustig afbouwen zodat ik zeker geen borstontsteking krijg... Hoe nu verder? Heb je tips? Is het normaal dat je na 2 dagen stuwing opeens de ochtend de productie weer omhoog gaat? Liefs, NN
Ik las dat je eerder als advies van de lk heb gehad om voor de nacht leeg te kolven, dus ik neem aan dat je dan niet op tijd moet kolven maar tot de straaltjes druppeltjes worden. Wat heb je uiteindelijk gedaan gisteren? Hoe pakt jouw zoontje de fv? Geen last van krampejs oid?
8 weken is toch goed hoor petje af, je kindje heeft toch bescherming van je gekregen. Ik ben pas geleden ook gestopt met volledige borstvoeding, ik heb het toch zo'n 4 weken goed volgehouden . Kolven ging helemaal niet, ik heb er geen geduld voor en er kwam niks uit. Nu geef ik Nestle hypoallergeen en af en toe krijgt hij nog wat slokjes van de borst. Ik heb ook heel veel stress en mijn productie loopt terug daarom liep het niet lekker, CB zei ook je kindje voelt dat en drinkt dan ook niet lekker aan de borst. En begrijp dat je het vol wilde houden omdat je man Astma heeft, bij ons zijn er heel veel mensen met astma , mijn oudste heeft borstvoeding gehad en heeft toch astma en eczeem gekregen , is vaak erfelijk hoor.
Ik vind dat je gewoon een pluim op je hoed mag steken! Ik vind dat bv super is, maar een blije vrolijke mama is nog veel superder (als dat een woord zou zijn ). Dus zeker geen schuldgevoel of zo hebben! Ik ken niks va kolven of afbouwen, dus kan je vraag niet beantwoorden, maar ik zou gewoon nog eens naar de lk bellen om het te vragen. Succes ermee!
Lieve allemaal, nogmaals wil ik jullie hartelijk danken voor jullie tips en steun bij al mijn borstvoedings/en kolfvragen; ik heb enorm veel steun aan jullie gehad! Ik kolf nu al 2 dagen maar 20 per dag, dus ik ga vandaag voor het eerst niet kolven en kijken hoe het gaat. Heb namelijk geen stuwing meer. Het is dus bijna voorbij. Ook wel een bijzonder en emotioneel iets om dit af te sluiten moet ik zeggen. Wij willen in de toekomst graag een broertje of zusje voor onze Luuk. Gelukkig weet ik nu wat wel de juiste manier is hoe ik volledige borstvoeding via de kolf op gang moet krijgen en heb er het volle vertrouwen in dat het me dan zeker gaat lukken. Ik heb nu immers een beetje ervaring en niemand kan me meer de verkeerde dingen wijsmaken! Veel liefs van Naannaan en een blije Luuk die blij is dat hij toch 9 weken zoveel mogelijk moedermelk van zijn mama heeft gekregen !